بهترین زمان برای سفر به جیپور هند

به گزارش ایپتن، جیپور، شهر صورتی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در هند است. با این حال، زمانی که شما این شهر زیبای تاریخی را بازدید می کنید، می تواند تجربه سفر شما را تحت تأثیر قرار دهد. آب و هوا، جشنواره ها، و هزینه ها در طول سال متفاوت است، بنابراین برنامه ریزی برای بهترین زمان بازدید بسیار مهم است.

بهترین زمان برای سفر به جیپور هند

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

اینجا چند پیشنهاد برای بهترین زمان سفر به جیپور وجود دارد:

فصل زمستان (اوایل نوامبر تا اوایل مارس)

یکی از موعدهای مناسب جهت سفر به این منطقه، فصل زمستان بوده که معمولا اوایل ماه های نوامبر و اواخر فوریه را شامل می شود. در این فصل مسافران بسیاری از نقاط جهان گوناگون به شهر جیپور سفر می نمایند و معمولا فصل پر مسافری هست و همین مسئله موجب شده تا قیمت اتاق های اجاره افزایش یابد و چیزی حدودا دو برابر شود.

در صورت آماده شدن برای سفر از لباس های گرم و زمستانی غافل نشوید و حتما با خود ببرید، چرا که معمولا هوا در شب حدود 3 الی4 درجه سردتر می شود. در حالت کلی، دما در طول روز ممکن است از 7 درجه تا 31 درجه متغیر باشد، بنابراین خودتان را برای هرگونه شرایط آب و هوایی در بهترین زمان سفر به جیپور کاملا آماده و مهیا کنید.

در این فصل می توانید از رصدخانه جانتار مانتار دیدن کنید که پیشینه تاریخیش به 300 سال قبل بازمی شود و پادشاهی ساوایی به نام جای سینگ دوم آن را تاسیس کرد. امروزه 19 دستگاه رصد نجومی در درون رصدخانه جانتار مانتار موجود هستند.

این بهترین زمان برای سفر به جیپور است. آب و هوا در این زمان خنک و خشک است. دماهای روزانه بین 10 تا 27 درجه سانتی گراد متغیر است که برای گردش و بازدید از مکان های تاریخی راحت است.

ماه های زمستان همچنین شلوغی کمتری نسبت به تابستان دارند، بنابراین شما می توانید از تماشای معماری و جاذبه های گردشگری بدون شلوغی جمعیت لذت ببرید.

اواخر اکتبر تا اواخر فوریه بهترین زمان برای دیدن جشنواره هایی مانند جشنواره نور، جشنواره گنگور، و جشنواره جیپور است. هتل ها و پروازها در این زمان ارزان تر هستند.

فصل بهار (مارس و آوریل)

آغاز فصل بهار از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه می را شامل می شود. در این فصل آب و هوای گرم و بسیار مرطوب بر منطقه حکمفرما بوده و معمولا فصل مناسبی جهت مسافرت به شهر جیپور نیست؛ اما در صورتیکه تمایل داشته باشید در این فصل به این شهر سفر کنید، براساس مقاله بهترین فصل برای سفر به جیپور توصیه می شود حتما آب با خود ببرید تا مشکلاتی نظیر کمبود آب بدن برایتان به وجود نیاید.

سعی کنید از نوشیدنی هایی نظیر شیر نارگیل و آب میوه به مقدار زیاد بهره ببرید و از همه مهمتر برای حفاظت از پوست خود حتما از کرم ضدآفتاب بهره ببرید. برای اقامت خود هتل هایی را برگزینید که کولرهای گازی یا آبی دارند و از امکانات مناسبی برخوردار هستند. در این فصل معمولا مسافران و گردشگران کمی به شهر جیپور سفر می نمایند و در حالت کلی فصل کم مسافری بشمار می آید.

بهار در جیپور زمان دلپذیری است. هوا هنوز خنک است و درختان و گل ها شکوفا می شوند. دماهای روزانه بین 25 تا 35 درجه سانتی گراد است.

شلوغی کمتر از تابستان است، اما هزینه ها پایین تر از زمستان هستند. این فصل عالی برای دوچرخه سواری، پیاده روی، و تماشای گل ها و طبیعت است.

جشن هولی در مارس یا آوریل برگزار می شود. شما می توانید در این جشن رنگی هندی شرکت کنید.

تابستان (جون تا اواسط سپتامبر)

تابستان در جیپور گرم و مرطوب است. دماهای روزانه معمولاً بین 32 تا 42 درجه سانتی گراد متغیر است. اگرچه گرما می تواند طاقت فرسا باشد، اما تابستان کم هزینه ترین زمان برای سفر به جیپور است.

هتل ها و هواپیمایی ها نرخ های تابستان را ارائه می دهند. علاوه بر این، جشنواره مونسون در ماه های ژوئن تا سپتامبر برگزار می شود. شما می توانید از غذاهای خوشمزه محلی، موسیقی و رقص لذت ببرید.

با این حال، شلوغی زیاد است. پس بهتر است اقامت و پرواز خود را از قبل رزرو کنید. همچنین، از گرما و آفتاب سوختگی محافظت کنید. صبح زود یا عصرها زمان های بهتری برای بازدید از مکان ها هستند.

پاییز (اکتبر و نوامبر)

پاییز در جیپور زمان دیگر خوبی برای سفر است. هوا دوباره خنک و خشک می شود، اما هنوز گرمتر از زمستان است.

در این زمان شلوغی کم است، اما هزینه ها کمی بالاتر از تابستان می رود. در اکتبر جشنواره ناوراتری و دیوالی برگزار می شود.

مناسب ترین فصل برای سفر به جیپور کدام است؟

کشور هند به طور کلی آب و هوای متنوعی دارد به طوریکه در ماه هایی از سال برف های شدیدی در کوه های هیمالیا را شاهد هستیم و از طرفی در ماه های دیگر دارای بارندگی های شدید هستند. شهر جیپور یک منطقه خشک و نیمه بیابانی به شمار می آید که دارای سه فصل بهار، تابستان و زمستان هست.

در فصل بهار و تابستان آب و هوای گرم بر منطقه حکمفرما بوده و البته در فصل تابستان پدیده هایی مثل باران های شدید موسمی در طی یک دوره کوتاه رخ می دهند. فصل سوم فصل زمستان بوده که از اوایل ماه نوامبر تا اواخر ماه فوریه را شامل می شود. پیشنهاد ما به شما برای سفر به این شهر دیدنی، فصل زمستان است. بنابراین اگر قصد سفر به هندوستان و بازدید از شهر صورتی را دارید، فصل زمستان را انتخاب کنید تا خاطرات خوب و نابی از این سفر تا سال ها برایتان یادگار بمانند.

نکاتی برای بهترین زمان سفر به جیپور:

  • سعی کنید در فصل خنک تر مانند پاییز، زمستان یا بهار سفر کنید. گرمای تابستان می تواند طاقت فرسا باشد.
  • اگر محدودیت بودجه دارید، تابستان ارزان تر است.
  • برای دیدن جشنواره ها، برنامه زمانی خود را بر اساس تاریخ آنها تنظیم کنید.
  • هتل و پرواز را از قبل رزرو کنید تا از قیمت های بهتری برخوردار شوید.
  • در فصل های شلوغ صبح زود یا عصرها را برای گردش انتخاب کنید.
  • لباس های سبک، کلاه، عینک آفتابی، و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

جیپور در هر فصلی زیباست، اما در نظر گرفتن آب و هوا، هزینه، و شلوغی جمعیت به شما کمک می کند تا بهترین زمان را برای بازدید انتخاب کنید. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا سفری خاطره انگیز به شهر صورتی تاریخی جیپور داشته باشید!

بارندگی در جیپور در چه ماه هایی رخ می دهد؟

این فصل معمولا اوایل ماه ژوئن تا اواخر اکتبر را شامل می شود. در این فصل از سال باران های شدید موسمی در طی یک دوره کوتاه رخ می دهند، اما در حالت کلی میزان بارندگی در این ماه ها حتی از میزان متوسط آن هم پایین تر بوده و فقط در طی یک دوره کوتاه بارندگی های شدیدی را شاهد هستیم. هر منطقه در هر جای جهان که قرار داشته باشد، دارای یک سری جاذبه های گردشگری بوده که شهر جیپور هم از این قاعده جدا نیست. یکی از معروف ترین دیدنی ها قلعه جایگراه بوده که در این فصل می توانید از آن دیدن کنید.

نتیجه‌گیری:

جیپور یکی از زیباترین شهرهای تاریخی هند است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با توجه به تغییرات آب و هوایی، جشنواره‌ها و هزینه‌های متفاوت در طول سال، بهتر است سفر خود به جیپور را در فصل مناسب و با برنامه‌ریزی قبلی انجام دهید تا لذت بیشتری ببرید. پاییز، زمستان و بهار فصل‌های مناسب‌تری هستند. اما تابستان ارزان‌تر است. سعی کنید با جشنواره‌ها هماهنگ شوید و اقامت و پرواز را از قبل رزرو کنید. امیدواریم این مطلب به برنامه‌ریزی سفر شما به جیپور کمک کند.

انتشار: 5 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1014

به "بهترین زمان برای سفر به جیپور هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای سفر به جیپور هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید