موزه های تهران همچنان باز هستند

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - با وجود اعلام شرایط نارنجی در پایتخت، مدیرکل موزه ها می گوید: پاسخ استعلام ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مشخص شرایط موزه های شهر تهران هنوز نیامده است؛ بنابراین موزه ها به فعالیت خود ادامه می دهند و تعطیل نمی شوند.

موزه های تهران همچنان باز هستند

ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه، هفتم فروردین ماه شرایط شهر تهران را پرخطر و نارنجی اظهار داشت، در این شرایط تنها مشاغل دسته یک و دو امکان فعالیت دارند و گروه های شغلی سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند. طبق مصوبه قرارگاه عملیاتی کرونا، موزه ها در گروه شغلی سطح سه دسته بندی شده اند که با نارنجی شدن شهر تهران باید تعطیل شوند، اما کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت هشتم فروردین ماه با اعلام محدودیت های کرونایی برای شهر تهران، تاکید نمود که مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و ... ـ که قبلا اعلام شده است کدام گروه ها هستند - باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا کارگر ـ مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی ـ اما، ادامه فعالیت موزه ها را با وجود نارنجی شدن شهر تهران، تایید کرد و درباره علت این تصمیم گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای دارد که مشاغل گردشگری را در گروه شغلی سطح یک دسته بندی نموده است، ما از این ستاد استعلام گرفته ایم که آیا موزه ها به عنوان زیرمجموعه گردشگری می توانند به فعالیت خود ادامه دهند که هنوز پاسخ آن استعلام نیامده است. بنابراین تا شرایط تعیین گردد موزه های شهر تهران به فعالیت خود ادامه خواهند داد و تعطیل نیستند.

وی در پاسخ به این نکته که ستاد کرونا قبلا موزه ها و باغ موزه ها را تعیینا در گروه شغلی سطح سه قرار داده است که در شهرهای نارنجی به ادامه فعالیت مجاز نیستند، گفت: بله، اما در همان مصوبه مجموعه های گردشگری را در گروه شغلی سطح یک قرار داده است که ما با استناد به آن از ستاد ملی مقابله با کرونا استعلام گرفته ایم و منتظر پاسخ هستیم.

کارگر درباره ازدحام جمعیت در بعضی موزه ها و کاخ موزه ها، اظهار کرد: با توجه به سانس بندی، موزه ها و کاخ موزه ها در روزهای اخیر نسبت به روزهای اول عید خلوت تر شده اند و جمعیت بازدیدکنندگان کنترل شده است. درحال حاضر مسئله ای برای تهیه اینترنتی بلیت نیز وجود ندارد.

موزه ها از اسفندماه سال 98 با هر بار اوج دریافت ویروس کرونا به عنوان مراکز پرخطر، به طور مقطعی و در چند نوبت تعطیل شدند. هرچند که تعطیل شدن موزه ها در هر نوبت با مقاومت هایی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روبه رو بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1540

به "موزه های تهران همچنان باز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های تهران همچنان باز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید