بازدید دکتر مونسان از غار سنگ شکنان و یک مجموعه خصوصی در جهرم

به گزارش ایپتن، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر یک روزه خود به استان فارس، بعدازظهر امروز دوشنبه 4 شهریور 98، وارد شهرستان جهرم شد.

بازدید دکتر مونسان از غار سنگ شکنان و یک مجموعه خصوصی در جهرم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس، دکتر علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در سفر خود به شهرستان جهرم از غار سنگ شکنان بازدید کرد.

او در این بازدید با اشاره به طبیعت بکر در نقاط مختلف ایران از جمله استان فارس، خواهان معرفی این مناطق زیبا به منظور توسعه و رونق طبیعت گردی در کشور شد.

دکتر مونسان همچنین از مجموعه خصوصی بازرگان زاده نیز که به همت محمد رضا بازرگان زاده از تجار جهرم راه اندازی شده است، از نزدیک بازدید کرد.

اداره کل میراث فرهنگی فارس از ده سال گذشته تاکنون برای انجام طرح مطالعات و مقاوم سازی غار سنگ شکنان توسط دانشگاه صنعتی شیراز 7میلیارد و 900میلیون تومان هزینه نموده است.

غار سنگ شکنان جهرم، معدنی مربوط به قرون میانه تا متأخر اسلامی است. در این محل برای استخراج سنگ های ساختمانی، اقدام به حفر غار شگفت انگیزی کرد ه اند که وسعت آن به چند هکتار می رسد.

مجموعه خصوصی بازرگان زاده نیز به همت محمد رضا بازرگان زاده از تجار جهرم با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان شامل زیورآلات، مسکوکات تاریخی، آثار مردم شناسی، ازاره های سنتی، سفالینه های تاریخی، بلور و بارفتن و... گردآوری شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 310

به "بازدید دکتر مونسان از غار سنگ شکنان و یک مجموعه خصوصی در جهرم" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید دکتر مونسان از غار سنگ شکنان و یک مجموعه خصوصی در جهرم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید دکتر مونسان از غار سنگ شکنان و یک مجموعه خصوصی در جهرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید