موافقت اولیه تاسیس 80 واحد بومگردی در مازندران صادر شد

به گزارش ایپتن، ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، موافقت اولیه تاسیس 80 واحد بومگردی در مازندران صادر شد.

موافقت اولیه تاسیس 80 واحد بومگردی در مازندران صادر شد

حسین ایزدی اظهار کرد: موافقت اولیه تاسیس این اقامتگاه ها با هدف توسعه بومگردی و با تاکید بر مشارکت جوامع محلی و توانمندسازی روستاها صادر شده است.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره برداری 39واحد بومگردی در استان اضافه نمود: در حال حاضر نیز 110 پرونده متقاضی تاسیس اقامتگاه بومگردی در دست آنالیز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تعداد اقامتگاه های بومگردی مجوزدار و فعال استان را 372 واحد مطرح نمود و گفت: واحدهای بومگردی از جمله تاسیسات گردشگری مورد اقبال گردشگران است که از نظر حفظ محیط زیست و تحولاتی که در منطقه ایجاد می نماید، حائز اهمیت است.

ایزدی به وجود انواع اقامتگاه بومگردی با سطح خدمات متنوع در استان اشاره نمود و یادآور شد: تنوع اقلیمی در مازندران پتانسیل خوبی برای طراحی و اجرای تورهای بومگردی بوجود آورده که می تواند به عنوان یک ظرفیت خوب در استان به وسیله دفاتر خدمات گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بعلاوه از ساماندهی 900 شی تاریخی و فرهنگی مازندران در سامانه اموال تاریخی فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (سامانه جام) اطلاع داد و گفت: این اموال و اشیای تاریخی طی کاوش های باستان شناختی و کشفیات توقیفی بدست آمده و متعلق به دوره های مختلف تاریخی است.

ایزدی با اشاره به بازسازی 30 شی تاریخی و بازسازی و تجهیز 8 موزه زیر پوشش این اداره کل اضافه نمود: ثبت هر شی تاریخی در سامانه جام به منزله ثبت در لیست اموال دولتی است و اقدامی مؤثر برای حفظ میراث فرهنگی استان محسوب می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به برنامه ریزی برای تقویت صنایع دستی در راستای تکمیل زنجیره گردشگری محلی و به موازات رونق بومگردی در استان، از برندسازی خراطی چوب در مازندران نیز اطلاع داد و گفت: رشته خراطی چوب در ساری برندسازی شد و برندسازی رشته های دیگر نیز که غالبا از رشته های بومی استان است، در دستور کار معاونت صنایع دستی واقع شده است.

ایزدی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 300 نفر از شاغلان حوزه صنایع دستی در دوره های آموزشی با محتوای مختلف حضور یافتند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تولیدات صنایع دستی از دسته محصولاتی هستند که مورد اقبال و توجه مردم واقع شده است و شرایط برای برندسازی این محصولات و معرفی این تولیدات در بازار به علت نگاه مثبت مخاطب هموار است.

این مسئول از صادرات 110 هزار و 387 دلاری تولیدات صنایع دستی مازندران در امسال اطلاع داد و توضیح داد: در حال حاضر محصولات صنایع دستی به صورت سنتی به فروش می رسد و صادرات نیز بیشتر چمدانی است. برندسازی و بسته بندی محصول می تواند مقدمات حضور حرفه ای صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران را در بازارهای بین المللی فراهم کند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2294

به "موافقت اولیه تاسیس 80 واحد بومگردی در مازندران صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اولیه تاسیس 80 واحد بومگردی در مازندران صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید