یونان و راهنمای سفری هیجان انگیز آتن

به گزارش ایپتن، آتن، پایتخت یونان و شهر تمدن و فلسفه، با تمام افسانه هایی که از نبردهای اساطیر تاریخی در خودش نگه داشته، زادگاه دموکراسی است.

یونان و راهنمای سفری هیجان انگیز آتن

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

آتن را در غرب، به عنوان مهد اندیشه و هنر میشناسند؛ اما البته میلیون ها مسافری که هر سال آتن را به عنوان مقصد خودشان انتخاب می نمایند، تنها دلیلشان این نیست. آبهای درخشان مدیترانه، آفتاب ملایم و شن های سفید، خانه ها و هتلهای زیبا و طعم های بی نظیر، در کنار روح باستانی شهر، مهمترین جذابیت های آتن به شمار می فرایند.

آتن، در کل آب وهوایی گرم و معتدل دارد؛ ولی در پاییز و زمستان هوا تا پنج درجه سانتیگراد سرد میشود و بارندگی زیاد است. بهترین وقت سفر به این شهر، از ماه آوریل تا اکتبر است که با روزهای آفتابی و نسیم خنکش ، امکان همه جور خوشگذرانی فراهم میشود. به خاطر جشن عید پاک، آوریل برای یونانی ها ماهی جادویی است و پایتخت خیلی شلوغ خواهد بود و بد نیست از قبل به فکر محل اقامت و رزرو هتل باشید آمد وگرنه مجبورید هر جایی را که گیرتان آمد به هر قیمتی بپذیرید.

فرودگاه آتن، الفتریوس ونیزلوس، در سی و سه کیلومتری جنوب شرقی شهر قرار گرفته و برای رفت و آمد به آن گزینه های مختلفی وجود دارد. به غیر از تا کسی ها که شما را تا جلوی هتل می رسانند و هزینه شان را تاکسی متر معین میکند و شب ها هم گرا نترند، مترو و اتوبوسها هم هستند که از جلوی فرودگاه تا میدان اصلی آتن، یعنی میدان سینتا گما، میفرایند. امتیاز مترو نسبت به اتوبوس این است که سریع تر است و جهت یک ساعته را در نیم ساعت طی میکند.

از همین میدان سینتاگما، میشود به هر جایی در داخل و حتی خارج از شهر رفت. سینتاگما قلب آتن است با کلی هتل و مسافرخانه با ستاره های مختلف دور و برش. ساختمان مجلس در همین میدان قرار گرفته و جشنها و فستیوال های سالیانه یونان نیز در اینجا برگزار میشود. سینتاگما در گذشته محلی به نام باغ اندیشه ها بوده و فیلسوفانی مانند ارسطو اینجا را پاتوق خودشان می دانستند.

برای رفت و آمد در شهر، گرچه مترو خیلی خوب و راحت است و در بیشتر محله های پر رفت و آمد ایستگاه دارد، ولی اتوبوس ها و اتوبوس برقی هم از هفت صبح تا دوازده شب کار می نمایند و دسترسی به آنها از تمام خیابان ها ممکن است. اگر از فرودگاه با اتوبوس به مرکز شهر آمدید، از قلم نیاندازید بلیتی را که خریده اید، تا بیست و چهار ساعت میتوانید برای دیگر وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید.نقلیه عمومی بهره ببرید.

اولین چیزی که در آتن نباید از دست بدهید، مکان باستانی مشهور آ کروپلیس است. آکروپلیس که در یونسکو هم به ثبت رسیده، تپه ای است در مرکز آتن که در واقع دژ دفاعی شهر بوده و بعدها از آن به محلی برای کاخهای اشراف تبدیل شده و بعد از ظهور دموکراسی، معابد و ساختمان های عمومی نیز در آن ساخته اند.

آکروپلیس مجموعه ای است از پیکره ها و تندیس ها، برجها و ستون ها، پرستشگاهها و محوطه های تئاتر که هر کدام شاهکاری از معماری یونان محسوب میشوند. معبد آتنا که برای تسلط بر آتن ساخته شده و یا تئاتر دیونوسویس که همزمان با ظهور تراژدی در یونان احداث شده و محل اجرای اولین تئاترهای تراژیک قرن ششم میلادی بوده است، از جمله این بناها هستند.

دور و بر آکروپلیس، منطقه پلاکا است با کلیساهای قدیمی و بناهای نئوکلاسیک. پلاکا را توریست ها به خاطر مغازه ها و رستوران هایش دوست دارند. سفره یونانی به خاطر مزه ها و چاشنی هایی که کنار غذای اصلی می چیند، معروف است و پلاکا، رستوران ها و کافه هایی دارد که بهترین مزه های یونانی را سرو می نمایند: پنیرهای جورواجور و دلمه های رنگارنگ در کنار انواع زیتون و ماست های طعم دار. ا گر خرید کردن از پلاکا یا مغازه های اطراف سینتاگما شما را راضی نمیکند، آتن چند تا مرکزخرید خوب و مدرن هم دارد که بزرگ ترین آن ها امپوریکو سنترو در نزدیکی میدان سینتاگما است.

یکی از جاهایی که هیچ مسافری در آتن نباید از دست بدهد، دماغه سونیون و معبد پوزئیدون است. دماغه سونیون در طول تاریخ، محل انتظار یونانی ها برای دریافت خبر از کسانی بوده که به دریا می رفته اند؛ معبد پوزئیدون که فرمانروای دریاهاست، درهمین منطقه قرار گرفته و دریانوردان یونان باستان، قبل از رفتن به دریا به این معبد می آمدند و برای او قربانی می کردند. در گذشته مجسمه برنزی پوزئیدون هم در این معبد قرار داشته که در حال حاضر در موزه ملی باستان شناسی است. پیاده روی در سونیون و تماشای ویرانه های معبد همراه با چشم انداز زیبای دریا و غروب آفتاب، وقتی دوست داشتنی تر میشود که بدانید هومر هم در داستان اودیسه از این مکان بارها اسم برده است. موزه ملی باستان شناسی یونان، یکی از بزر گترین موزه های باستان شناسی دنیا است که مهمترین آثار باستانی یونان را در خود جا داده. این موزه در منطقه پاتیسیون قرار گرفته و علاوه بر مجسمه ها و ماسکهای فراوان، مجموعه ای از اولین نسخه های متون فلسفی و نخستین نمایشنامه های تاریخ را نیز دارد.گالری هنر ملی هم با کلکسیونی از چهار سده هنر یونان، یکی از منحصربه فردترین موزه های دنیاست؛ اما بازدید از تمام موزه های آتن، چند هفته ای زمان میبرد!

برای تماشای دریا، دماغه سونیون زیباترین انتخاب است، ولی ا گر دنبال ساحل تفریحی و ورزش های آبی باشید، باید تا ساحل آلیمو یا کرانه آستراس بروید؛ آتن چند تا ساحل تفریحی دیگر هم دارد، که ممکن است هتل شما هم نزدیک به یکی از آنها باشد ولی آلیمو با قایقهای سفید بادبانی، جت اسکی ها و تورهای غواصی، شب ها هم تعطیل نیست. تورهای شبانه کشتی با پذیرایی و موسیقی زنده، یکی از پرطرفدارترین تفریحات آتنی است. ا گر همراه با بچه ها سفر می کنید، حتماً یک سری به باغ ملی آتن بزنید؛ باغی چندهزار متری با تالاب پرندگان و زمین بازی مخصوص بچه ها که محیطی سرسبز و مملو از آرامش دارد. اگر هم دنبال هیجان بیشتری بودید، شهربازی آتن، آلو و کیدوم را با ماشین های مدرن و چرخ وفلک بزرگش از دست ندهید؛ شهربازی یک زمین رالی دارد که مخصوص بزرگسالان است و بعد از هر دور، به برنده جایزه هم می دهند.

آتن، شهر محبوب آنهایی است که یا اطلاعات تاریخی خوبی دارند و یا علاقه مند به فلسفه غرب هستند؛ با این حال، ا گر جزو این دو دسته هم نباشید، مطمئناً وقتی به شهر خودتان برگردید، به اندازه چند کتاب تاریخی حرف برای گفتن دارید. اگر در آتن وقت بیشتری داشتید، به تماشای این ها هم بروید:

- بندر پیرائوس Piraeus ؛ بندری است 2500 ساله در ده کیلومتری آتن. از این بندر میشود به تمام جزایر شرقی یونان سفر کرد و غذاهای دریایی و کافه های معروفی هم دارد. ا گر مجسمه سازی مدرن را دوست دارید، گالری شهرداری را در نزدیکی این بندر از قلم نیاندازید.

- تپه لیکاوتوس؛ که به معنی تپه گرگهاست، محلی است مانند آکروپلیس. به خاطر چشم انداز خوبی که از آتن دارد، برای توریست ها جذاب است. در روز Clean Monday ارتدوکس های آتن بر روی این تپه بادبادک هوا می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 693

به "یونان و راهنمای سفری هیجان انگیز آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان و راهنمای سفری هیجان انگیز آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید