سخت ترین جشنواره را پشت سر گذاشتیم ، سینما متروپل ظرفیت پرفروش ترین فیلم سال را دارد

به گزارش ایپتن، سینما متروپل فیلم برگزیده چهل و یکمین دوره جشنواره فجر شد، فیلمی که توانست جوایزه سیمرغ برترین کارگردانی و برترین فیلمبرداری را هم از آن خود کند.

سخت ترین جشنواره را پشت سر گذاشتیم ، سینما متروپل ظرفیت پرفروش ترین فیلم سال را دارد

خبرنگاران-گروه فرهنگی: تهیه نماینده سینما متروپل معتقد است چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر را باید سخت ترین دوره این فستیوال سینمایی کشور دانست، زیرا همه دست اندرکاران آن اعم از برگزارنمایندگان و شرکت نمایندگان همگی در شرایطی بسیار سخت این رویداد فرهنگی را به انجام ساندند.

سید حامد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سختی های قرار گرفتن در شرایط خاص است که همین مساله موجب شد تا اغلب فیلم ها با تاخیر ساخته شوند. همین مساله موجب شد تا مدیریت زمان بیشترین فرصت را از فراورینمایندگان بگیرد.

وی درباره شرایط و نحوه برگزاری جشنواره هم اضافه نمود: سختی های کار فقط شامل حال فراوری نمایندگان نمی گردد، بلکه برگزار نمایندگان و مجریان جشنواره بنا به همان شرایط اجتماعی ای که ذکر شد تحت فشارهایی قرار داشتند که سختی ها شامل حال آنها نیز می شد، ولی با این وجود در بعضی موارد با شلختگی هایی روبه رو شدیم که به نظرم طبیعی بود و در بعضی موارد هم کارها خوب پیش می رفت.

چیدمان داوری مطلوب بود

تهیه نماینده سینما متروپل در باره نحوه داوری و انتخاب داوران این جشنواره نیز اظهار کرد: به نظر من چیدمان و انتخاب داوران این دوره خوب و مطلوب بود. در میان داوران فیلمساز، هم تهیه نماینده، منتقد و تئوریسین وجود داشت که این مساله سبب شد تا با نگاه حرفه ای تری به قضاوت فیلم ها بنشینند.

  • کارگردان برترین فیلم اول جشنواره چهل و یکم: انتظار بیشتر داشتیم | جای پیشکسوتان در این دوره خالی بود
  • جایزه اصلی ام این است که مردم فیلم را دوست داشته باشند
  • اتاقک گلی؛ روایت یک عاشقانه وسط میدان جنگ

حسینی اضافه نمود: اما از آنجا که کار فراوری با مشکلاتی همراه بوده اغلب فیلم ها دیر به جشنواره رسیدند و داوران بایستی در فرصتی کمی همه فیلم ها را ببینند بر همین اساس می گویم که جشنواره چهل و یکم از سخت ترین جشنواره های 41 دوره بوده است.

وجود ظرفیت های مخاطب پسند بودن سینما متروپل

حسینی درباره پیروزیت سینما متروپل گفت: این فیلم همانطور که توانست رضایت مخاطبان را جلب کند و فیلم منخب این دوره از جشنواره گردد، این ظرفیت را هم دارد که بتواند رضایت مخاطبان را نیز جلب کند.

وی بیان نمود: به نظرم سینما متروپل در گیشه هم پیروز خواهد بود، اما این توفیق وابسته به شرایط مخصوص به خود است.

محمدعلی باشه آهنگر و دریافت جایزه سیمرغ بلورین برترین کارگردانی برای سینما متروپل در جشنواره چهل و یکم

این تهیه نمایند سینما ادامه داد: اگر سینما متروپل درست و به وقت اکران گردد و شرایط اجتماعی و مالی هم شرایط عادی پیدا کند بی شک این اثر جزو فیلم های پرفروش سال خواهد شد، اما اگر این شرایط هموار نگردد نمی توان از آینده و فروش آن پیش بینی درستی ارائه داد. به هر حال همه این ادعاها به مجموعه شرایطی که از آن یاد شده بستگی دارد.

در بخش های دیگر هم می توانستیم پیروز شویم

این تهیه نماینده سینما در پاسخ به این پرسش که آیا سینما متروپل ظرفیت دریافت جوایز دیگری را هم داشت یا نه؟ گفت: به نظرم ما در چند بخش دیگر هم می توانستیم جوایزی کسب کنیم، اما به نحوه قضاوت داوران و انتخاب آنها احترام می گذاریم.

حسینی بیان نمود: به عنوان مثال ستار اروکی آهنگساز برای موسیقی متن سینما متروپل بسیار زحمت کشید و اثر درخشانی ساخت به نظرم ظرفیت دریافت سیمرغ این دوره از جشنواره را داشت.

وی اضافه نمود در چهره پردازی و به ویژه در طراحی صحنه هم کارهای بسیاری خوبی در این فیلم انجام شده و باید داوران موضوع پس از فراوری را برای قضاوت در نظر می گرفتند که در این زمینه اگر کم لطفی نمی شد حداقل طراحی صحنه متروپل هم پیروز به دریافت سیمرغ جشنواره می شد.

تغییرات 20 تا 30 درصدی برای اکران

تهیه نماینده سینما متروپل درباره اینکه آیا این فیلم برای اکران با تغییراتی رویه روخواهد شد یا اینکه همان نسخه جشنواره روی پرده های نقره ای سینما خواهد رفت گفت: صد درصد این فیلم برای اکران با تغییراتی همراه خواهد شد تا به مرحله اکران عمومی برسد.

حسینی بیان نمود: چون می خواستیم سینما متروپل را برای جشنواره فیلم آماده کنیم بخش قابل توجهی از مراحل پس از فراوری را به بعد از جشنواره موکول کردیم که بی شک بعد از این مرحله جذابیت های فیلم به مراتب بیشتر و مخاطب پسندتر خواهد شد.

علیرضا زرین دست و دریافت جایزه سیمرغ بلورین برترین فیلمبرداری برای سینما متروپل در جشنواره چهل و یکم

ظرفیت های جشنواره ای سینما متروپل

این تهیه نمایند سینما بعلاوه به دیگر ظرفیت های سینما متروپل اشاره نمود و اضافه نمود: این فیلم پتانسیل حضور در جشنواره های بین المللی را دارد و ما هم برای رساند این اثر سینمایی به این مرحله برنامه ریزی نموده ایم.

وی ادامه داد: از آنجا که مضمون این فیلم درباره سینما است بی شک مورد توجه و استقبال قرار خوهد گرفت.

همکاری با کارگردان

حسینی درباره همکاری با محمد علی باشه آهنگر کارگردان سینما متروپل گفت: سینما متروپل اولین تجربه مشترک من با این کارگردان پیروز نبوده و سابقه فراوری فیلم سرو زیر آب را با او داشته ام، باشه آهنگر سوای اینکه رابطه همکار با او دارم، دوست بسیار خوبی است و رابطه ما در ابتدا دوستی است سپس سینما، بر همین اساس برنامه برای فراوری فیلم دیگر را با این کار گردان مد نظر دارم.

سینما مترو پل در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر پیروز به دریافت سیمرغ بلورین برترین کارگردانی به وسیله محمدعلی باشه آهنگر کارگردان فیلم، در یافت برترین فیلمبرداری به وسیله علیرضا زرین دست و دریافت سیمرغ برترین فیلم جشنواره شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2200

به "سخت ترین جشنواره را پشت سر گذاشتیم ، سینما متروپل ظرفیت پرفروش ترین فیلم سال را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت ترین جشنواره را پشت سر گذاشتیم ، سینما متروپل ظرفیت پرفروش ترین فیلم سال را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید