نماینده قزوین: آیین نامه اختصاص اسم شهید به مدافعان سلامت باید اصلاح گردد

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم کاری نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران، تاکید نمود باید قوانین و آئین نامه های این حوزه در مجلس آنالیز و اصلاحات لازم انجام گردد.

نماینده قزوین: آیین نامه اختصاص اسم شهید به مدافعان سلامت باید اصلاح گردد

فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصل 3 قانون اساسی، گفت: ما در ملتی زندگی می کنیم که شهدا و ایثارگران پای قانون اساسی و جمهوری اسلامی ایستاده اند.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان، تقوا و مبارزه با تمامی مظاهر فساد و تباهی لازم است، اضافه نمود: با وجود اینکه افراد بسیاری چراغ این موضوع را روشن نگه داشتند اما می بینیم که در آئین نامه های مربوط به تامین حقوق همه جانبه این افراد به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران کم کاری می گردد.

وی با بیان اینکه ما در حق شهیدان و خانواده های آن ها خیلی کم کاری کردیم و آنچه وظیفه ما بوده به جا نیاوردیم، افزود: نمایندگان در مجلس فراکسیون شهدا و ایثارگران، فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت، فراکسیون فرزندان شاهد و ایثارگر را ایجاد کردند تا قسمتی از مطالبات خانواده شهدا در این فراکسیون ها آنالیز و پیگیری گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تصریح بر اینکه همه نمایندگان به پیگیری معضلات حوزه سلامت و بیمه های درمان خانواده های شهدا علاقمند هستند، ادامه داد: در آئین نامه و قوانین موجود مانند قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید، آئین نامه اجرای قانون در حال اشتغال مستخدمین جانباز و ... کم کاری می گردد که این آئین نامه ها باید برای آنالیز به مجلس بیاید.

محمدبیگی با بیان اینکه بیش از 350 شهید مدافع سلامت داریم که اکنون فقط حدود 200 نفر از آن ها شهید اعلام شده، اضافه نمود: از آن جا که این افراد در بخش خصوصی فعال بودند شهید به حساب نمی آیند در حالی که با ایثارگری تمام کوشش خود را برای مبارزه با کرونا به کار می برند، دستور فرمایید که این قوانین در مجلس اصلاح گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1782

به "نماینده قزوین: آیین نامه اختصاص اسم شهید به مدافعان سلامت باید اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده قزوین: آیین نامه اختصاص اسم شهید به مدافعان سلامت باید اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید