خبرنگاران مراقبت از مسافران ورودی انگلیس به کشور لازم است

به گزارش ایپتن، تهران - خبرنگاران - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت که با تاکید وزیر بهداشت به معاون بهداشتی این وزارتخانه در مورد آنالیز دقیق کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم از مبدأ انگلیس وارد کشور می شوند، انجام تست، قرنطینه و مراقبت کامل از آنها است.

خبرنگاران مراقبت از مسافران ورودی انگلیس به کشور لازم است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، کیانوش دنیاپور در دستور وزیر بهداشت بر تشدید نظارت ها و مراقبت ها در تمامی مبادی ورودی بخصوص پروازهای از مبدا کشورهای اروپایی تاکید شده است.

به گزارش خبرنگاران ، همزمان با درخواست وزیر بهداشت از وزارت راه و شهرسازی درباره لغو پرواز بین ایران و انگلیس، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از لغو همه پروازها بین ایران و انگلیس تا دو هفته آینده اطلاع داد.

تورج دهقانی زنگنه درباره جزییات لغو پروازها و ورود مسافران به وسیله کشورهای ثالث به ایران، گفت: بیشتر مسافران به وسیله شرکت هواپیمایی ترکیه وارد ایران می شدند که این شرکت نیز پروازهای خود به لندن را لغو نموده است.

رسانه های دنیا در پی کشف گونه تازه ویروس کرونا، اعلام کردند که این گونه علاوه بر تمام بخش های انگلیس به استثنای ایرلند شمالی، در دانمارک، هلند، استرالیا و جبل الطارق و حتی خارج از قاره اروپا مشاهده شده است.

مقام های ایتالیا ادعا نموده اند یک مورد از ابتلا به ویروس تازه را در مسافر ورودی از انگلیس در رم یافته اند. فرانسه و آفریقای جنوبی هم تصور می نمایند که مواردی از این گونه جهش یافته را به نام وی یو آی -202012/01 یافته اند.

اولیویه وران وزیر بهداشت و درمان فرانسه نیز سرایت گونه تازه به کشورش را کاملا محتمل دانسته، هر چند هنوز موردی به صورت رسمی شناسایی نشده است.

سرعت انتشار و واگیری این ویروس که نخستین بار در اوایل ماه دسامبر (آذر ماه) در لندن ردیابی شد، 70 درصد بالاتر از گونه اصلی است.

سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس فاش کرد که دستکم یک نمونه از ویروس تازه در جبل الطارق از سرزمین های ماوراءبحار این کشور دیده شده است.

مقام های هلند نیز گفته اند نشانه هایی از این گونه جهش یافته را در نمونه گیری ماه دسامبر (آذر ماه)، یافته اند. به گفته وزارت بهداشت ایتالیا، نمونه این ویروس تازه روز یکشنبه در فردی در فرودگاه رم یافته شده و این مسافر اکنون در قرنطینه به سر می برد. یک نمونه ویروس بسیار مشابه به نمونه یافته شده در انگلیس، در آفریقای جنوبی دیده شده، اما کارشناسان هنوز اطمینان ندارند که کاملا یکسان باشند.

بر اساس داده های مرکز جلوگیری و مهار بیماری های اروپا، انگلیس دارای یکی از بالاترین قابلیت ها در دنیا برای یافتن ژنوم های گونه تازه کووید است. به گفته کارشناس اسکای نیوز این به دان معناست که این گونه جهش یافته تا به امروز در سراسر دنیا گسترش یافته، اما انگلیس بهترین مکان برای ردیابی آن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1397

به "خبرنگاران مراقبت از مسافران ورودی انگلیس به کشور لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراقبت از مسافران ورودی انگلیس به کشور لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید