پیشنهاد جدید بازیافت در آمریکا: به ازای هر بطری پلاستیکی 10 سنت بدهید

به گزارش ایپتن، طرح پیشنهادی قانون گذاران در خصوص رهایی از آلودگی پلاستیکی جاه طلبانه ترین قانونی است صنایع پلاستیک آمریکا به خود دیده است.

پیشنهاد جدید بازیافت در آمریکا: به ازای هر بطری پلاستیکی 10 سنت بدهید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

لیوان خود را به کافی شاپ ببرید. بطری سودا (آب گاز دار) را بازیافت کنید. نی ها را حذف کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بحران رو به رشد ضایعات و زباله های پلاستیکی باعث شده مجلس آمریکا (کنگره) به دنبال تصویب قانونی برای افزایش بازیافت زباله های پلاستیکی باشد.

در این قانون پیشنهادی، مسوولیت اصلی بازیافت، بر دوش کارخانه های فراوری پلاستیک گذاشته شده است.

طرح پیشنهادی قانون گذاران دموکرات در خصوص رهایی از آلودگی پلاستیکی جاه طلبانه ترین قانونی است که صنایع پلاستیک آمریکا تا به امروز به خود دیده است.

قانون گذاران آمریکایی خواهان بازیافت و حذف پلاستیک توسط فراورینمایندگان این صنعت هستند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

در این طرح، صنایع فراوریی پلاستیک مجبور به بازیافت زباله های خود خواهند شد. آنها باید بانکی برای پس دریافت بطری های نوشیدنی ایجاد نموده و موظف به خارج کردن ظروف پلاستیکی یک بار مصرف از چرخه محیط زیست هستند.

براساس طرح جدید فرایند صدور مجوز فراوریی های جدید پلاستیک در 3 سال آینده متوقف خواهد شد.

با این وجود ناظران و تحلیل گران از افزایش فشار گروه های محیط زیستی بر سیاست های اصلی می گویند و چنین سیاست هایی را نتیجه این فشارها می دانند.

طرح پیشنهادی قانون گذاران دموکرات در خصوص رهایی از آلودگی پلاستیکی جاه طلبانه ترین قانونی است صنایع پلاستیک آمریکا تا کنون به خود دیده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

تام یودال سناتور دموکرات نیومکزیکو و یکی از برنامه ریزان این طرح گفت: صنعت پلاستیک بسیار فریبنده است و اگر صنعت بازیافت را کنار بگذارید، با این صنعت هر کاری را انجام خواهید داد. ما به این صنعت احتیاج داشتیم تا بسیاری از الگوها را تغییر دهیم.

در دهه های اخیر، صنایع فراورینماینده پلاستیک، مشتریان خود را به تفکیک زباله ها و قرار دادن آن در سطل های آبی تشویق کردند.

با این وجود ایالات متحده آمریکا هر ساله تنها 8 درصد از زباله های پلاستیکی خود را بازیافت می نماید. حدود 32 میلیون تن از این زباله ها دفن یا سوزانده می شوند. بخش اعظم این زباله ها نیز به کشورهای دیگری ارسال می گردد. کشورهایی که معمولا در صنعت بازیافت مشکل دارند.

تام یودال سناتور دموکرات نیومکزیکو از طراحان قانون ضد پلاستیکی/ عکس: خبرگزاری فرانسه

حدود 90.5 درصد از 6.3 میلیارد تن متریک زباله پلاستیکی که بین سال های 1950 تا سال 2015 فراوری شده وارد چرخه بازیافت نشده است.

در لایحه جدید فراورینمایندگان پلاستیک باید بتوانند با چشم انداز دولت و یاری مقامات دولتی برنامه هایی برای پردازش، جمع آوری و مدیریت ضایعات و زباله های پلاستیکی اجرایی نمایند.

بسیاری از این فراورینمایندگان باید بتوانند از شروع سال 2022 وسایل یک بار مصرف مانند کیسه های خرید و ظرف های نگهداری غذا را از بین ببرند.

در این طرح همچنین از یک برنامه بازپرداخت ملی 10 سنتی (یک دهم دلار) برای تمام بطری های نوشیدنی در نظر دریافتد که پیش از این در سطح ایالتی پیروز عمل نموده است.

در سال های اخیر فراورینمایندگان پلاستیک مشتریان و مصرف نمایندگان خود را به تفکیک پلاستیک تشویق نموده اند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

الان لوئنتال نماینده کالیفرنیا که از حامیان اقتصادی این طرح نیز به شمار می آید در این باره گفت: این لایحه از صادرات بیشتر پلاستیک به کشورهای کمتر توسعه یافته جلوگیری نموده و باعث ورود پلاستیک کمتر به رود، جنگل و اعماق زمین می گردد.

با این وجود این سناتور امید چندانی به تصویب طرح پیشنهادی خود در سنا ندارد. او برای تصویب این تصمیم در انتظار سنای توسعه یافته و منعطف تر نسبت به مسایل زیست محیطی است.

به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، فراوری زباله در سال 2050 سه برابر شده و 20 درصد از نفت جهانی را صرف خواهد نمود.

این فرایند به بدتر شدن شرایط آب و هوا نیز منجر می گردد.

--

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت واردات ضایعات پلاستیکی به چین/ زباله های پلاستیکی آمریکا به کجا می رود؟

ممنوعیت فروش بطری پلاستیکی در یک فرودگاه آمریکا

هر آمریکایی 3 برابر یک شهفرایند چینی زباله فراوری می نماید

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 764

به "پیشنهاد جدید بازیافت در آمریکا: به ازای هر بطری پلاستیکی 10 سنت بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جدید بازیافت در آمریکا: به ازای هر بطری پلاستیکی 10 سنت بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید