مل گیبسون پشت اسلحه مرگبار 5 می ایستد

به گزارش ایپتن، پایگاه اطلاع رسانی ورایتی گفت، مل گیبسون، کارگردان، تهیه کننده و بازیگر معروف آمریکایی، پس از آن که بیش از 30 سال پیش در اولین قسمت از مجموعه اسلحه مرگبار (Lethal Weapon) بازی کرد حالا قرار است قسمت پنجم از این مجموعه را کارگردانی کند.

مل گیبسون پشت اسلحه مرگبار 5 می ایستد

اسلحه مرگبار 5 سالهاست در دست ساخت بوده و ریچارد ونک جدیدترین پیش نویس فیلمنامه آن را تهیه کرده است. ریچارد دانر که کارگردان و تهیه کننده هر چهار قسمت قبلی بود کار روی قسمت پنجم را شروع کرده بود اما 5 ژوئیه 2021 (14 تیر 1400) در سن 91 سالگی از دنیا رفت و سرنوشت این فیلم را در برزخ گذاشت.

مل گیبسون به تازگی طی رویدادی در لندن گفت بنا به خواسته دانر، کار کارگردانی اسلحه مرگبار 5 را برعهده خواهد گرفت. وی گفت: دانر روی فیلمنامه کار می کرد و خیلی پیش رفته بود که یک روز به من گفت: گوش کن اگر من مردم تو این کار را انجام بده. آن زمان چیزی نگفتم. ولی او این را به همسرش، استودیو و تهیه کننده نیز گفته بود. بنابراین من فیلم پنجم را کارگردانی خواهم کرد.

قسمت اول از فیلم اسلحه مرگبار در سال 1987 اکران شد و به رشد حرفه بازیگری مل گیبسون کمک شایانی کرد. این فیلم روایتگر داستان یکی از کهنه سربازان جنگ ویتنام به نام مارتین ریگز است که به دلیل تجربه ای که در نیروهای ویژه داشته به عنوان اسلحه مرگبار معروف شده و حالا به عنوان همکار یک کارآگاه پلیس به نام راجر مرتو انتخاب می شود و ...

صحنه ای از فیلم اسلحه مرگبار

مل گیبسون کارگردان، بازیگر، دوبلور و تهیه کننده 65 ساله آمریکایی است که با فیلم شجاع دل (1995) به معروفیت دنیای رسید و دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را از آن خود کرد. گیبسون در حوزه بازیگری علاوه بر فیلم های اسلحه مرگبار، فیلم هایی چون مکس دیوانه 1، 2، 3، لبه تاریکی و یک بار مصرف ها 3 را در کارنامه دارد و در حوزه کارگردانی نیز علاوه بر شجاع دل هدایت فیلم هایی چون مرد بدون چهره (1993) و مصائب مسیح (2004) را برعهده داشته است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1932

به "مل گیبسون پشت اسلحه مرگبار 5 می ایستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مل گیبسون پشت اسلحه مرگبار 5 می ایستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید