تاکید تهران و باکو بر حل سوءتفاهمات بدون دخالت دیگران

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز در یک گفت وگوی تلفنی درخصوص روابط دوجانبه به بحث و مصاحبه پرداختند.

تاکید تهران و باکو بر حل سوءتفاهمات بدون دخالت دیگران

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شده و برای ایشان شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت که در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوتفاهمات، طرف هایی که دوست دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم. اکنون دو کشور می توانیم به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات میان دو کشور استفاده نمایند، تأکید کرد که هرگونه سوتفاهمی می بایست در محیط دوستی و برادری حل و فصل گردد و باکو آماده توسعه همه جانبه روابط است.

روابط تجاری دوجانبه و مشخص رئیس ایرانی کمیسیون مشترک مالی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

وزیر امور خارجه بعلاوه گفت که جمهوری اسلامی ایران از فرمت های منطقه ای از جمله فرمت 3+3 قویا حمایت می نماید و معتقد است که می توان مسائل منطقه ای را به وسیله ساز و کارهای درون منطقه ای حل و فصل کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1880

به "تاکید تهران و باکو بر حل سوءتفاهمات بدون دخالت دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید تهران و باکو بر حل سوءتفاهمات بدون دخالت دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید