شمار مبتلایان به کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت

به گزارش ایپتن، وزارت بهداشت برزیل آدینه شب به وقت تهران خاطرنشان کرد که با شناسایی 54 هزار و 771 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور، مجموع مبتلایان به کووید-19 در این کشور به یک میلیون و 32 هزار و 913 تن رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس گزارش وزارت بهداشت برزیل در روز آدینه همچنین یکهزار و 206 جدید به شمار جان باختگان ناشی از کووید-19 اضافه شد تا شمار این افراد نیز به 48 هزار و 954 نفر برسد.

درحالی که آمارهای رسمی ابتلا و فوت افراد ناشی از کرونا در برزیل بسیار بالاست، بازهم بسیاری از کارشناسان ، آمارهای واقعی را بسیار بیشتر از این آمار اعلام شده از سوی دولت می دانند.

الکساندر نیم باربسو استاد پزشکی در دانشگاه ایالتی سائوپائولو در این باره گفت که آمار مبتلایان بسیار کمتر از میزان واقعی است، چرا که بعضی گزارشات حکایت از آن دارد که میزان واقعی شمار مبتلایان به کووید-19 بین پنج تا 10 برابر بیشتر از میزان اعلام شده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: شمار صحیح مبتلایان به کرونا در برزیل حداقل سه و حداکثر 10 میلیون نفر است.

براساس گزارش وزارت بهداشت برزیل، کووید-19 نخستین بار 26 فوریه گذشته و به وسیله دنیاگردان پولدار اروپایی وارد شهرهای عظیم جنوب شرقی این کشور از جمله ساپائوپائولو و ریودوژانیر شد و از آنجا به سرعت در سراسر این کشور گسترش یافت، بطوری که اینک 82 درصد از شهرهای این کشور را مبتلا نموده است.

پیش بینی می گردد که تا امروز شنبه شمار جان باختگان ناشی از کووید -19 در برزیل به 50 هزار تن برسد.

براساس پیش بینی یکی از دانشگاه های واشنگتن احتمالا بیش از 100 هزار برزیلی دیگر تا پیش از ماه آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند و به این ترتیب این کشور صاحب بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-19 خواهد شد.

بسیاری ژائیر بولسونارو رییس جمهوری برزیل را که از آن به ترامپ آمریکای جنوبی تعبیر می نمایند، به خاطر برخورد با موضوع کرونا زیر انتقاد شدید قرار می دهند.

شیوع گسترده کرونا در برزیل درحالی است که وزارت بهداشت این کشور از 26 اردیبهشت ماه و استعفای نلسون تیچ که به خاطر اختلاف با رییس جمهوری این کشور از سمت خود استعفا داد، بدون وزیر اداره می گردد.

همچنین کارشناسان بهداشت عمومی در برزیل هشدار داده اند، برداشته شدن زودهنگام محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع کرونا، فرایند شیوع و افزایش تلفات را تسریع می بخشد.

یک پزشک محلی در بیمارستان میدانی ریودوژانیرو برزیل در این باره گفت: ما فکر می کنیم که موج جدیدی از مبتلایان به کرونا پس از کاهش اقدامات محدودیت نماینده بوجود خواهد آمد.

براساس گزارش رویترز تا به امروز ویروس کرونا در آمریکایی جنوبی جان 90 هزار و 439 نفر را گرفته است و در این میان حدود 2 میلیون نفر نیز به این بیماری ویروسی مبتلا هستند.

براساس آخرین آمار رسمی، با آغاز همه گیری کووید-19 در سراسر دنیا،برزیل پس از ایالات متحده رتبه دوم مبتلایان و جان باختگان را در دنیا دارد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 982

به "شمار مبتلایان به کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید