رقابت شانه به شانه حزب سیریزا و محافظه کاران در آستانه انتخابات یونان

به گزارش ایپتن، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب چپگرای سیریزا و مهمترین رقیب آن یعنی حزب محافطه کار، رقابت نزدیکی را در آستانه انتخابات سراسری یونان دارند.

رقابت شانه به شانه حزب سیریزا و محافظه کاران در آستانه انتخابات یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج 3 نظرسنجی که روز آدینه منتشر شد، حاکی است حزب سیریزا که تنها 7 ماه قدرت سیاسی را در یونان در اختیار داشت، رقابت شانه به شانه ای با حزب محافظه کار برای پیروزی در انتخابات سراسری 20 سپتامبر (29 شهریورماه) دارند.

دولت یونان به رهبری آلکسیس تسیپراس از حزب سیریزا در ماه اوت مجبور به استعفا شد تا زمینه لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم گردد. هدف اصلی از برگزاری این انتخابات، جلب حمایت احزاب سیاسی از بسته جدید نجات مالی و مالی یونان خواهد بود.

نتایج نظرسنجی دانشگاه مقدونیه برای شبکه تلویزیونی اسکای نشان می دهد که حزب سیریزا و حزب دموکراسی نوین هر یک 27 درصد آرا را در انتخابات آینده در اختیار دارند. نظرسنجی دوم از سوی موسسه ام آر بی برای شبکه تلویزیونی استار اجرا شده و نشان می دهد هر یک از دو حزب مذکور 29.5 درصد آرا را کسب خواهد نمود.

نظرسنجی سوم نیز توسط موسسه مترون اجرا شده و حاکی است حزب محافظه کار با فاصله اندکی نسبت به حزب سیریزا پیشی گرفته است.

تسیپراس در ماه ژانویه در یونان به قدرت رسید و قول داد تا در اجرای سیاست های ریاضتی بازنگری کند. ولی وی طی ماه اوت به خاطر بعضی مخالفت ها در این حزب با بسته نجات مالی جدید، مجبور به استعفا شد.

تسیپراس در دوره 7 ماهه نخست وزیری خود، یونان را تا آستانه فروپاشی مالی و خروج از منطقه یورو پیش برد.یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

رهبران اروپایی اخیرا با طرح نجات مالی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 942

به "رقابت شانه به شانه حزب سیریزا و محافظه کاران در آستانه انتخابات یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت شانه به شانه حزب سیریزا و محافظه کاران در آستانه انتخابات یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید