حوزه آی تی قابلیت ایجاد 800 هزار شغل دارد

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران، عیسی منصوری در سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کردستان اظهار کرد: کردستان در جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی عملکرد خوبی داشته و در مرحله پنجم پرداخت این تسهیلات نیز سهم این استان 6 هزار میلیارد ریال است.

حوزه آی تی قابلیت ایجاد 800 هزار شغل دارد

منصوری گفت: بازپرداخت این تسهیلات که در سنوات گذشته به روستاییان واگذار شده، در حال حاضر شروع شده و در استانی همچون کردستان تا به امروز 660 میلیارد ریال بازپرداخت اجرا شده است.

وی اضافه نمود: از محل این بازپرداخت ها می توانیم به متقاضیان جدید تسهیلات پرداخت کنیم لذا انتظار می رود مسئولان این استان در راستای افزایش مشارکت مردمی در پرداخت اقساط تسهیلات تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت های ویژه حوزه آی تی در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد و گفت: ما تمام وقت خود را گذاشته ایم که در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری سرمایه گذاری کنیم و در نهایت تنها 20 هزار شغل ایجاد می کنیم در حالی که در بخش آی تی در صورت حمایت می توان تا 800 هزار شغل ایجاد کرد.

منصوری اضافه نمود: آی تی بزرگترین حوزه ای است که می توان با توجه به قابلیت و ظرفیتی که جوانان این استان دارند برای ایجاد اشتغال و درآمد روی آن حساب ویژه ای باز کرد اما متأسفانه مسئولان این استان هیچ حمایتی از این حوزه نمی کنند.

وی با تأسف از کم لطفی مسئولان کردستانی به جوانان فعال در حوزه آی تی اظهار کرد: جوانانی که در این عرصه کار می کنند هیچ نیازی به دریافت تسهیلات ندارند و کارهای بزرگی انجام داده اند اما مسئولان کردستانی نه تنها حمایتی نکرده اند بلکه حتی حاضر نیستند مکانی را به صورت رایگان به این جوانان سرمایه گذار واگذار کنند و آنان را از محلی که در اختیار داشتند نیز بیرون کرده که این بسیار جای تأسف دارد.

منصوری اضافه نمود: اگر در کردستان این صنعت دیده شود می تواند سهم قابل توجهی از اشتغال را به خود اختصاص دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید جهت گیری صرف منابع را به سمت حوزه هایی ببریم که با کمترین اعتبار بیشترین ایجاد اشتغال را داشته باشد و از اشتغال های سنتی و کم بازده پرهیز کنیم.

منصوری اضافه نمود: برای ایجاد هر شغل در بانک های عامل میانگین تسهیلاتی 700 میلیون ریالی پرداخت می شود و قابل قبول است.

وی گفت: سقف تسهیلات با کارمزد تا 12 درصد حدود 150 میلیارد ریال است و برای تسهیلات 18 درصد کارمزد نیز 750 میلیارد ریال سقف تسهیلات در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فرمانداران شهرستان های مختلف کردستان خواست که در هر شهرستان سه پروژه بزرگ را برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1404

به "حوزه آی تی قابلیت ایجاد 800 هزار شغل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه آی تی قابلیت ایجاد 800 هزار شغل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید