صفر تا صد سفر زمینی به باکو

به گزارش ایپتن، سفر زمینی به باکو

یکی دیگر از کشورهای نزدیک به ایران که اتفاقا مقصدی بسیار خوب و جذابی برای سفرهای زمینی است، کشور آذربایجان و شهرهای زیبا و دیدنی آن است. در میان این شهرها، معروف ترین شهری این کشور آذری زبان برای انتخاب به عنوان مقصد سفر نیز؛ شهر باکو پایتخت آن است. برای سفر به باکو و دیگر شهرهای آذربایجان می توان از هواپیما، قطار، اتوبوس و یا حتی سفرهای جاده ای اقدام کرد. ما اکثرا درباره نکات سفر به این شهر به وسیله وسیله حمل و نقلی به نام هواپیما تا به حال سخن گفته ایم اما این بار می خواهیم تا همه چیز را درباره راه های سفر زمینی به باکو و انواع وسایل نقلیه موجود برای این کار را برای شما مورد آنالیز قرار دهیم. از این رو اگر شما می خواهید تا پایتخت کشور آذربایجان را به عنوان مقصد سفر خود و با استفاده از راه های زمینی انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم که این مطلب که درباره راه های سفر زمینی به باکو است را مورد مطالعه قرار دهید. با ما در خبرنگاران همراه باشید.

صفر تا صد سفر زمینی به باکو

آنالیز انواع راه های سفر زمینی به باکو

شاید شما از کسانی باشید که به دنبال مقصدی خاص، آسان و نزدیک برای سفر می گردند و در حال آنالیز مقاصد مختلف هستند. اگر شهر باکو در میان گزین های شما است و هنوز آن قدر ها هم درباره سفر به این شهر قانع نشده اید و می خواهید تا قبل از این که انواع راه های سفر زمینی به این شهر را مورد آنالیز قرار دهید، کمی با پایتخت زیبای آذربایجان و محیطش آشنا شوید، ما قبل از این که به سراغ انواع و اقسام راه های سفر زمینی به باکو و ریز جزئیاتش بپردازیم، می خواهیم تا این شهر را با خصوصیاتش به صورت خلاصه به شما معرفی کنیم.

باید در یک کلام بگوییم که، باکو یکی از زیباترین شهرهای قاره آسیا است. این شهر را باید به عنوان اولین و پرجمعیت ترین شهر کشور آذربایجان به شما معرفی نماییم. معنای لغوی این شهر در زبان ترکی ارتباز مستقیمی با یکی از خواص ویژه این شهر دارد! در واقع باکو در زبان ترکی آذری به معنای شهری است که باد در آن زیاد می وزد. باکو از زمانی شهری مهم و مشهور در دنیا شد که در آن یک میدان نفتی بسیار مهم را پیدا کردند.

از لحاظ آب و هوایی هم چون باکو در ساحل غربی دریای خزر قرار گرفته است، دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی تقریبا خیلی سرد است و بدیهی است که فصل هایی همچون بهار و پاییز در این شهر دارای آب و هوایی دلنشین و ملایم می باشند. از لحاظ تاریخی هم از آن جا که آذریابجان و باکو روزی روزگاری آن هم نه چندان دور جزئی از خاک ایران بوده اند، این شهر مشترکات زیادی با ایران دارد.

به هر حال، منابع تاریخی می گویند که باکو برای اولین بار در قرن 6 میلادی به وجود آمده است. تاریخ این شهر بسیار پر فراز و نشیب است و روزگار، روزهای جالبی را به این شهر و سرزمینش نشان داده است. اما در آن جایی این شهر داستانش جالب می گردد که در طی جنگ های روسیه و ایران، به صورت کلی این ناحیه در طی عهدنامه ترکمانچای و گلستان از ایران جدا شد و به دست روس ها افتاد و از آن موقع تاریخش دیگر از ایران به صورت جداگانه رقم خورد. قبل از آغاز آنالیز راه هایی که به سفر زمینی به باکو منتهی می شوند بگوییم که بهترین راه سفر نه تنها به باکو بلکه به هر شهر و کشور خارجی دیگر، استفاده از هواپیما است. دیگر بر همگان پر واضح است که با استفاده از هواپیما در فاصله زمانی بسیار کمی به مقصد خود با امنیت و سلامت فراوان خواهید رسید و به اصطلاح در طول جهت خدمه و پرسنل هواپیما نمی گذارند که آب در دل شما تکان بخورد.

اگر هم که بخواهید تا از تورهای مسافرتی آژانس های هواپیمایی معتبر و با کیفیتی همچون تور باکو خبرنگاران استفاده نمایید که در کل این سفر از اول تا به آخرش برای شما خاطره انگیز خواهد بود. شما در این سفر می توانید تا پشتیبانی 24 ساعته و همیشگی ما در این سفر داشته باشید. اگر هنوز هم می خواهید تا به صورت زمینی به باکو سفر کنید و می خواهید تا اطلاعات کامل و بیشتری از این شهر داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که راهنمای سفر به باکو را در مجله گردشگری خبرنگاران مطالعه فرمایید ولی در حال حاضر می خواهیم اول نکاتی را درباره دریافت ویزا و ویزا آذربایجان بدانیم و بعد هم به سراغ راه های سفر زمینی به باکو برویم.

مدارک لازم برای سفر زمینی به باکو

  • حتما قبل از آغاز سفرتان ویزای ورود به کشور آذربایجان را دریافت نمایید.
  • برای دریافت ویزای خود هم می توانید در تهران و هم در تبریز به سفارت و کنسولگری آذربایجان مراجعه کنید.
  • پاسپورت خود را که حداقل 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده است را حتما در طول سفر خود به همراه داشته باشید.

توجه نمایید که برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای آذربایجان می توانید به مطلب چطور ویزای آذربایجان بگیریم؟ مراجعه نمایید.

سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی

یکی از راه های سفر زمینی به باکو استفاده از ماشین شخصی در این سفر است که از این راه هم سفر به پاتخت زیبا و مدرن آذربایجان مقدور می باشد. برای سفر به وسیله ماشین به باکو باید از مرز دو شهر بیله سوار و آستارا اقدام نمایید. بر اساس منابع؛ اگر به وسیله مرز آستارا اقدام کنید، تا باکو در حدود 300 کیلومتر برای شما با ماشین شخصی راه هست و اگر هم به وسیله مرز بیله سوار اقدام کنید تا 200 کیلومتر راه در پیش رو دارید.

توجه داشته باشید که:

  • در مرز آستارا که در واقع مهم ترین و پر رفت و آمد ترین راه بین ایران و آذربایجان است، می توانید 24 ساعته تردد نمایید.
  • مرز بیله سوار هم در استان اردبیل واقع شده است و آن هم به صورت 24 ساعته باز است.

نکته! با این که مرزهای آستارا و بیله سوار 24 ساعته هستند اما یادتان باشد که برای رد شدن از هر دو مرز هم ضروری است و هم بهتر است که از بین ساعات 9 صبح تا 17 بعد از ظهر اقدام نمایید.

ضروری است بدانید از هر راهی که می روید بهترین کار این است که برای ارتباط گیری با مردم بومی آذربایجان، اگر به زبان ترکی وارد نیستید، حتما چند کلمه ترکی آن هم با تلفظ دقیقشان را یاد بگیرید. در واقع برای راه افتادن کارهایتان و بهتر ارتباط گیری مردم باکو دیگر شهرهای این کشور آذری زبان با شما، کمی زبان ترکی را یاد بگیرید. اگر دوست داشته باشید می توانید تا با مطالعه مطلب آشنایی با تاریخچه هفت هزار ساله زبان ترکی در آذربایجان با این زبان اصیل و ریشه های آن کمی آشنا شوید.

اگر که می خواهید به وسیله زمینی و با ماشین به آذربایجان سفر کنید به یاد داشته باشید که ضروری است که:

  • گواهینامه بین المللی
  • پلاک بین المللی
  • برگه عوارض خروج از کشور از مرز بین المللی به صورت زمینی
  • کاپوتاژ (مجوز خروج از کشور ماشین)
  • بیمه 10 روزه ماشین

را داشته باشید.

سفر زمینی به باکو به وسیله اتوبوس

برای سفر زمینی به باکو آن هم به وسیله اتوبوس شما باز هم به همان مدارکی که در بالا توضیح دادیم نیاز دارید ولی تنها فرقش با سفر با ماشین شخصی این است که دیگر نیاز به گواهینامه بین المللی و یا کاپوتاژ ماشین و خلاصه هر آن چه که بالاتر برای ماشین نیاز دارید را دیگر لازم ندارید. معمولا جهتهای سفر با اتوبوس به باکو از تهران هستند. در واقع جهتهای حرکت از تهران به سمت باکو است و از جهت اتوبان های تهران به قزوین و قزوین به رشت و رشت به آستارا است. اگر از تهران بخواهیم حساب کنیم، جهت تهران به آستارا دارای فاصله ای برابر با 498 کیلومتر است که اگر بدون توقف آن را با اتوبوس و یا ماشین بپیمایید، 6 ساعت و 30 (با ضریب تغییر چند دقیقه کمتر و چند دقیقه بیشتر) طول خواهد کشید.

اگر از آستارا تا باکو را هم بخواهید حساب کنید، 316 کیلومتر در راه هستید که این فاصله هم حدودا بین 3 ساعت چند دقیقه کمتر و چند دقیقه بیشتر برای شما طول خواهد کشید. البته باید این را بدانید که چون قرار است از مرز رد شوید بدون شک در بین دو مرز برای کارهای ادارای متوقف خواهید شد و از این رو بدون شک معطلی خواهید داشت. به همین خاطر اگر قصد سفر زمین به باکو آن هم به وسیله اتوبوس را دارید به یاد داشته باشید که نهایتا 14 ساعت با تمام معطلی های پیش آمدی را در راه خواهید بود.

باید این نکات را بدانید!

  • در طول این سفر حداقل برای یک بار هم که شده اتوبوس شما برای استراحت و ناهار به کنار خواهد زد.
  • خوبی سفر زمینی به باکو چه با ماشین و چه با اتوبوس این است که جهتی که شما از آن گذر می کنید هم از لحاظ زیبایی و غنای طبیعی بسیار چشم نواز است و هم جاذبه های تاریخی و حاصل دست انسانی مختلف و متنوعی همچون بی بی هیبت را مشاهده خواهید کرد پس از این رو به شما قول می دهیم که به شما با این که راه طول و دراز است اما خوش خواهد گذشت.

توجه فرمایید که اگر می خواهید تا به صورت انفرادی و شخصی به باکو به وسیله اتوبوس سفر کنید، حتما از قبل هم هتل و یا محل اقامت خود را تعیین کنید و هم این که درباره این شهر و نکات سفرهای فراوانش در اینترنت جستجو کنید و کلی اطلاعات از آن کسب کنید. اگر به قصد گشت و گذار و توریستی به این شهر می روید هم حتما جاذبه های این کشور را بشناسید. به طور مثال می توانید به مطلب معرفی جاذبه های گردشگری باکو آذربایجان در مجله گردشگری خبرنگاران مراجعه کنید و با بهترین جاذبه های این شهر با جزئیاتش آشنا شوید.

دومین نکته ای که در این زمینه می خواهیم به شما بگوییم این است که اگر هم که می خواهید به وسیله تورهای مسافرتی با استفاده از اتوبوس به این سفر بروید، تحقیق کنید و بهترین تورهای سفر با اتوبوس به باکو را پیدا کنید.

سفر زمینی به باکو با استفاده از قطار

و اما می رسیم به قسمت سفر زمینی به باکو آن هم با استفاده از قطار! برای سفر به باکو آن هم به وسیله قطار باید از سمت مرز آستارا اقدام کرد. اگر می خواهید تا به وسیله قطار به باکو سفر کنید ابتدا باید به وسیله هر راهی که مناسب می دانید به صورت زمینی به آستارا بروید و بعد با خرید بلیط قطار به مقصد باکو به سمت این شهر بروید. در آستارا می توانید هم کارهای قانونی خروج از کشور را انجام دهید و هم می توانید با استفاده از تاکسی هایی که در مرز قرار دارند به سمت ایستگاه آستارا بروید و بعد سوار قطار شوید و به سمت باکو حرکت کنید و چند ساعت بعد که معمولا هم 9 الی 10 ساعت است هم در مقصدتان هستید. به یاد داشته باشید که این قطار هر شب ساعت 20 آغاز به حرکت می نماید.

البته قطار باکو به آستارا هم هر شب ساعت 23 حرکت می نماید. اگر قصد دارید تا با قطار به سمت باکو بروید پس باید حتما به این نکته توجه نمایید که قطارهایی که در این جهت مورد استفاده قرار می گیرند قدیمی و معمولی هستند. کوپه های قطار این جهت یا 4 نفره و یا سالنی هستند و خدمات طلایی و فوق العاده ای که ممکن است فکرش را بکنید بی تعارف در این خط برای شما موجود نیست! یادتان باشد که در سفر با قطار حتما ویزا و پاسپورتتان همراهتان باشد چون ممکن است که مامور قطار آن را از شما طلب نماید.

سفر خوبی داشته باشید!

منبع: الی گشت

انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 262

به "صفر تا صد سفر زمینی به باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد سفر زمینی به باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید