برگزاری کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور در دانشگاه سیستان وبلوچستان

به گزارش ایپتن، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سومین کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور برای حل بحران منطقه ها تحت تنش آبی از 23 تا 25 شهریور 1400 به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می گردد.

برگزاری کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور در دانشگاه سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگاراندبیرعلمی سومین کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اطلاع رسانی نسبت به برگزاری سومین کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور اظهارداشت: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و با جمعیت پراکنده و منابع آبی متعدد بوده که برخی از آن ها در حال تحلیل است.

عبدالرضا صمیمی با بیان اینکه هم اینک منابع آبی سیستان و بلوچستان در شمال استان و مرکز از آب های سطحی چاه نیمه ها تأمین می گردد اضافه کرد: در منطقه ها جنوبی این استان هم با وجود داشتن آب، سیستم توزیع مناسبی برای وجود ندارد و در جنوبی ترین نقطه این منطقه هم منابع مختلفی مانند دریا در اختیار ما واقع شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آبی و خشکسالی موضوعیت برگزاری این کنگره برای سیستان و بلوچستان اهمیت دارد توضیح داد: برگزاری سومین کنگره بین المللی نمک زدایی با مشارکت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران خواهد بود.

دبیرعلمی سومین کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور اعلام نمود: بیش از 60 ارائه در سومین کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور وجود دارد که 12 مورد از آنان سخنرانان کلیدی دعوتی از کشورهای مختلف هستند و 33 ارائه کننده عادی هم در این همایش دستاوردهای فنی را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه نخستین و دومین کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور در تهران برگزار شده است گفت: هدف از برگزاری این کنگره در سیستان و بلوچستان مطلوب نبودن شرایط آب استان بوده تا توجه مسوولان را به سمت این منطقه برای حل بحران آب جلب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1785

به "برگزاری کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور در دانشگاه سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنگره بین المللی نمک زدایی از آب های شور در دانشگاه سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید