زنگ خطر فرونشست برای منطقه ها مسکونی تهران ، این مشکل کدام منطقه ها را درگیر نموده است؟ (تور روسیه)

به گزارش ایپتن، براساس گفته مدیر سامانه موقعیت یابی آنی تهران، فرونشست ، بخش مسکونی جنوب تهران را درگیر نموده است.

زنگ خطر فرونشست برای منطقه ها مسکونی تهران ، این مشکل کدام منطقه ها را درگیر نموده است؟ (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

علی چرخ زرین مدیر سامانه موقعیت یابی آنی تهران در سازمان فاوا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در یک دوره 16 ساله، دشت جنوب غربی تهران 160 سانتی متر کاهش ارتفاع داشته و این یعنی در هر ماه کمی بیشتر از یک سانتی متر کاهش ارتفاع اتفاق افتاده است.

او در رابطه با درگیر شدن منطقه ها مسکونی با معضل فرونشست شرح داد: محاسبات اجرا شده به وسیله تیم ما در بازه زمانی اسفند 95 تا مرداد 1400 نشان می دهد که فرونشست بخش مسکونی جنوب تهران شامل منطقه ها 10، 16، 17، 18، 19، 20 را درگیر نموده که بیشترین کاهش ارتفاع حدود 60 سانتیمتر، (سالیانه حدود 12 سانتی متر) در منطقه 18 ثبت شده است.

براساس گفته چرخ زرین چنان چه از خساراتی چون ایجاد ترک در ساختمان ها و دیوارها، کج شدن تیرهای توزیع برق و لوله زایی لوله های مدفون ابنیه آبرسانی و تخریب برخی فونداسیون های سازه ها بگذریم، در تهران هیچ منطقه ای در شرایط خطرناک قرار ندارد.

او در رابطه با تأثیر فرونشست بر زیرساخت های شهری گفت: زیرساخت های اساسی و شریان های حیاتی شهر مثل شبکه آب و فاضلاب، شبکه گاز، بزرگراه ها و پل ها، مترو و راه آهن از مواردی هستند که تحت تاثیرات خسارت بار فرونشست قرار دارند و هرساله با تداوم این پدیده هزینه های بازسازی آن ها افزایش پیدا می نماید.

مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2128

به "زنگ خطر فرونشست برای منطقه ها مسکونی تهران ، این مشکل کدام منطقه ها را درگیر نموده است؟ (تور روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر فرونشست برای منطقه ها مسکونی تهران ، این مشکل کدام منطقه ها را درگیر نموده است؟ (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید