عوارض مصرف زیاد بادام را جدی بگیرید

به گزارش ایپتن، بادام یک آجیل سالم است. در خصوص فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. بعضی افراد بادام را در باغ می کارند. با این حال، آیا می دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟ 6 عرضه جانبی شناحته شده بادام وجود دارد:

عوارض مصرف زیاد بادام را جدی بگیرید

1. مصرف زیاد بادام باعث یبوست می گردد

بادام آجیل غنی از فیبر است تعداد 23 مغز بادام. حدود 30 گرم 3.5 گرم فیبر می دهد. این مقدار زیاد است، فیبر زیاد می تواند باعث یبوست و سایر مسائل معده مانند اسهال، گرفتگی معده، گاز و ... گردد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که هنگام خوردن بادام زیاد آب نوشیده نگردد.

2. مصرف زیاد بادام باعث کاهش جذب مواد مغذی در بدن می گردد

فیبر بالای بادام می تواند با منیزیم، کلسیم، آهن و روی متصل گردد و در جذب آن ها اختلال ایجاد کند. به یاد داشته باشید، مصرف روزانه توصیه شده فیبر حدود 30 گرم است. ما فیبر را از بسیاری از غذا هایی که به صورت روزانه می خوریم دریافت می کنیم. بنابراین، مطمئن شوید که بادام محدود می خورید و برای حداکثر فواید آن را بین وعده های غذایی میل کنید.

3. مصرف زیاد بادام می تواند باعث افزایش وزن گردد؟ آیا می دانید تعداد 23 بادام 30 گرم بادام حدود 164 کالری دارد

اگر گرسنگی در طول روز به سراغتان آمد، می توانید حدود 20 بادام در روز بخورید تا کالری کافی دریافت کنید. اما، اگر در طول روز خوب غذا می خورید، باید کمتر از 10 بادام بخورید، به خصوص اگر مشکل وزن دارید.

با این حال، اگر یک زندگی فعال بدنی و تناسب اندام دارید، ممکن است نگران این موضوع نباشید. با این حال، برای جلوگیری از سایر عوارض جانبی، در حد اعتدال غذا بخورید.

4. بادام می تواند آلرژی ایجاد کند

بادام مانند بادام هندی و گردو می تواند باعث ایجاد حساسیت در بعضی افراد گردد. بادام حاوی پروتئینی به نام آمندین است که یک آلرژن است. بعضی از واکنش های آلرژیک عبارتند از تورم زبان، خارش گلو، تورم لب یا دهان، یا خارش دهان.

در بعضی از افراد، بادام می تواند یک واکنش آلرژیک جدی به نام آنافیلاکسی ایجاد کند که با حالت تهوع، استفراغ، تنگی نفس، فشار خون پایین، گیجی، سبکی سر، کهیر و اختلال صدا تعیین می گردد. اگر تا به حال بادام نخورده اید، با خوردن 3 تا 5 عدد بادام آغاز کنید تا ببینید آیا بادام برای شما مناسب است یا خیر. یا ممکن است قبل از گنجاندن بادام در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید، در صورتی که سابقه خانوادگی آلرژی غذایی دارید.

6. مصرف زیاد بادام می تواند منجر به سنگ کلیه گردد

بادام حاوی اگزالات است که ترکیبات محلول در روده است. بیش از حد اگزالات می تواند به تشکیل سنگ کلیه و آغاز نارسایی کلیه یاری کند. حدود 100 گرم بادام 469 میلی گرم اگزالات دارد.

7. بادام می تواند باعث مصرف بیش از حد ویتامین E گردد

بادام حاوی ویتامین E بالایی است. به همین علت برای سلامت پوست مفید هستند. با این حال، اگر در حال حاضر از مواد غذایی غنی از ویتامین E استفاده می کنید یا از مکمل های ویتامین E استفاده می کنید، نباید بادام زیادی در روز بخورید. این می تواند منجر به مصرف بیش از حد ویتامین گردد.

ویتامین E اضافی می تواند در انعقاد خون اختلال ایجاد کند و باعث خونریزی گردد. اگر قبلاً از مکمل های ویتامین E استفاده می کنید، در خصوص مصرف بادام با پزشک مشورت کنید.

مقدار توصیه شده روزانه بادام

به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، تا به امروز، محققان پزشکی هیچ داده علمی ثابتی در خصوص توصیه روزانه بادام به ما ارائه نکرده اند. با این حال، پزشکان معمولا توصیه می نمایند که در یک روز بیش از 10-15 بادام نخورید.

آیا می دانید بادام یکی از ایده های صبحانه سالم برای بیماران دیابتی است؟ با این حال، اعتدال در هنگام خوردن بادام و برای همه آجیل ها کلید اصلی است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2265

به "عوارض مصرف زیاد بادام را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض مصرف زیاد بادام را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید