بیش از 1.5 میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان جابجا شد

به گزارش ایپتن، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و 548 هزار و 415 تن کالا به وسیله 65 هزار و 976دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سالجاری اطلاع داد.

بیش از 1.5 میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان جابجا شد

ایوب کرد اظهارداشت: از این اندازه جابجایی شامل 878هزار و517 تن صادرات، 247هزار و227 تن واردات و 422هزار و 671 تن، مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: عمده کالا های صادراتی از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان گاز مایع، بنزین، سیمان و لبنیات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: این استان یکی از استان هایی است که بیشترین مرز های آبی و خاکی را دارد. سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرار داشتن در مهمترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشور های همسایه این استان پهناور، کشورمان را همیشه در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشور های همسایه و امرار معاش مردم مرزنشین است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب عایدی ارزی، ایجاد فرصت های شغلی تازه، رویکرد اداره کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای در حوزه پایانه های مرزی بر پایه توسعه زیرساخت ها و توسعه صادرات پایه ریزی شده است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1401 بروزرسانی: 12 آذر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2161

به "بیش از 1.5 میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان جابجا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1.5 میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان جابجا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید