تور یونان: دیدنی های میکونوس؛ جزیره همواره آفتابی یونان

به گزارش ایپتن، میکونوس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا است که در مجموعه جزایر سیکلادس یونان و در دل دریای اژه واقع شده است.

تور یونان: دیدنی های میکونوس؛ جزیره همواره آفتابی یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

میکونوس با خانه های مکعبی و سفیدش، یکی دیگر از جزایر خیره نماینده یونان است. اگر قصد سفر به یونان را دارید، حتما از این جزیره همواره آفتابی هم تماشا کنید. با گذر از کوچه های پر پیچ وخم چورا از فروشگاه های گران و کلیساهای زیبایی که یادآور سنت یونانی هستند، بازدید کنید. میکونوس دارای سواحلی با شن های ابریشمی است. گردشگران در تعطیلات برای سرگرمی و استراحت در این سواحل خیره نماینده به این جزیره سفر می نمایند. البته تماشای های میکونوس به سواحل آن خلاصه نمی گردد و در سفر به مینکونوس می توانید از تماشای ساختمان های سبک سیکلادی در چورا، آسیاب های بادی کاتو میلی، معابد زیبای دلوس و موزه باستان شناسی میکونوس لذت ببرید. در ادامه شما را با برترین جاهای تماشای میکونوس آشنا می کنیم.

آنو مرا

اگرچه می توان تمام تعطیلات را در سواحل میکونوس گذراند، اما سفری داخلی به آنو مرا (Ano Mera) را نباید از دست داد. روستای آنو مرا در اطراف صومعه ای متعلق به قرن 16 میلادی به نام پاناگیا تورلیانی (Panagia Tourliani) ساخته شده است. این صومعه بازسازی شده با ناقوس های زیبا و تزئیناتی از سنگ مرمر، بسیار خیره نماینده و تماشای است. درون صومعه، مجموعه ای از آثار بیزانسی به نمایش درآمده است؛ بعلاوه مغازه های سوغاتی فروشی و رستوران های متعددی در اطراف آن وجود دارد. صومعه ای قدیمی تر با نام صومعه پالئوکاسترو (Monastery of Paleokastro) و خرابه های قلعه ای بیزانسی هم در اطراف آنومرا واقع شده است.

پاناگیا پاراپورتیانی

پاناگیا پاراپورتیانی (Panagia Paraportiani) یا کلیسای لیدی پاراپورتیانی، یکی از چندین اماکن تاریخی مذهبی یونان واقع در امتداد خط ساحلی میکونوس است. کلیسای پاناگیا پاراپورتیانی با دیوارهای سفید و طراحی منحصربه فرد و عجیب غریبش در ورودی محله کاسترو در چورا واقع شده است. ساخت پنج کلیسای کوچک روی یکدیگر در اوایل قرن چهاردهم، علت به وجود آمدن شکل کنونی پاناگیا پاراپورتیانی است. شکل نامتقارن و ترکیبی نادر از سبک های معماری همراه با منظره خیره نماینده اقیانوس، این کلیسا را به یکی از برترین تماشای های دنیا برای عکاسی بدل نموده است.

ساحل الیا

ساحل الیا (Elia Beach)، طولانی ترین ساحل میکونوس است. این ساحل زیبا و خلوت با اتوبوس از شهر میکونوس و با قایق از ساحل پلاتیس گیالوس (Platis Gialos Beach) قابل دسترسی است. در ساحل الیا، رستوران ها و هتل های ساحلی وجود دارد و گردشگران می توانند از ورزش های آبی، شنا در اقیانوس، استراحت در کلبه های ساحلی و فضای آرام آن لذت ببرند.

ساحل پارادایس

هیچ سفری به میکونوس بدون بازدید از ساحل پارادایس (Paradise Beach)، یکی از محبوب ترین جاهای تماشای یونان، کامل نمی گردد. این ساحل به خاطر جشن های ساحلی بزرگی که در آن برگزار می گردد، معروفیت دارد. ساحل پارادایس اغلب میزبان دی جی های مشهور دنیا است.

ساحل اگیوس سوستیس

ساحل اگیوس سوستیس (Agios Sostis) در نزدیکی ساحل پانورموس (Panormos beach) واقع شده است و یکی از دوردست ترین سواحل این جزیره است که هیچ جایگاه و آلاچیق و چتری در آن وجود ندارد. آرام و خلوت بودن این ساحل زیبا، بسیار آرامش بخش است. در ساحل اگیوس سوستیس رستوران های کوچک بسیار خوبی هم وجود دارد که گردشگران می توانند از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرند.

آسیاب های بادی کاتو میلی

کاتو میلی (Kato Mili)، ردیفی از آسیاب های بادی تاریخی یونان است که در دهکده چورا (Chora) و مشرف به دریا واقع شده است. یکی از ویژگی های شاخص منظره میکونوس، آسیاب های بادی کاتو میلی با کلاهک های کاه و چوب است که در قرن 16 میلادی به دست ونیزی ها ساخته شده است. امروزه این آسیاب های بادی به عنوان اثری تاریخی محافظت و به موزه تبدیل شده اند و یکی از محبوب ترین جاذبه های میکونوس محسوب می شوند. در حال حاضر 16 آسیاب بادی در میکونوس وجود دارد که 7 تای آن در تپه مشهور چورا واقع شده است. با بازدید از این آسیاب های بادی، خواهید دید که چگونه ونیزی ها قدرت باد را مهار می کردند و در کنار آن می توانید از تماشای منظره وسیع شهر و اقیانوس لذت ببرید.

منطقه باستانی دلوس

دلوس (Delos)، جزیره ای کوچک در نزدیکی میکونوس و خاستگاه افسانه هایی چون آپولو (Apollo)، خدای روشنایی و موسیقی و آرتمیس (Artemis)، ایزدبانوی شکار و حیات وحش است. این جزیره غیرمسکونی است و روزانه کشتی هایی از میکونوس، گردشگران را برای بازدید از خرابه های باستانی به آنجا می برند. از جمله برترین تماشای های منطقه باستانی دلوس، بندر مقدس (Sacred Harbor) یا دریاچه خشک (dry lake)، تراس شیرها (Terrace of the Lions)، خانه کلئوپاترا (Cleopatras House) و خانه دیونیسوس (House of Dionysius)، خانه ای خصوصی و لوکس باقیمانده از قرن دوم است. موزه ای مملو از مجسمه ها و گلدان های یونانی و بعلاوه یک کافه کوچک هم در دلوس وجود دارد.

ونیز کوچک

ونیز کوچک (Little Venice)، محله ای در جزیره میکونوس است که در آن بین ساختمان ها و دریا هیچ مرزی وجود ندارد. امواج دریا با دیواره خانه ها، کافه ها و رستوران هایی که بر لبه آب قرار گرفته اند، برخورد می نماید. محله ونیز کوچک (Little Venice Quarter) در طول قرن 16 و 17 میلادی به وسیله بازرگانان دریایی ثروتمند در لبه غربی چورا و در نزدیکی ساحل آلکانتارا (Alevkantra beach) ساخته شده است. حال و هوای عاشقانه و زیبایی خیره نماینده محله ونیز کوچک، این محله را به مقصدی محبوب برای هنرمندان نقاش تبدیل نموده است.

موزه فولکلور

موزه فولکلور از سه خانه تاریخی جداگانه تشکیل شده است. موزه اصلی در خانه ای متعلق به قرن 18 میلادی در کاسترو در محله چورا واقع شده است. در این موزه، لباس های سیکلادی، آلات موسیقی سنتی، نقاشی های تاریخی و عکس های قدیمی جزیره به نمایش درآمده است. بازدیدنمایندگان می توانند از آشپزخانه ای بازسازی شده و بعلاوه اتاق خوابی با اسباب و اثاثیه کامل متعلق به قرن 18 میلادی بازدید نمایند. موزه کشاورزی میکونوس که در ساختمان دیگری در نزدیکی آسیاب های بادی واقع شده است، تاریخچه کشاورزی جزیره را با نمایش ابزارهای مخصوصی چون چرخ آبی و یک کوره صحرایی به تصویر می کشد. می توانید از خانه ای تاریخی متعلق به یک آسیابان هم تماشا کنید. بازدید از هر سه بخش موزه فولکلور میکونوس هر روز بعد از ظهر به صورت رایگان امکان پذیر است.

موزه دریای اژه

در نزدیکی موزه فولکلور میکونوس، درست در مرکز چورا، موزه دریای اژه واقع شده است. در این موزه تاریخچه دریانوردی میکونوس با یاری وسایل قدیمی ناوبری، طرح کشتی ها و نقشه های قدیمی به تصویر کشیده شده است. با اینکه این موزه بسیار کوچک است، اما بازدید از آن برای علاقه مندان، حداقل یک ساعت طول می کشد. در حیاط این موزه نیز، آثار بزرگ تری مانند لنگرهای کشتی و بزرگ ترین فانوس دریایی منطقه دریای اژه به نمایش گذاشته شده است.

موزه باستان شناسی میکونوس

موزه باستان شناسی میکونوس، در بندر چورا و مشرف بر منطقه باستانی دلوس واقع شده است. این موزه کوچک محل نگهداری آثار متعدد به دست آمده از کاوش های جزیره است. گلدان ها، جواهرات و سفال های قرن 25 قبل از میلاد و بعلاوه بسیاری از آثار مربوط به جنگ ها و حملات متعددی که در این جزیره رخ داده است در این موزه به چشم می خورد. تجربیات سفر خود به یونان را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / travel.usnews.com / wikitravel.org / lonelyplanet / touropia.com
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1948

به "تور یونان: دیدنی های میکونوس؛ جزیره همواره آفتابی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: دیدنی های میکونوس؛ جزیره همواره آفتابی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید