صنعت گردشگری یک فرصت در دیپلماسی امروز ایران است

به گزارش ایپتن، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، در همایش استانی نقش مهمان پذیری و هتلداری در صنعت گردشگری استان مطرح نمود: با توجه به شرایط حساس کنونی هرگونه اقدام در توسعه صنعت گردشگری در یک فرصت در دیپلماسی ایران به شمار می رود.

صنعت گردشگری یک فرصت در دیپلماسی امروز ایران است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی این استان در این همایش ابراز امیدواری کرد که با تداوم برگزاری این همایشها به ویژه در فضاهای دانشگاهی کشور بتوان سرعت چرخ صنعت گردشگری کشور را بیش از گذشته افزون کرد.

او همچنین در ادامه با اشاره به پیشینه سفر در تاریخ بشریت تاکید کرد: اگر چه سفر در راستا تطور تاریخ بشریت از قدمت فراوانی برخوردار است، با این وصف امروز سخن از فرآیندی با نام صنعت گردشگری است که صنعتی مدرن است، لذا برای تحقق اهداف این صنعت دائما با یکدیگر باید به هم اندیشی بپردازیم.

الله کمک در بخش دیگری از سخنانش به نقش سفر در سیر تطور تاریخ فرهنگ و تمدن ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در متون تاریخی همواره از سفر به گونه ای یاد شده است که می توان چنین برداشت نمود که سفر در رشد مادی و حتی معنوی و عرفانی تمدن اسلامی نقش بسیار موثری ایفا کرده است، و این خود نشان دهنده اهمیتی است که نیاکان خداجوی ما برای سفر قائل بوده اند، با این وصف امروز بسیار لازم است که به مقوله گردشگری نگاه ویژه ای داشته باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به شرایط حساس کنونی ایران اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر خوشبختانه شاهد رشد مناسبی در صنعت گردشگری بوده ایم، با این وصف با توجه به بروز تحریم های ناعادلانه و تلاش دشمنان ایران برای نا امن جلوه دادن کشور عزیزمان، به نظر می رسد یکی از مهمترین راهکارهای سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی ایران برای مبارزه با سیاست ایران هراسی، پرداختن به صنعت پاک گردشگری است.

او گفت: در این میان نباید از نقش بازاریابی علمی در ارائه چهره واقعی کشورمان غافل شویم، زیرا با توجه به اینکه امروزه در عصر انفجار تکنولوژی ارتباطات بسر می بریم با سهولت تمام و با برنامه ریزی علمی و متقن نه تنها با یک دیپلماسی مناسب می توان سیاستهای دشمنان مردم ایران را خنثی کرد، بلکه با بازاریابی مناسب حتی می توان به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک شایان توجهی نماییم.

الله کمک شرح داد: با این وصف سیاست های تنش زدایی دولت تدبیر و امید در سال های اخیر از یکسو و دیپلماسی فرهنگی در راستای انتخاب اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی، نشان داد که نقش صنعت گردشگری در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی در دنیای امروز بسیار جدی و مهم است.

حمایت همه جانبه از بخش خصوصی نقشه راه توسعه گردشگری

الله کمک همچنین در بخش دیگری از سخنانش به نقش سازمانها و ارگانهای مختلف در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: امروز خوشبختانه تمام ارکان جمهوری اسلامی به ضرورت توسعه اقتصادی کشور از منظر گردشگری وقوف دارند، لذا زمان آن رسیده است تا تمامی دستگاه ها و ارگانها در حوزه وظایف ذاتی و قانونی خود از این صنعت حمایت کند، لذا پرهیز از شعار زدگی و همچنین عدم موازی کاری در وظایف یکدیگر می تواند به توسعه گردشگری بینجامد.

او افزود: باید بپذیریم که رکن اساسی صنعت گردشگری بخش خصوصی است لذا همه مسئولان از یکسو باید شرایطی را فراهم آورند تا بخش خصوصی بدون دغدغه و مشگل در این حوزه سرمایه گذاری کند و از سوی دیگر با آموزش لازم باید فعالانی در این حوزه ورود پیدا کنند که با تمامی ظرائف و ابعاد صنعت گردشگری وقوف داشته باشند، لذا آموزش یکی از الزامات اساسی بخش خصوصی جهت فعالیت در صنعت پویای گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به وضعیت کنونی گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: خوشبختانه در 4 سال اخیر، صنعت گردشگری در پهنه استان اصفهان نهادینه شده است، لذا انتظار می رود تا در نشست های علمی و همایشهائی از این دست، ضمن پرهیز از تکرار مسائل و مشگلات گذشته صراحتا با آشنایی به وضعیت کنونی گردشگری در پهنه ایران و استان اصفهان، اکنون راهبردها و راه کارهای لازم جهت توسعه پایدار گردشگری در استان اصفهان ارائه شود، تا مسئولین امر بتوانند با تکیه بر این راهبردها به توسعه کیفی و خلاقانه گردشگری بپردازند.

الله کمک همچنین به وضعیت کنونی گردشگری استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت اقامت در استان اصفهان 2 برابر و نیم افزایش یافته و در حال حاضر 400 پروژه گردشگری از مجتمع عظیم گردشگری گرفته تا یک اقامتگاه بومگردی کوچک در حال اجرا می باشد و این در حالی است که از این تعداد نیز 90 هتل در حال ساخت از پیشرفت فیزیکی 5 تا 95 درصد در استان در حال ساخت است، لذا هم اکنون جهشی جدی در صنعت گردشگری استان اصفهان ایجاد شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 299

به "صنعت گردشگری یک فرصت در دیپلماسی امروز ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری یک فرصت در دیپلماسی امروز ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید