تور ارزان گرجستان: معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری تفلیس

به گزارش ایپتن، ایسکانیوز/ این خبر به جهت معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری تفلیس برای شما نگارش شده است.

تور ارزان گرجستان: معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری تفلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

کارتلیس ددا یا مجسمه مادر

جاهای دیدنی تفلیس را از سمبل این شهر آغاز کنیم. همانطور که پاریس برج ایفل را دارد و لندن برج ساعت را، نماد تفلیس هم مجسمه مادر است. بخش جالب ماجرا این است که شما در هر نقطه تفلیس که بایستید، کارتلیس ددا را می بینید. این مجسمه 20 متری آلومینیومی بر فراز تپه های سولالاکی واقع شده است و یک جورهایی مثل چشم نگهبان تفلیس است. در دست راست بانوی گرجی شمشیری به تعبیر سلحشوری و تهدید دشمنان و در دست چپ او جامی به معنای خوشامدگویی به مهمانان واقع شده است. براساس مقاله معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری تفلیس باید بدانید که ساخت این مجسمه در سال 1958 به مناسبت جشن 1500 سالگی شهر تفلیس انجام شد.

پل صلح تفلیس

پل صلح و منظره خیره نماینده آن از جاهای دیدنی تفلیس در شب هستند. این پل 150 متری بر روی رود کر نهاده شد. چراغ هایی که در پل بکار رفته اند (6040 لامپ LED) کمی قبل از غروب آفتاب روشن می شوند و انعکاس مسحورنماینده ای روی آب ایجاد می نمایند. پل صلح با پوسته فولاد و شیشه ساخته شده و یک پل پیاده رو بحساب می آید.

خیابان روستاولی و میدان آزادی

میدان آزادی در تفلیس، فقط یک میدان نیست! این مکان همواره جایی برای غم ها و شادی های مردم گرجستان در طول تاریخ بوده است. تظاهرات سیاسی مهم مثل استقلال از روسیه، انقلاب رز، جشن ها و پیروزی ها در همین جا شکل گرفته است. جدا از این ارزش سیاسی و اجتماعی، این میدان از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی تفلیس برای دنیاگرد ها است. بسیاری از مراکز خرید، هتل ها، کافه ها، گالری ها و موزه ها در اطراف همین میدان قرار دارند.

از طرفی خیابان غربی میدان آزادی، خیابان معروف روستاولی است که چیزی مثل خیابان استقلال استانبول بحساب می آید. قدم زدن در این خیابان تجربه بسیار دلچسبی برای شما به همراه دارد. راستی اگر حوالی کریسمس راهی تفلیس شدید، حتما در شب سری به میدان آزادی بزنید. در جشن کریسمس تزئیناتی مثل چراغ های رنگارنگ، لوسترهای کریستالی و ریسه های نورانی، منظره خیال انگیزی را در میدان ایجاد می نماید.

برج ساعت تفلیس

یکی از نمادهای محله قدیمی و البته یکی از شاخص ترین مکان های دیدنی تفلیس برج ساعت است. این ساعت آنقدر مجذوب کننده و عجیب غریب است که انگار از دل قصه های والت دیزنی بیرون آمد. شاید انیمیشنی بودن سازه چندان بی ربط به سازنده آن نباشد. چند سال قبل ریزوگابریازده عروسک گردان و نمایشنامه نویس کودک این ساعت را طراحی نموده است. تمام قطعات و بیش از 100 کاشی استفاده شده در برج، کار صنعتگران گرجستان است.

ماجرای ساعت تفلیس همینجا تمام نمی شود! هر روز راس ساعت 12 فرشته ای از در ساعت بیرون می آید و با چکش به زنگ ضربه می زند! علاوه بر ظهر، هر روز ساعت 7 غروب هم دنیاگرد ها در مقابل این برج می توانند شاهد نمایش عروسکی کوتاه با نام چرخه زندگی باشند. در کنار سایر جاهای دیدنی تفلیس، این ساعت یک جاذبه فرق دارد که روح قصه و رویا را در شهر جاری کرد. پس نباید فراموش کنید در 2 زمان ظهر یا 7 غروب حتما سری به اینجا بزنید.

کلیسای جامع تثلیث

یکی از بناهای باشکوه و دیدنی تفلیس کلیسای تثلیث یا سامبا است. ساختمان تثلیث بزرگترین کلیسای ارتدکس دنیا و سومین کلیسای مرتفع ارتدکس دنیا است. ارتفاع 97 متری، معماری تاریخی با عناصری از سبک بیزانس، نقاشی های گروهی کلیسا، کف سنگ مرمر و تزئینات موزائیک، همه و همه یک ترکیب باشکوه از این کلیسا ساخته که بازدید از آن به شدت توصیه می شود! فقط برای اینکه یک حساب سر انگشتی از عظمت سامبا داشته باشید، خوب است بدانید که این بنا خودش متشکل از 9 کلیسای کوچک است. علاوه بر این، 5 کلیسای دیگر در طبقات زیرین ساختمان قرار دارند!

مسجد آدینه تفلیس

مسجد؟ آن هم در بافت قدیمی و اصلی تفلیس؟ بله درست متوجه شدید! این مسجد زیبا در واقع یکی از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی تفلیس است. اگر سری به بافت قدیمی شهر زدید حتما یک عکس یادگاری در مسجد آدینه هم بگیرید. این مسجد در واقع نمادی برای اتحاد مسلمانان شیعه و سنی گرجستان است. علاوه بر جنبه مذهبی، مسجد آدینه به علت قدمت و سرگذشت پر فراز و نشیب اهمیت تاریخی ویژه ای دارد.

آتشگاه تفلیس

یکی دیگر از مهمترین جاهای دیدنی گرجستان و تفلیس در محدوده محله قدیمی، آتشگاه تفلیس است. قدمت این بنا حدودا به قرن پنجم تا هفتم برمی شود. ساخت آتشگاه تفلیس به زمان حکمرانی ایران در این منطقه برمی شود. در واقع زمانی که دین بخشی از مردم زرتشت بود. این مکان با توجه به اهمیت تاریخی و بازماندن از حمله اعراب ارزش بالایی دارد. در نگاه اول آتشگاه مانند یک اتاق آجری ساده بنظر می رسد. اما با پله های سمت راست می توانید به داخل آتشگاه بروید و از عظمت آن لذت ببرید.

معبد سامتاورو

اگر دلتان یک پکیج کامل شامل طبیعت، تاریخ و مذهب می خواهد به معبد سامتاورو بروید! این بنا در 30 کیلومتری شمال تفلیس واقع شده است. در قرن چهارم ساخته شده و در قرن یازده بازسازی شده است. در کنار معبد و اهمیت تاریخی آن، طبیعت این منطقه به شدت زیبا و دیدنی است.

محله حمام های تفلیس

آبگرم های طبیعی ارتباط عمیقی با شهر تفلیس دارند. حمام های تفلیس در بافت قدیمی شهر و محله آبانتوبانی قرار دارند. اگر دلتان یک اسپای باستانی با آبگرم درمانی و سونا و ماساژ می خواهد شک نکنید حمام های مشهور تفلیس برترین تجربه برای شماست. جالب است بدانید دنیاگردان معروف قدیمی و تازه از این آبگرم ها کلی تعریف نموده اند. بنای این حمام ها به سبک شرقی کلاسیک ساخته شده است. سقف حمام ها گنبدی شکل با شیشه مرکزی برای عبور نیست. علاوه بر یک ریلکس و آب درمانی فوق العاده، با بازدید از این حمام ها و قدم زدن در محله قدیمی، با بخشی از تاریخ و معماری گرجستان هم آشنا می شوید.

قلعه ناریکالا

اگر در تفلیس کمی احساس غربت کردید سری به قلعه ناریکالا بزنید! این قلعه در قرن چهارم میلادی به وسیله ساسانیان ساخته شده است. در زمانی که این قلعه جز خاک ایران بود، از آن به عنوان محلی برای دفاع از مرزها استفاده می شد. همانطور که انتظار می رود معماری قلعه ایرانی (به سبک ارگ های باستانی) است و یادگاری از سرزمین پارس در تفلیس بشمار می رود. برای بازدید از ناریکالا باید خودتان را به کوه متاتسمیندا برسانید. شاید گذر از کوهپایه کمی سخت باشد به همین علت بهتر است برای بازدید از این قلعه کودک یا سالمند همراهمتان نباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1999

به "تور ارزان گرجستان: معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید