حمید، دوست دبیر یا بنا؟

به گزارش ایپتن، حمید سوریان، دارنده هفت مدال طلای دنیا و المپیک که تا همین روز گذشته عهده دار نایب رئیسی فدراسیون کشتی ایران بود، از سمتش استعفا داده است. او در شرایطی چنین تصمیم غیرمنتظره ای را گرفته که تا زمان نگارش این مطلب علت خاصی از سوی فدراسیون کشتی برای تصمیم ژنرال هفت ستاره کشتی اعلام نشده و فقط روابط عمومی این فدراسیون با بیان اینکه این استعفا شفاهی بوده و هنوز به صورت کتبی به فدراسیون اعلام نشده، از کنار آن عبور نموده است.

حمید، دوست دبیر یا بنا؟

با این حال، صحبت های حمید سوریان با دو خبرگزاری ایسنا و ایرنا نشان می دهد تصمیم او برای استعفا جدی است. او ابتدا به ایسنا گفته که دیگر ماندنش در کشتی ضرورتی ندارد. در این مدت تا آنجا که می توانستم به فدراسیون و ورزش کشتی یاری کردم؛ اما الان فکر می کنم دیگر لزومی ندارد در فدراسیون باشم. با توجه به اینکه بودنم در کشتی دیگر ضرورت ندارد، فکر می کنم بهتر است یک آدم تازه نفس بیاید. بعلاوه برای کشتی ایران آرزوی موفقیت دارم.

حمید سوریان در شرایطی از کارش استعفا داده که پیش از این هم سابقه نوشتن استعفا و جدایی در کشتی را داشته است. این برای سومین بار است که او از سمتی که دارد، استعفا می دهد. با این حال هنوز حدس درباره دلیل استعفای سوریان داغ است. آیا او با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران به مشکل برخورده است؟ پاسخ روشنی برای این سؤال وجود ندارد؛ رابطه دبیر و سوریان چندان بد نبوده و از زمانی که علیرضا دبیر به عنوان رئیس انتخاب شده، حمید سوریان هم به عنوان نایب رئیس به این مجموعه اضافه شده است.

با این حال در این بین یک اتفاق اتفاق افتاده که نمی توان به سادگی از کنارش عبور کرد. ماجرا مربوط به جدایی یا کنار گذاشته شدن محمد بنا از رأس تیم ملی کشتی فرنگی است. سوریان ارتباط محبت آمیز ای با بنا داشته و شاید خروجش در این مقطع و نوشتن استعفایش، بی ارتباط با جدایی محمد بنا از تیم ملی ایران نباشد. گو اینکه هنوز هم شایعه اختلاف نظرش با علیرضا دبیر در رسانه ها مطرح می گردد. موضوعی که البته خودش در مصاحبه با ایرنا سعی نموده از پاسخ دادن به آن طفره برود و بگوید که به دلایل شخصی تصمیم گرفته به همکاری اش با فدراسیون کشتی ایران خاتمه دهد. این استعفا دلیل خاصی نداشت و باید گفت که هر شروعی خاتمهی دارد و سه سال افتخار داشتم که در این فدراسیون مشغول فعالیت بودم. او با اشاره به اینکه دلیل این استعفا مسائل شخصی بوده یا اینکه ناشی از اختلافات مدیریتی با علیرضا دبیر بوده است، گفت: به هیچ عنوان مسئله ای وجود نداشت و این استعفا دلیل خاصی نداشت و بیشتر ناشی از مسائل شخصی و خستگی بود. سوریان بعلاوه درباره اینکه آیا قرار است که در نهاد های دیگر از جمله وزارت ورزش بروید، هم گفت: چنین بحثی وجود ندارد و بیشتر در پی استراحت هستم.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2147

به "حمید، دوست دبیر یا بنا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمید، دوست دبیر یا بنا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید