اگر آلرژی فصلی دارید این موارد را جدی بگیرید

به گزارش ایپتن، بسیاری از افراد در فصول پاییز و بهار دچار حساسیت فصلی و دچار مسائلی مانند خارش چشم و گلو، آبریزش و کیپ شدن بینی و مسائل پوستی می شوند که راهکارهایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد.

اگر آلرژی فصلی دارید این موارد را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگاران، مبتلایان به آلرژی می دانند که علایم این عارضه تنها در بهار یا تابستان ظاهر نشده و پاییز نیز می تواند عطسه و مسائل تنفسی را به همراه داشته باشد.

دکتر دیوید کوری، استاد پزشکی در بخش ایمونولوژی، آلرژی و روماتولوژی در کالج پزشکی بیلور هیوستون در رابطه با حساسیت پاییزی گفت: افراد اغلب علایم آلرژی را در پاییز تجربه می نمایند، حتی اگر عمدتاً در بهار و تابستان به گرده گیاهان حساسیت داشته باشند.

  • شایع ترین آلرژی های فصل پاییز و راه های مقابله با آن

وی در ادامه توضیحاتش اضافه نمود: از جمله رویدادهای طبیعی که می تواند بر مبتلایان به آلرژی در امسال تأثیر بگذارد فوران آتشفشان تونگا در ژانویه است. این امر ذرات و غبار معلق در هوا را به محیط می فرستد و می تواند آب و هوای جهانی را تغییر داده و فصل آینده گرده افشانی را کوتاه یا طولانی تر کند. بر این فوران بعلاوه ممکن است فصول در نیمکره شمالی که امسال هم گرم تر و هم خشک تر بود تغییر کند.

در حال حاضر در شروع پاییز هستیم و بعلاوه اندازه زیادی هاگ کپک را در هوا می بینیم. اما این دمای غیرمعمول بالا در اوایل پاییز امسال می تواند به معنای کاهش گرده بعضی گیاهان همانند سرو در زمستان باشد.

باید در نظر داشت که وقوع بعضی طوفان ها در پاییز می تواند باران های شدیدی ایجاد نموده و پوشش گیاهی را از بین ببرند. این موضوع می تواند منجر به شکوفایی قارچ و افزایش هاگ قارچ در هوا گردد که به طور قابل توجهی علایم آلرژی و آسم را برای هفته ها یا حتی ماه ها بدتر می نماید. به همین علت توصیه می گردد افراد دارای حساسیت و سابقه آلرژی از ماسک های تنفسی استفاده نمایند.

از سوی دیگر جبهه های هوای سرد می توانند گرده های گیاهان را برای مسافت های طولانی منتقل و حمل نمایند. در این شرایط اگر به کپک حساسیت داشته یا آسم مرتبط با کپک دارید، ممکن است شرایطتان به سرعت بدتر گردد و این یک تهدید واقعی برای سلامتی است.

شاید این مساله به نظر خنده دار باشد اما رعد و برق باعث بدتر شدن شرایط شرایط حساسیت شده و توصیه می گردد پس از رعد و برق در داخل خانه بمانید. در پاییز مراقب فضاهای دارای رطوبت باشید، زیرا در این محیط ها کپک بیشتری رشد نموده و شرایط حساسیت شما بدتر می گردد.

دوش گرفتن بعد از ورود به منزل می تواند به شستن ذرات ریز حساسیت زا که در مو و پوست هستند یاری کند. بعلاوه باید لباس هایی را که در بیرون پوشیده شده اند بشویید.

لازم به ذکر است؛ علایم خفیف تا میانه حساسیت پاییزی را می توان با آنتی هیستامین های غیرخواب آور بدون نسخه، مانند ستیریزین Zyrtec، لوراتادین (کلاریتین) یا فکسوفنادین Allegra درمان کرد. این داروها را می توان برای کسب نتیجه بهتر در ترکیب با استروئیدهای بینی استفاده کرد.

شست و شوی مجاری بینی را با محلول نمکی به کاهش علائم حساسیت یاری زیادی می نماید و اگر حساسیت شدیدی را تجربه کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع: سینماپرس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2136

به "اگر آلرژی فصلی دارید این موارد را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر آلرژی فصلی دارید این موارد را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید