مشاوره کسب وکار با درسا صنعت تهران

به گزارش ایپتن، معمولا کارآفرینان در هر کسب وکاری در ابتدای کار باید احتیاج بازار را بسنجند و با چشمانی باز وارد این کار شوند تا از بروز ضرر و زیان و شکست های احتمالی جلوگیری نمایند اما بسیاری از شرکت ها نسنجیده و تنها با اتکا به بودجه ای که دارند به دنبال موفقیت هستند.

مشاوره کسب وکار با درسا صنعت تهران

شرکت دانش بنیان درسا صنعت تهران با نزدیک 17 سال سابقه کار در امر مشاوره مدیریت و سرمایه گذاری، توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب کند.

هدف از راه اندازی این شرکت که در سال 83 تأسیس شد، ارائه راهکارهای مشاوره مدیریت در حوزه های سرمایه گذاری و توسعه کسب وکار برای واحدهای فراوریی و خدماتی در سطح کشور بوده است.

اعضای شرکت درسا صنعت تهران از فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مهندسی صنایع، رشته های مدیریت و اقتصاد هستند که بنا به تجربه هایی که در صنعت، به ویژه در صنعت نساجی داشته اند، وارد حوزه مشاوره مدیریت شدند.

اساس این شرکت در ابتدای کار در حوزه نساجی بود و دکتر محمدعلی سیاه کلاه که در آن موقع از استادان نساجی دانشگاه امیرکبیر بود و به عنوان مشاور نساجی با کارخانه های متعددی همکاری می کرد، با گردهم آوردن شاگردان خود این شرکت با عنوان درسا نساج راه اندازی کرد.

اما در ادامه، بحث صنعت و ارائه مشاوره مدیریت، عارضه یابی و توسعه کسب وکارها در صنایع مختلف مطرح شد و این گونه شرکت درسا صنعت تهران به دنیا آمد.

این شرکت توانست با نهادهای مالی و سرمایه گذاری در سطح کشور از جمله بانک های خصوصی و دولتی، سازمان های مسؤول در حوزه سرمایه گذاری مانند شهرداری و وزارت امور مالی و دارایی همکاری خود را گسترش دهد.

به تازگی نیز در سازمان بورس در حوزه بازار سرمایه وارد شده و به شرکت ها مشاوره می دهد و به عبارتی خدمات مشاوره شرکت به این سمت پیش رفته است که شرکت ها بتوانند با مشاوره ای که از این شرکت می گیرند، شرایط شان را مهیا نموده و در بورس پذیرفته شوند.

همچنین شرکت درسا صنعت تهران دارای گواهی صلاحیت خدمات مشاوره از سازمان برنامه و بودجه در حوزه مالی و نیز عضو کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی در عرصه ارزیابی شرکت های دانش بنیان است. این شرکت همچنین عضویت مراکز مشاوره و اطلاع رسانی خدمات کارآفرینی وزارت کار را هم داراست.

خدمات درسا صنعت تهران در یک نگاه

به گفته رئیس هیأت مدیره شرکت درسا صنعت تهران، کار اصلی شرکت، نگارش طرح تجاری و طرح های توجیهی برای کسب وکارهاست. اما این در بستر وسیع تری اتفاق می افتد. امروزه به دلیل تغییراتی که در کسب وکارها انجام شده است، نداشتن هماهنگی با این تغییرات به طور قطع باعث بروز شکست در کسب وکار می گردد. بنابراین بهتر است افراد مطالعات جامعی درباره کسب وکار خود داشته باشند. با مطالعاتی که در این زمینه ها صورت می گیرد، خیلی از موارد را می توان پیش بینی کرد تا در آینده بتوان آنها را مدیریت کرد.

سهیل جباری معتقد است: اصلی ترین مسأله ای که کسب وکارها در بدو تأسیس در حوزه خدمات یا فراوری با آن روبرو اند، این است که تمام جوانب کار را در نظر نمی گیرند و به آن توجه نمی نمایند و هزینه هایی را که یک کسب وکار دارد، دست کم می گیرند و مطالعات بازار را جامع نگاه نمی نمایند. بنابراین در میانه کار، دچار گرفتاری و مشکل می شوند. برای شکل گیری یک کسب وکار منابعی مصرف می گردد و در صورتی که مشاوره های پیش از آن به درستی صورت نگرفته باشد، این منابع هم بعد از گذشت مدتی با شکست کسب وکار هدر می رود. در این میان، اگر مشاوره پیش از آغاز کار به درستی انجام گردد، جلوی خیلی از ضررها گرفته می گردد. بسیاری تصور می نمایند کار مالی به معنای ساختمان سازی و سوله سازی و تجهیز با ماشین آلات است اما به درستی، مشتری و احتیاج آن را آنالیز ننموده و بازار را در نظر نمی گیرند.

جباری تأکید می نماید: اگر صنعت مشاوره سرمایه گذاری و مدیریت در حوزه کسب وکارها راه بیفتد و شرکت ها به آن توجه بیشتری نمایند، می توانند مانع از بروز بسیاری از ضررهاشوند و از شکست های پی درپی جلوگیری نمایند. یکی از مطالبات ما از بانک مرکزی و وزارت امور مالی و دارایی این است که شرایط الزامی مقرر نمایند مبنی بر این که هر فردی قصد دریافت تسهیلات از بانک را دارد، باید مشاور امین خود را معرفی نموده و مشاور با بانک ارتباط برقرار کند تا افراد تنها به صرف داشتن پول، وارد کار سرمایه گذاری نشوند. تنها هدف این افراد سود است. تجربه ما در این شرکت نشان می دهد چیزی حدود 50 تا

60 درصد این سرمایه گذاران تنها به دنبال کار مالی و کسب سود هستند و به هیچ عنوان اهلیت سرمایه گذاری در حوزه مورد نظرشان را ندارند .

خدمات مشاوره به مشتریان

شرکت درسا صنعت تهران خدمات مشاوره گسترده ای ارائه می دهد، به طوری که شبکه ای از مشاوران را در اختیار گرفته و فراخور پروژه، تیم پروژه ایجاد شده و افراد در آن نقش آفرینی می نمایند.

این شرکت بیشتر در حوزه های شیمیایی و دارویی، نفت و گاز، نساجی و سلولزی، صنایع فلزات، صنایع کشاورزی و تبدیلی، صنایع موادغذایی و آشامیدنی، صنایع کانی های غیرفلزی و از سوی دیگر خدماتی مانند خدمات گردشگری یا خدمات بازرگانی فعالیت دارد.

رئیس هیأت مدیره شرکت درسا صنعت تهران می گوید: یک کسب وکار در زمان شکل دریافت، فراخور این که چه موضوعی دارد اعم از خدماتی یا فراوریی، باید اصول سرمایه گذاری و اقتصاد را مدنظر قرار دهد. معمولا سرمایه گذاران به دلایل مختلفی به ما مراجعه می نماید؛ یا به دنبال تصمیم گیری هستند که کاری را انجام دهند یا نه و در صورت انجام، چگونه انجام دهند؛ که این مورد، شرکت با مطالعه موشکافانه و دقیق برای آنها تصمیم سازی می نماید و با ارائه مشاوره، به آنها یاری می نماید درست تصمیم بگیرند. یا در حالت بعد، مشتریان به سازمانی مراجعه نموده و از آنها طرح توجیهی استاندارد درخواست شده است؛ که در این حالت یک کار تحقیقاتی روی بازار محصول انجام می گیرد و همچنین از نظر فنی مالی و مالی مالی مورد ارزیابی قرار می گیرد و در قالب فرمت استاندارد طرح توجیهی نهاد مربوط، طرح به مشتری تحویل داده می گردد.

جباری ادامه می دهد: هدف از مطالعات فنی مالی در طرح توجیهی محاسبه تمام هزینه ها از نظر سرمایه گذاری ثابت، در گردش و هزینه های ثابت و متغیر فراوری و همچنین قیمت تمام شده محصول است که به مشتری اعلام می گردد تا او با آگاهی کامل انتخاب کند. در بخش مالی انتظار سرمایه گذار از سودآوری پروژه آنالیز می گردد. معمولا انتظار سرمایه گذاران مسأله ثابتی نیست و امکانات آنها با هم متفاوت است. درواقع، فصل های بازار، فنی و مالی پروژه، بخش هایی هستند که شرکت درسا صنعت تهران در آن به ارائه مشاوره به شرکت های متقاضی می پردازد و با نرم افزارهای مختلف و کارشناسان خبره این کار را به انتها می رساند تا تحلیل و مشاوره درستی را در اختیار مشتری قرار دهند.

راه های ارتباط با درسا صنعت تهران

وبسایت: www.dorsa.ir

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: dorsa-sanat-tehran

تلگرام و توئیتر: dorsasanat

تماس: 22694670-021

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، نبش کوچه سیمیاری برج صدر، طبقه ششم، واحد A

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1658

به "مشاوره کسب وکار با درسا صنعت تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاوره کسب وکار با درسا صنعت تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید