تغییرات تازه اینستاگرام برای نوجوانان: خصوصی سازی و محدودیت های بیشتر

به گزارش ایپتن، ایجاد حساب های نو برای نوجوانان

اینستاگرام از امروز تمامی کاربران زیر 18 سال را به طور اتوماتیک به نوع نوی از حساب با عنوان حساب نوجوانان منتقل می نماید. این تغییر شامل میلیون ها کاربر نوجوان می گردد و حساب های نوی را برای حفاظت بیشتر از آنها ایجاد می نماید. حساب های نوجوانان به صورت پیش فرض خصوصی خواهند بود و تنظیماتی برای محدود کردن دسترسی های غیرمجاز به آنها اعمال شده است. کاربران زیر 16 سال اجازه ندارند بدون مجوز والدین حساب خود را عمومی نمایند، و تنها نوجوانان بالای 16 سال می توانند بعضی از این محدودیت ها را کاهش دهند. این تغییرات بعلاوه شامل ویژگی هایی است که مانع از ارسال پیغام به وسیله افراد ناشناس به حساب نوجوانان می گردد، و هدف آن ایجاد فضایی ایمن تر برای کاربران جوان است.

تغییرات تازه اینستاگرام برای نوجوانان: خصوصی سازی و محدودیت های بیشتر

ویژگی های تازه: حالت خواب و محدودیت های محتوایی

اینستاگرام ویژگی تازهی به نام حالت خواب معرفی نموده که برای کاهش استفاده بیش از حد نوجوانان در ساعات شبانه طراحی شده است. این حالت به طور اتوماتیک از ساعت 10 شب تا 7 صبح تمامی اعلان ها را خاموش می نماید و این ویژگی به نوجوانان یاری می نماید تا در ساعات خواب آرامش بیشتری داشته باشند. بعلاوه، این پلتفرم محتوایی که نوجوانان مشاهده می نمایند را بر اساس سن آنها محدود می نماید. نوجوانان می توانند موضوعات مورد علاقه خود را از قبیل ورزش، حیوانات و حیوانات خانگی و سفر انتخاب نمایند تا محتوای مرتبط با آنها در صفحه کاوش و پیشنهادات اینستاگرام نمایش داده گردد. در عین حال، اینستاگرام به محدود کردن محتواهایی که ممکن است برای سن آنها نامناسب باشد در بخش هایی مانند ریلز و کاوش ادامه می دهد.

نظارت والدین و کنترل بیشتر بر فعالیت نوجوانان

همراه با این تغییرات، اینستاگرام ویژگی های نظارتی تازهی را برای والدین معرفی نموده است که به آنها اجازه می دهد فعالیت های نوجوانان خود را بهتر کنترل نمایند. والدین اکنون می توانند تعیین نمایند که حالت خواب چه زمانی فعال باشد و بعلاوه می توانند مشاهده نمایند که فرزندشان در طول هفته گذشته با چه کسانی پیغام رد و بدل نموده است، هرچند که محتوای پیغام ها قابل مشاهده نخواهد بود. بعلاوه، والدین قادر خواهند بود محتوایی که نوجوانان بیشتر دیدن نموده اند را آنالیز نمایند. برای نوجوانانی که زیر 16 سال هستند، تغییر حساب از حالت خصوصی به عمومی احتیاج به تأیید والدین دارد. این تغییرات ابتدا برای کاربران در آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا اعمال می گردد و سپس به تدریج در اتحادیه اروپا و سایر نقاط دنیا توسعه خواهد یافت.

چالش ها و نگرانی ها پیرامون امنیت نوجوانان در فضای مجازی

با وجود این تدابیر، نگرانی هایی وجود دارد که بعضی نوجوانان ممکن است برای دور زدن این محدودیت ها کوشش نمایند. برای مقابله با این موضوع، اینستاگرام از هوش مصنوعی برای شناسایی کاربران استفاده می نماید. به عنوان مثال، اگر یک نوجوان هنگام ثبت نام سنی بالاتر از 18 سال را اعلام کند، اما شخص دیگری در اینستاگرام تولد 14 سالگی او را تبریک بگوید، سیستم اینستاگرام می تواند این سیگنال ها را آنالیز نموده و سن واقعی کاربر را تشخیص دهد. این اقدام بخشی از کوشش های اینستاگرام برای اطمینان از امنیت نوجوانان در فضای مجازی است. از زمان افشای اسنادی در سال 2021 به وسیله یکی از کارمندان سابق فیسبوک که نشان دهنده تأثیرات منفی این پلتفرم ها بر سلامت روان نوجوانان بود، شرکت متا (Meta) با فشارهای زیادی از سوی قانون گذاران روبه رو شده است. در نتیجه، اینستاگرام مجموعه ای از ویژگی های ایمنی برای بچه ها و نوجوانان راه اندازی نموده است و والدین اکنون نقش بیشتری در نظارت بر فعالیت های بچه ها خود در این پلتفرم خواهند داشت.

این کوشش ها همچنان بعضی از قانون گذاران را آرام ننموده است. بسیاری از استان های آمریکا همچنان خواهان اعمال محدودیت های بیشتر در فضای مجازی هستند. به همین دلیل، پیشنهادهایی مانند قرار دادن برچسب های هشداردهنده روی پلتفرم های اجتماعی نیز در دست آنالیز است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 شهریور 1403 بروزرسانی: 27 شهریور 1403 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2316

به "تغییرات تازه اینستاگرام برای نوجوانان: خصوصی سازی و محدودیت های بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات تازه اینستاگرام برای نوجوانان: خصوصی سازی و محدودیت های بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید