اعضای کمیته تحقیق درباره یورش به کنگره آمریکا تعیین شدند

به گزارش ایپتن، اعضای کمیته تحقیق درباره یورش به کنگره آمریکا تعیین شدند و در میان آنها نام یک نماینده جمهوریخواه هم به چشم می خورد.

اعضای کمیته تحقیق درباره یورش به کنگره آمریکا تعیین شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اعضای کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره در ششم ژانویه را اظهار داشت و گفت: لیز چنی از حزب جمهوریخواه یکی از اعضای این کمیته خواهد بود.

پلوسی گفت: افتخار می کنیم، لیز چنی موافقت نموده است در کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره فعالیت کند.

چنی هم اظهار داشت، کسانی که مسئول حمله به کنگره هستند باید جوابگو باشند و کمیته منتخب آن مسئولیت را به روشی حرفه ای ، سریع و غیرحزبی انجام خواهد داد.

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ریاست کمیته را بنی تامپسون نماینده دموکرات می سی سی پی و رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان بر عهده خواهد داشت که قبلاً هم شورش ششم ژانویه در مرکز را آنالیز نموده است.

بنی تامپسون، زوئی لوفرگن، آدام شیف، پیت آگوییلار، استفانی مورفی، جیمی راسکین و الین لوریا هفت عضو دیگر این کمیته از حزب دموکرات هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا به تشکیل کمیته ای منتخب برای تحقیق در خصوص حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا در ماه ژانویه با 222 رای موافق و 190 رای مخالف رأی داد.

آدام کینزینگر و لیز چنی تنها جمهوریخواهانی بودند که به تشکیل این کمیته رای مثبت دادند. لیز چنی نفر سوم جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان است که به علت انتقادهایش از ترامپ در ماه مه از سمت خود در کادر رهبری حطزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان برکنار شد .

این کمیته، که از اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آن حضور دارند، می تواند تحقیقات خود را با احضار شهود پیگیری کند.

بسیاری از جمهوریخواهان نگران این تحقیقات و نقش ترامپ و گروه های راست افراطی نماینده وی در این حمله هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1708

به "اعضای کمیته تحقیق درباره یورش به کنگره آمریکا تعیین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای کمیته تحقیق درباره یورش به کنگره آمریکا تعیین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید