روز صعود شاخص سازها در بورس، فملی در صدر

به گزارش ایپتن، خبرنگاران : در روزی که شاخص رشد 15 هزار واحدی داشت، قیمت سهام فملی 5.95 درصد افزایش یافت و بیشترین ورود پول حقیقی بازار را ثبت کرد.

روز صعود شاخص سازها در بورس، فملی در صدر

به گزارش خبرنگاران ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با صعود 15 هزار و 729 واحدی به رقم یک میلیون و 202 هزار و 671 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 169 واحد بالا آمد و در سطح 427 هزار و 451 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 32 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 636 واحد رسید.

سهم های تاثیرگذار

امروز فولاد، فملی و فارس نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. شستا، فخوز و وغدیر نیز در رتبه های بعدی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس نهاده شدند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و شپنا و خودرو در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، ذوب و شگویا پرتراکنش ترین نمادها هستند.

روز درخشش فملی

در روزی که شاخص رشد 15 هزار واحدی داشت، قیمت سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) که از غول های صنعتی کشور است 5.95 درصد افزایش یافت و بیشترین ورود پول حقیقی بازار را ثبت کرد. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی فملی بیش از 37 میلیارد تومان بود. همچنین فملی پس از فولاد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشت و به تنهایی بیش از 3 هزار واحد شاخص کل را بالا کشید. علاوه بر این فملی در خاتمه معاملات همچنان صف خرید داشت و پس از غگیلا و شصدف رتبه سوم جدول صفوف خرید بازار را به خود اختصاص داد. این در حالی است که قیمت جهانی مس در ماه های اخیر فرایند افزایشی داشته و در 2 ماه گذشته بیش از هزار دلار رشد نموده است.

کاهش خروج پول حقیقی

در روز سه شنبه برای دهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم اما ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با افت 45 درصدی به 179 میلیارد تومان کاهش یافت.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 32 میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، کگهر (سنگ آهن گهر زمین) و غسالم (شرکت سالمین) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه های سبز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام اغلب شرکت های گروه های فلزات اساسی (مانند فملی، فولاد، فجر، فخوز، فنوال، فایار و هرمز)، بانک ها و موسسات اعتباری (مانند وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وکار و وپاسار)، شرکت های چندرشته ای صنعتی (مانند شستا، وغدیر، وصندوق و وبانک) و محصولات شیمیایی (مانند پترول، شگویا، فارس، آریا، شاراک، تاپیکو، شبصیر، شپدیس و شغدیر) افزایش یافت.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 219 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه 45 درصد کاهش یافته است. البته این کاهش به معاملات اوراق مشارکت برمی شود و ارزش معاملات بورس هزار و 220 میلیارد تومان معادل 38 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 50 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 4 هزار و 264 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 10 روز معاملاتی گذشته از 24 فروردین به این سو است.

در خبرنگاران ببینید:رشد شاخص کل ادامه دار خواهد بود؟

کاهش ارزش صف های بازار

در خاتمه معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به خاتمه روز گذشته 11 درصد کاهش یافت و در رقم 48 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و 4 هزار و 22 میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف خرید 23 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در خاتمه معاملات صف فروش 188 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1635

به "روز صعود شاخص سازها در بورس، فملی در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز صعود شاخص سازها در بورس، فملی در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید