نمودارهای عجیب بورس!، شیوه حمایتی از بازار سهام اشتباه است؟

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران، از اوایل بهمن ماه شاخص کل بورس با حمایت سهم های بزرگ مثبت شد. رشد شاخص کل تا سه شنبه هفته گذشته ادامه داشت اما در نهایت حمایت ها حریف فشار فروش نشد و شاخص کل در نهایت با افت به کار خود انتها داد.

نمودارهای عجیب بورس!، شیوه حمایتی از بازار سهام اشتباه است؟

برزو حق شناس، کارشناس بازار سهام به خبرنگاران گفت: متاسفانه بازار سهام کلا از نظر متولیان در چند سهم خاص خلاصه شده و جدیدا یک مدل حمایتی پیدا کردند و می گویند کف سهم را می بندیم! چیزهای عجیبی روی نمودار می بینیم. من در 10 سال گذشته چنین کندل هایی روی نمودار ندیدم. کل منابعی که صندوق تثبیت دارد هم برای چند سهم خاص می رود.

وی ادامه داد: یک سال است کل بازار را در چند سهم خلاصه کردیم و مابقی سهام فراموش می شود. کل 700 سهم رها شده و فقط چند سهم خاص حمایت می شوند که این مدل حمایت در درازمدت به بازار ضربه می زند. نوع حمایت و سفارش چینی در چند سهم خاص اشتباه است. 90 درصد سهم های کوچک بازا اصلاح کردند. خب شاخص هم پایین بیاید. شاخص باید حال و روز بازار را نشان دهد. اینکه فقط بخواهیم با مثبت نشان دادن شاخص شرایط را خوب نشان دهیم مسائل دیگری را به فکر فعالان بازار متبادر می کند.

حق شناس مطرح کرد: پیشنهاد ما این است که سازمان بورس با چشم پوشی ها دست بازیگرها را در سهم های کوچک باز بگذارد تا بتوانند سهم ها را بالا بیاورند. سال 97 بازار با همین راهکار برگشت. الان یک سال است که فقط چند سهم بزرگ را گرفتیم. بازار عدم تعادل دارد در سهم های بزرگ و کوچک. در سهم های کوچک هم گزارش های خوبی دیده می شود و P به E به کف تاریخی رسیده است. اما ما سهم های کوچک را رها کردیم. با این مدل حمایت به هفته آینده بورس خوشبین نیستم و امیدوارم راهی که چندین بار رفتیم و دیدیم اشتباه است را دوباره تکرار نکنیم.

آخرین پیش بینی های بازار سهام را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2047

به "نمودارهای عجیب بورس!، شیوه حمایتی از بازار سهام اشتباه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمودارهای عجیب بورس!، شیوه حمایتی از بازار سهام اشتباه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید