ناتوانی درتامین قطعات هواپیما ها جان مردم را تهدید می نماید؛ سخنگوی کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگاران

به گزارش ایپتن، خبرنگاران - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: اگر ایرلاین ها قرار نیست افزایش قیمت بلیط داشته باشند و با 60 درصد ظرفیت کار نمایند، پس باید حمایت هایی از جانب دولت از آنها صورت بگیرد؛ اما تا به امروز اقدامی را در این خصوص شاهد نبودیم.

ناتوانی درتامین قطعات هواپیما ها جان مردم را تهدید می نماید؛ سخنگوی کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مورد مسائل شرکت های هواپیمایی کشور، اظهار کرد: قرار بر این بود که شرکت های هواپیمایی به دلیل شیوع کرونا از 60 درصد ظرفیت هواپیما استفاده نمایند و قیمت ها هم نهایتا افزایش 10 درصدی داشته باشد؛ لذا اگر گزارشی مبنی بر تخلف این شرکت ها به دست ما برسد حتما پیگیری خواهیم کرد؛ اما تا الان گزارشی نداشتیم.

قیمت های بلیط برای ایرلاین ها مقرون به صرفه نیست

او در ادامه اضافه کرد: با وجود تمام ناملایماتی که به خاطر تحریم ها داشتیم، ولی متخصصان تا به امروز صنعت هواپیمایی را سرپا نگه داشته اند؛ ولی باید بپذیریم که برای تامین بخشی از قطعات، به خارج نیازمند هستیم؛ بنابراین برای صنعت هواپیمایی، قیمت های فعلی بلیط، مقرون به صرفه نیست و به خاطر تامین سوخت و قطعات، بدهی بالایی دارند.

دولت برای پرداخت بدهی شرکت های هواپیمایی فکری کند

نماینده مردم خدابنده در مجلس با بیان اینکه بدهی ایرلاین ها نباید از جیب مردم پرداخته گردد، اظهار کرد: برای جبران این بدهی، دولت باید فکری کند؛ ولی اگر بخواهیم با کم کردن یا زیاد کردن قیمت بلیط، به دنبال جبران بدهی باشیم، کار غیر منطقی و غیر کارشناسی است.

ناتوانی در تامین قطعات هواپیما جان مردم را تهدید می نماید

حسینی با تاکید بر ضرورت حفظ جان مردم و ایمنی کادر پرواز، توضیح داد: افزایش قیمت بلیط برای ایمنی مردم است چراکه شرکت های هواپیمایی از این درآمدها برای تامین سوخت و قطعات هواپیما هزینه می نمایند؛ بنابراین جان مردم و کار درمان در خطر است؛ ولی همانطور که گفتم این هزینه ها نباید از جیب مردم پرداخت گردد و اگر تخلفی صورت بگیرد، ما در مجلس حتما نقش نظارتی خود را انجام خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در سرانجام گفت: پس اگر ایرلاین ها قرار نیست افزایش قیمت داشته باشند و با 60 درصد ظرفیت کار نمایند، باید حمایت هایی از جانب دولت از آنها صورت بگیرد اما تا به امروز اقدامی را در این خصوص شاهد نبودیم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1594

به "ناتوانی درتامین قطعات هواپیما ها جان مردم را تهدید می نماید؛ سخنگوی کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتوانی درتامین قطعات هواپیما ها جان مردم را تهدید می نماید؛ سخنگوی کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید