امارات به همکاری بین المللی درباره لیبی متعهد شد

به گزارش ایپتن، بعد از آنکه واشنگتن ابوظبی را به مداخله نظامی در لیبی متهم کرد، امارات اظهار داشت که آماده همکاری مستحکم با شورای امنیت و دولت جدید آمریکا به منظور دست یابی به راهکاری مسالمت آمیز درخصوص نزاع در لیبی است.

امارات به همکاری بین المللی درباره لیبی متعهد شد

به نقل از القدس العربی، لانا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل در بیانیه ای گفت: احتیاج مبرمی برای افزایش کوشش های دیپلماتیک به منظور حل نزاع در لیبی وجود دارد.

وی اضافه کرد: امارات آماده همکاری مستحکم با تمامی اعضای شورای امنیت از جمله دولت جدید آمریکا به منظور تحقق سازش مسالمت آمیز برای مردم لیبی است.

نماینده امارات توضیح داد که کشورش از دعوت شورای امنیت برای عقب نشینی تمامی نیروهای بیگانه از لیبی استقبال می نماید.

وی اظهار کرد که امارات ایمان راسخی نسبت به این امر دارد که راه چاره های دیپلماتیک و سیاسی تنها راه برای سرانجام دادن به نزاع لیبی است.

نسیبه عنوان داشت که اولویت اصلی حفظ توافق آتش بس و تقویت آن است. این امر به فرایند سیاسی و انتقالی تشویق خواهد نمود و به خواسته های مردم لیبی برای تحقق صلح، ثبات و شکوفایی جامه عمل خواهد پوشاند.

آمریکا روز پنجشنبه در جلسه شورای امنیت از تمامی طرف های خارجی از جمله روسیه، ترکیه و امارات خواست تا به حاکمیت لیبی احترام گذاشته و به تمامی مداخله های نظامی خود در این کشور هرچه سریع تر سرانجام دهند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1453

به "امارات به همکاری بین المللی درباره لیبی متعهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات به همکاری بین المللی درباره لیبی متعهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید