وزیر خارجه سوئد رویکرد آمریکا در منطقه شمالگان را خطرناک خواند

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مارگوت والستروم بلندپایه ترین دیپلمات سوئد روز دوشنبه در سخنان خود با انتقاد از رویکرد آمریکا نسبت به منطقه شمالگان، آن را رویکردی غم انگیز و خطرناک خواند.

وزیر خارجه سوئد رویکرد آمریکا در منطقه شمالگان را خطرناک خواند

والستروم همچنین اعلام کرد که عملکرد آمریکا ممکن است همکاری دیرینه با روسیه و چین در منطقه را تضعیف نماید.

وزیر خارجه سوئد در مصاحبه با روزنامه فایننشل تایمز گفت: بحث و مصاحبه پیرامون خط مشی امنیتی هرگز موضوع یا وظیفه و تکلیف شورای شمالگان نبوده است. این شورا، یک شورای غیرنظامی و به نوعی صلح جو است که محل طرح موضوعاتی دیگر است. آنها [آمریکاییان] می خواهند این شورا را به چیز دیگری تبدیل نمایند.

وی در ادامه نسبت به عدم حمایت آمریکا از موضوعات مرتبط با تغییرات آب و هوایی ابراز نگرانی کرد.

والستروم همچنین عدم تمایل و توجه آمریکا به منطقه شمالگان را در مقایسه با روسیه و چین- که باعث ایجاد منافع مالی و نظامی برای این دو کشور شده است- محکوم کرد.

لازم به ذکر است که روسیه به تازگی با احداث زیرساختهای حمل و نقل و انرژی و همچنین توسعه کانال دریای شمال به عنوان بخشی از کریدور شمالی منطقه شمالگان که اروپا را به آسیا متصل می نماید، فعالیت های نظامی، تجاری و اکتشافی خود را در این منطقه افزایش داده است.

این گونه فعالیت های مسکو مورد انتقاد بعضی از کشورها از جمله آمریکا قرار گرفته است. اما سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در واکنش به این انتقادها گفت که مسکو هیچ کشوری را تهدید نمی نماید و تنها در جهت تضمین کسب مقدورات کافی برای دفاع عمل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 346

به "وزیر خارجه سوئد رویکرد آمریکا در منطقه شمالگان را خطرناک خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سوئد رویکرد آمریکا در منطقه شمالگان را خطرناک خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید