در سفر به کدام اقامتگاه برویم؟

به گزارش ایپتن، اقامتگاه های مختلف در سفر

این روزها دیگر مسافران برای انتخاب اقامتگاه خود در سفر فقط متکی به آزانس ها و راهنماهای مسافرتی نیستند چون با پیشرفت تلفن های هوشمند هر نوع اطلاعاتی را که در مورد اقامتگاه های مختلف نیاز داشته باشید به سرعت می توانید پیدا کنید. جایی که برای اقامت خود انتخاب می کنید کاملا بر روی ماجراجویی شما تاثیر می گذارد گاهی در سفر دوست دارید با افراد محلی بیشتر ارتباط برقرار کنید و گاهی هم بیشتر دلتان می خواهد در اقامتگاه خود از طبیعت اطراف لذت ببرید، هر انگیزه ای که داشته باشید انواع گزینه های اقامتگاه های مختلف و متنوع پیش روی شماست که می توانید آن ها را انتخاب کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با انواع اقامتگاه های مختلف آشنا شوید.

در سفر به کدام اقامتگاه برویم؟

هتل

هتل ها در دسترس ترین اقامتگاه ها در هر شهری هستند و سال هاست که به مسافران مختلف جای خواب می دهند. هتل ها در اندازه ها و شکل های مختلف هستند اما اگر در پی امکاناتی اضافه و لوکس هستید باید بیشتر پول خرج کنید. گاهی می توانید هتلی کوچک و مناسب با فضایی گرم و کارکنانی مهمان نواز را پیدا کنید و گاهی هم با هتلی بزرگ سرو کار دارید که در آن ها کنفرانس های بزرگ کاری و بیزنسی برگزار می شود.

هاستل

از وقتی که ماجراجویان مختلف به کوله گردی علاقمند شدند هاستل ها هم طرفدارای زیادی پیدا کردند. گاهی اینکه فقط در اتاق خود بنشینیم و تلویزیون نگاه کنیم برایمان کسل کننده می شود، دلمان می خواهد بلند شویم و دوستان تازهی پیدا کنیم اینجاست که هاستل می تواند به درد بخورد! البته ارزانی هاستل ها نسبت به هتل ها هم انگیزه خیلی از مسافران برای انتخاب آن هاست. با اینکه امروزه دیگر خیلی از هاستل ها هم اتاق های شخصی ارائه می دهند اما بعضی از قسمت ها به صورت مشترک استفاده می شود که باعث پایین آمدن قیمت ها می شود. معمولا در هاستل ها آشپزخانه ای مشترک وجود دارد که می توانید در کنار همدیگر آشپزی کنید و دیگر نیازی نیست که برای غذاخوردن در بیرون پول خرج کنید.

کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ حرکت خیلی زیبایی بود که در گردشگری و سفر تحول زیادی ایجاد کرد. در این نوع اقامتگاه می توانید در خانه دیگران به صورت رایگان اقامت کنید. به خاطر داشته باشید که در انتخاب این نوع اقامتگاه، هدف اصلی پول خرج نکردن نیست بلکه بیشتر ارتباط پیدا کردن با مردم محلی هر ناحیه هست. ماندن در خانه دیگران به شما دیدی کاملا متفاوت و تازه نسبت به فرهنگ مردم آن ناحیه می دهد. می توانید محل زندگی آن ها، از یخچال تا صنایع دستی مختلف، را از نزدیک ببینید و با احساس، عقاید و نظرات مردم محلی از نزدیک آشنا شوید. ارتباط با دیگر بر اساس صداقت (نه پول) ارتباطی خاص و ویژه است که کوچ سرفینگ می تواند آن را برای شما فراهم کند.

ایر بی ان بی (Airbnb)

اگر یک سرویسی وجود دشته باشد که بتواند صنعت هتلداری را با مشکلاتی روبروی کند آن سرویس چیزی نیست جز ایر بی ان بی ! وقتی به این سرویس فکر می کنید می بینید واقعا ایده جالبی دارد: در این طرح هر کسی خودش می تواند یک هتل باشد! و هر کسی که یک اتاق خالی داشته باشد می تواند با کرایه آن به گردشگران پول دربیاورد. ایر بی ان بی وقتی برای اولین بار شروع به کار کرد بسیار ارزان بود ولی هر چه معروف تر و محبوب تر شد قیمت آن هم کمی بالاتر رفت. در این اقامتگاه مثل کوچ سرفینگ می توانید در خانه های افراد محلی بمانید و مثل هاستل ها می توانید آشپرخانه ای مشترک داشته باشید که هزینه های کلی سفر شما را کاهش دهد.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1982

به "در سفر به کدام اقامتگاه برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کدام اقامتگاه برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید