عملکرد نوجوانان راضی کننده نبود، با اختلاف یک برنز چهارم شدیم

به گزارش ایپتن، امید غلامزاده با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: یازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با حضور تکواندوکاران بیش از یکصد کشور جهان در بالاترین سطح فنی برگزار شد و تیم ما که مدت زمان کمی برای آماده سازی در اختیار داشت با سه مدال رنگارنگ عنوانی بهتر از چهارم کسب نکرد.

عملکرد نوجوانان راضی کننده نبود، با اختلاف یک برنز چهارم شدیم

وی افزود: برنامه های آماده سازی تیم نوجوانان در بخش پسران خیلی دیر به جریان افتاد و در همان زمان اندک هم به دلیل شرایط خاص ویزا کشور کانادا باید ترکیب اصلی را معرفی می کردیم. در واقع ما زمانی حدود 70 روز برای انتخاب و آماده سازی نوجوانان جهت حضور در رقابتهای قهرمانی جهان در اختیار داشتیم.

مربی تیم تکواندو نوجوانان ادامه داد: در همین شرایط هم باید نتیجه ای بهتر از آن چیزی که در کانادا به دست آمد، رقم می خورد که عملکرد ضعیف برخی نفرات تیم مانع از تحقق آن شد. ما روی تکواندوکاران چهار وزن آخر خود حساب ویژه ای برای کسب مدال باز کرده بودیم. وقوعی و ناظمی در بدترین شرایط باید دو مدال طلا و نقره کسب می کردند که متاسفانه هر دو روی اشتباهات فردی در مرحله یک چهارم نهایی نتیجه را به کاستاریکا و فرانسه واگذار کرده و از دور مسابقات حذف شدند.

غلامزاده افزود: در بخش پسران اختلاف امتیاز خیلی اندک بود. کره جنوبی که با 5 طلا قهرمانی خود را همان سه روز اول مسجل کرد، فاصله امتیازی روسیه، ترکیه و ایران خیلی اندک بود که اگر در همان چهار وزن آخر، یک مدال کسب کرده بودیم می توانستیم روی سکو باشیم و حتی به عنوان نایب قهرمانی هم برسیم.

وی به مسائل داوری هم اشاره کرد و گفت: در وزن 51- کیلوگرم باید طلا کسب می کردیم، داور روی یک اشتباه به تکواندوکار ما اخطار داد و کارتی هم که کشیدم اثری نداشت. همین اخطار جریان بازی را تغییر داد. باید در این وزن طلا کسب می کردیم که با همین اشتباه داوری به نقره تبدیل شد.

مربی تیم ملی به نبود سرمربی تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: ویزا مدیر فنی،سرمربی تیم ملی، پزشک تیم و بخصوص رئیس فدراسیون صادر نشد تا سختی های زیادی را در محل برگزاری مسابقات تجریه کنیم. حضور پولادگر خیلی می توانست به تیم کمک کند و واقعا جای خالی او را به وضوح احساس کردیم. ما در بسکمک از مسابقات به دلیل همزمانی مبارزات دختران و پسران پزشک همراه نداشتیم. خانم سروی به تنهایی تمام کارهای کل نفرات تیم را انجام می داد که واقعا باید از زحمات شبانه روزی او تشکر کنیم.

غلامزاده ادامه داد: در این رده سنی مسابقات تداکارتی خیلی اهمیت دارد. کشورهای اروپایی حضوری مستمر در مسابقات مختلف دارند ولی این شرایط برای ما فراهم نیست. باید قبل از حضور در مسابقات رسمی، نفرات تیم حضور در یک تورنمنت را تجربه کنند. اعضای تیم ما در روبرو با تکواندوکاران 120 کشور ، اسیر جو سالن شدند.

غلامزاده در پایان گفت: فدراسیون در این مدت تلاش زیادی داشت تا کادر فنی برنامه های خود را به خوبی اجرا کند که همین طور هم شد. ولی باید با برنامه ریزی بهتری برای مسابقات آینده آماده شویم. نزدیک به 10 ماه تا مسابقات قهرمانی آسیایی 2017 زمان داریم. فرقی نمی کند مربی و سرمربی کیست باید خیلی زود کارها آغاز شود تا با تدارک بیشتری مهیای حضور در میدان آسیایی شویم.

تیم تکواندو نوجوانان ایران در بخش پسران با یک مدال طلا امیرمحمد بخشی، یک نقره ابراهیم صفری و یک برنز علی باصری و 58 امتیاز، عنوان چهارمی جهان را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 506

به "عملکرد نوجوانان راضی کننده نبود، با اختلاف یک برنز چهارم شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد نوجوانان راضی کننده نبود، با اختلاف یک برنز چهارم شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید