خبرنگاران بخشنامه تامین و توزیع ماسک در داروخانه ها ابلاغ شد

به گزارش ایپتن، تهران- خبرنگاران- بخشنامه تامین و توزیع ماسک با توجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها توسط معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو ابلاغ شد.

خبرنگاران بخشنامه تامین و توزیع ماسک در داروخانه ها ابلاغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی سایت پلان ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش وبدا، دکتر محمد رضا شانه ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، بخشنامه تامین و توزیع ماسک با توجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها را به توضیح زیر ابلاغ کرد: کلیه تولیدنمایندگان، توزیع نمایندگان، واحدهای صنفی، شرکت های پخش دارویی عرضه نماینده و داروخانه های سراسر کشور پیرو بخشنامه شماره 110162/655 مورخ سوم اسفند 98 در مورد تامین و توزیع ماسک و با توجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی و لزوم تامین و توزیع این اقلام برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها ابلاغ می گردد.

1- کلیه شرکت های تولیدنماینده ملزم به توزیع روزانه ماسک های سه لایه به تعداد حداقل850 هزار عدد و ماسک های N95 به تعداد 85 هزار عدد صرفاً با حواله کتبی اداره کل تجهیزات هستند. میزان سهمیه هر واحد تولیدنماینده جهت تامین تعداد مذکور توسط اداره کل تجهزات پزشکی معین و ابلاغ شده و در صورت لزوم به روزرسانی خواهد شد.

2- توزیع مازاد سهمیه فوق توسط تولیدنماینده و در صورت تشخیص دانشگاه های علوم پزشکی با هماهنگی دانشگاه مربوطه صورت می گیرد.

3- کلیه واحدهای صنفی/ شرکت های توزیع نماینده و شرکت های پخش دارویی که در سامانه imed.ir ثبت شده اند مجاز به خرید و فروش انواع ماسک ها هستند و هرگونه خودداری از فروش موجودی های انبار مصداق احتکار و اخلال در نظام مالی و سلامت کشور بوده و طبق قانون مجازات اخلال گران در نظام کشور با مرتکبین برخورد خواهد شد.

4- داروخانه های سطح شهر می توانند اقدام به عرضه ماسک های پزشکی با رعایت ضوابط و قوانین مربوطه و در حد مصرف شخص متقاضی نمایند.

این بخشنامه طی نامه شماره 655/117533 مورخ 1398/12/22 به کارتابل شرکت ها ارسال شده است.

تا به امروز 10 هزار و 75 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 429 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و سه هزار و 276 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 746

به "خبرنگاران بخشنامه تامین و توزیع ماسک در داروخانه ها ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخشنامه تامین و توزیع ماسک در داروخانه ها ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید