ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش ایپتن، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران در بیشتر مناطق کشور و همزمان افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در شهر های صنعتی اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیائیان گفت: امروز (11 دی ماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد همچنین در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که امروز (11 دی ماه) در سواحل دریای خزر و دامنه های زاگرس در شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش بینی می گردد، گفت: طی فردا (12 دی ماه) نیز در نوار شرقی کشور بارش پراکنده، گاهی همراه با وزش باد خواهیم داشت و در استان های گیلان و مازندران نیز بارش باران پیش بینی می گردد.

به گفته ضیائیان طی روز آدینه (13 دی ماه) بارش در غرب سواحل دریای خزر تقویت می گردد و از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور دامنه های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز در زنجان و قزوین نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه طی این روز با افزایش غلظت آلاینده های جوی، کاهش کیفیت هوا در شهر های پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک پیش بینی می گردد. روز شنبه (14 دی ماه) علاوه بر تقویت فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور در بعضی مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پیش بینی می گردد و شدت بارش در استان های چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، دامنه های زاگرس در جنوب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و اردبیل به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طی روز یکشنبه (15 دی ماه) این سامانه در کل کشور فعال خواهد بود، اظهارکرد: شدت بارش در این روز در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی است. روز دوشنبه (16 دی ماه) این سامانه در نوار شرقی کشور فعال است و به تدریج از شرق کشور خارج می گردد.

به گفته ضیائیان در این روز بارش پراکنده باران و کاهش دما روی سواحل دریای خزر و بارش پراکنده برف در دامنه های شمالی البرز پیش بینی می گردد.

وی در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (12 دی ماه) صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر و همراه با غبار محلی با حداقل دمای 2 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (13 دی ماه) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و به تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 718

به "ورود سامانه بارشی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید