بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب همدان در تیرماه سال جاری

به گزارش ایپتن، استاندارهمدان گفت: تصفیه خانه فاضلاب همدان با بیش از 500 میلیارد تومان هزینه ساخت در تیرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب همدان در تیرماه سال جاری

به گزارش خبرنگار از ، سید سعید شاهرخی استاندارهمدان در جمع اصحاب رسانه بیان نمود: تصفیه خانه فاضلاب همدان که یکی از عظیم ترین و مجهزترین تصفیه خانه درکشور و خاورمیانه است تیرماه سال جاری با حضور وزیر نیرو به طور رسمی افتتاح می گردد.

او گفت: برای ساخت این طرح بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شاهرخی اضافه نمود: خروجی این تصفیه خانه، آب مورد احتیاج نیروگاه برق شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه، منطقه ویژه مالی دنیا آباد و بعلاوه حق آبه های کشاورزی را تامین می نماید.

شاهرخی با اشاره به اینکه در سال آبی جاری بیش از 40 درصد کاهش بارندگی داشتیم، اسم کرد: در شرایط کنونی باید از منابع آبی استان حفاظت و بر اساس اولویت از آن استفاده کنیم.

او با بیان اینکه مردم در مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب باید همکاری نمایند، اضافه نمود: در سه سال گذشته سه سد در استان همدان به وسیله دولت تدبیر و امید بهره برداری و آبگیری شده و ذخیره مطمئنی برای استان است.

استاندار همدان اضافه نمود: بر اساس آنالیز های اجرا شده اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نمایند، سال جاری در بخش آشامیدنی و کشاورزی چالشی نخواهیم داشت.

او ادامه داد: شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب همدان با کوشش شبانه روزی سعی بر مدیریت مصرف آب دارد تا در فصل تابستان قطعی آب نداشته باشیم.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 700 لیتر در ثانیه، آب تامین و وارد شبکه آبرسانی استان همدان می گردد گفت: پروژه های متعددی برای ذخیره سازی و پشتیبانی شبکه آب شهری و روستایی به خصوص شهر همدان را در دست اقدام داریم.

استاندار همدان اضافه نمود: برای استفاده بهینه از منابع آب در بخش های آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و گردشگری، تصفیه خانه فاضلاب همدان ساخته شده است.

ین مسئول اسم کرد: نزدیک به 800 لیتر در ثانیه از پساب فاضلاب شهر همدان وارد این تصفیه خانه می گردد که در فاز های بعدی به یک هزار و 200 ثانیه افزایش می یابد.

شاهرخی با بیان اینکه خروجی این تصفیه خانه علاوه بر تامین بخشی از آب صنعت و کشاورزی، کود و گاز هم فراوری می نماید توضیح داد: فاضلاب از لحاظ بهداشتی برای شهروندان به اسم یک تهدید است که با بهره برداری از این تصفیه خانه تهدید به فرصت تبدیل شده است.

منبع ایرنا

ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1764

به "بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب همدان در تیرماه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب همدان در تیرماه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید