اطلاعات ضروری قبل از سفر به شهر روتوروا در نیوزیلند

به گزارش ایپتن، آنچه باید قبل از سفر به روتوروا بدانید

یکی از برترین جاذبه های کشور نیوزیلند، شهر زیبای روتوروا است که در خلیج پلنتیِ جزیره شمالی نیوزیلند قرار گرفته است. روتوروا، شهری آرام با آب و هوایی دلپذیر است و منظره بسیار زیبایی به قله های آتشفشان، باغ های گل و منظره ها طبیعی زیبا دارد. به همه اینها جنگل های بومی ای که اطراف شهر را محاصره نموده اند را اضافه کنید. همه اینها در کنار هم ترکیب جذابی از شهر را بوجود آورده اند. همراه خبرنگاران باشید تا از این شهر زیبا و نسبتا بکر بیشتر بدانید:

اطلاعات ضروری قبل از سفر به شهر روتوروا در نیوزیلند

علت معروفیت روتوروا چیست؟

جدا از تمام زیبایی هایی که به آنها اشاره شد، روتوروا به علت بودن مرکزی برای فرهنگ مائوری معروفیت دارد و یکی از برترین نقاط نیوزیلند برای تماشای اجراهای سنتی این قوم و غرق شدن در تاریخ و فرهنگ سنتی آن محسوب می گردد. علاوه براین، تعدادی از برترین و مشهورترین جاذبه های نیوزیلند در این شهر و اطراف آن قرار گرفته اند که انگیزه ای خوب برای سفر به آن ایجاد می نمایند. اگر با خواندن این موضوعات وسوسه شده اید به این شهر زیبا سفر کنید، باید قبل از آن اطلاعاتی هر چند کم از آن داشته باشید:

دانستنی های روتوروا

زبان رسمی این کشور، انگلیسی است اما همانطور که گفته شد به علت فرهنگ مائوری، زبان مائوری هم یکی از زبانهای رایج است.

آب و هوای روتوروا و زمان مناسب سفر به آن

به طور کلی در روتوروا در تمام طول سال، هر دو نوع آب و هوای سازگار و معتدل پیدا می گردد. ماه های تابستان یعنی ژانویه، فوریه و مارس هستند که دمای هوا در این زمان ین 10 تا 26 درجه سانتیگراد است بنابراین نباید انتظار گرمای آنچنانی داشت. در زمستان ها هم معمولا میانگین دمای 8 درجه سانتیگراد است و اگرچه زمستان هوا معتدل است، اما به علت بارش باران های سنگین اگر می خواهید در این فصل سفر کنید بهتر است یک یا دو لباس گرم همراهتان داشته باشید.

اقامت در روتوروا و هزینه آن

در روتوروا، ماه های تابستان ماه های های سیزن و پیک هستند و بنابراین مانند هر جای دیگری در این مدت قیمت انواع هتل و حتی بلیت هواپیما بالاست. اگر می خواهید ارزان تر سفر کنید بهتر است در نیمه دیگر سال یعنی زمستان، اوایل بهار و اواخر پاییز برنامه سفر به این شهر را بریزید. در هر صورت، بهتر است از دست کم یک ماه قبل هتل رزرو کنید.

اگر بخواهید در هاستل اقامت داشته باشید، برای یک شب اقامت باید 15بین تا 25 و 50 تا 70 دلار بپردازید.

اگر دوست داشته باشید کمی خصوصی تر اقامت کنید، هتل گزینه بهتری است. هتل های روتوروا در حالت معمول قیمت هایی ارزان و کیفیتی مناسب دارند اما هتل هایی که در مرکز شهر هستند به خاطر شلوغی بیشتر قیمتی بالاتر از بقیه جاهای شهر دارند. به طور تقریبی میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به صورت زیر است:

برای هتل 3 ستاره باید بین 70 تا 169 دلار ئ برای هتل 4 ستاره بین 74 تا 200 دلار ئ برای هتل 5 ستاره بین 146 تا 338 دلار بپردازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1966

به "اطلاعات ضروری قبل از سفر به شهر روتوروا در نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات ضروری قبل از سفر به شهر روتوروا در نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید