تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه تهران به فضای ورزشی

به گزارش ایپتن، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از تغییر کاربری اماکن بلااستفاده این دانشگاه و تبدیل آنها به فضای ورزشی، ساخت استخر و مجموعه ورزشی چندمنظوره و مذاکره برای استفاده از فضاهای اطراف دانشگاه برای فعالیت های ورزشی اطلاع داد.

تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه تهران به فضای ورزشی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، در نشست کارشناسی کارشناسان و مسئولان ورزشی پردیس ها و دانشکده ها که 29 مهر 1398 برگزار گردید، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تقدیر از کوشش های کارشناسان ورزش واحدهای آموزشی، خواهان برنامه ریزی و بازنگری در برنامه ها و ارائه پیشنهادات سازنده به منظور تحول بخشی به فرایندهای اجرایی در ورزش دانشگاه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با اشاره به آثار ارزشمند تقویت فعالیت های ورزشی در بین دانشجویان و کارکنان، بر نقش سازنده این فعالیت ها بر کاهش ناهنجاری های اجتماعی تأکید کرد.

وی کوشش برای جذب سرمایه گذار ورزشی و تأمین منابع اقتصادی از حامیان اقتصادی، ارائه الگوی مناسب جهت توسعه ورزش، برگزاری نشست های کارشناسی منظم و تهیه گزارشات منظم از فعالیت واحدهای دانشگاه را از جمله موارد مهم و قابل توجه توصیف کرد.

سرسنگی، هم چنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای کارشناسان تربیت بدنی، به روزرسانی و مشخص رشته های ورزشی مناسب و پایدار برای جشنواره ها، توسعه و توزیع عادلانه فضاهای ورزشی و مدیریت متمرکز اماکن ورزشی را در پیشبرد اهداف دانشگاه در حوزه ورزش، مؤثر دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت ورزش همگانی در ارتقا شاخص های سلامت دانشگاهیان، خواهان همکاری مشترک و فعالانه مسئولان ورزش در اجرای طرح ورزش همگانی در پردیس ها و دانشکده ها شد.

وی اجرای برنامه های پیروز چندین ساله اخیر را با بودن تنگناهای اقتصادی، حاکی از توانمندی های نیروهای انسانی حوزه ورزش برشمرد و فعالیت های متنوعی نظیر برگزاری مسابقات بین دانشکده ای، مسابقات کوچک و اهدای جوایز فوری و کم هزینه را در رشد و توسعه ورزش همگانی مؤثر مطرح کرد.

درخواست حضور حداقل یک کارشناس ورزشی در هر پردیس و دانشکده

سرسنگی، به برنامه های کلان دانشگاه نظیر طرح تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه و تبدیل آنها به فضاهای ورزشی، ساخت استخر و مجموعه ورزشی چندمنظوره و هم چنین مذاکرات اجرا شده برای استفاده از فضاهای اطراف دانشگاه برای فعالیت های ورزشی اشاره نمود و خواهان ایجاد پست و حضور حداقل یک کارشناس ورزشی در هر پردیس و هر دانشکده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برگزاری یک نشست و همایش علمی با موضوعات مختلف ورزشی به ویژه ورزش همگانی را در تقویت آگاهی ها و ایجاد نگرش آکادمیک به امر ورزش مفید بیان نمود.

وی در سرانجام صحبت های خود، لزوم ارزیابی فعالیت ها را یادآور شد و بر تشویق نیروهای مبتکر و کوششگر در این زمینه تأکید کرد.

در بخش دیگری از این نشست، علی حبیب اللهی، مدیرکل تربیت بدنی، نیز با اشاره به موانع و مسائل حوزه ورزش دانشگاه، کوشش دسته جمعی نیروهای انسانی دانشگاه را برای رفع کردن این مسائل درخواست کرد، هم چنین گزارش عملکرد اداره کل تربیت بدنی در حوزه های قهرمانی و همگانی توسط کارشناس اداره کل تربیت بدنی ارائه شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 532

به "تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه تهران به فضای ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه تهران به فضای ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید