تور ارزان ترکیه: تورم ترکیه افزایش پیدا می نماید؟

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - امروز دوشنبه 4 بهمن ماه قیمت لیر ترکیه در ساعات پایانی معاملات رشد 1.46 درصدی داشت. هر لیر ترکیه با قیمت دو هزار و 90 تومان در بازار معامله می گردد.

تور ارزان ترکیه: تورم ترکیه افزایش پیدا می نماید؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش تجارت نیوز، هر لیر ترکیه در روز مشابه هفته گذشته، یعنی 28 دی ماه با رقم دو هزار تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز افزایش 4.5 درصدی معادل 90 تومانی را تجربه نموده است.

برابری لیر و دلار نیز طی روزهای اخیر تغییر چندانی نداشت و به 13.4 رسید.

اقتصاد دولت ترکیه از سقف سود سپرده های لیر چشم پوشی نموده و بانک ها به جای 14 درصد سود، بین سه تا پنج درصد سود اضافه نیز به این سپرده ها پرداخت می نمایند.

این تصمیم برای جذب سپرده گذاران بانکی به طرح اردوغان رئیس جمهوری این کشور اجرا شده است.

دولت ترکیه در حالی که با کاهش نرخ بهره سپرده گذاران را با چوب افزایش نااطمینانی تنبیه می نماید، همزمان سعی می نماید. نرخ های ترجیحی به جذب سپرده های ارزی این سرمایه گذاران بپردازد.

باید منتظر ماند که آیا ارزش دلار در ترکیه از سقف تاریخی خود عبور می نماید یا خیر. با شرایط کنونی و عدم عقب نشینی اردوغان از سیاست های اقتصادی خود چنین رخدادی محتمل به نظر می رسد.

اگر چنین گردد علاوه بر تشدید التهاب در اقتصاد ترکیه و احتمال افزایش اعتراض ها به دولت حاکم شاید تنها راه چاره انتظار برای یاری های خارجی یا یک سیاست انقباضی سنگین برای جلوگیری از ارزش لیر باشد.

نورالدین نباتی، وزیر امور اقتصادی ترکیه اعلام نموده که انتظار دارد نرخ تورم طی ماه های آینده به 40 درصد برسد. در سال 2022 از مرز 50 درصد عبور نکند.

نباتی آخرین جزئیات منظره خود از قیمت مصرف نماینده در سال 2022 را در نشست با 60 اقتصاددان و تحلیلگر ارائه داد. وزیر اقتصاد ترکیه گفت که نرخ تورم در امسال به زیر 30 درد هم نخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور ارزان ترکیه: تورم ترکیه افزایش پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: تورم ترکیه افزایش پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید