اعتماد: شما که پیش بینی زمستان سخت اروپا را کردید، از پیش بینی زمستان سخت خودمان عاحز بودید؟ (تور اروپا)

به گزارش ایپتن، دولت و حاکمیت توجه ندارد که چه در بحران آب و برق و گاز و چه دارو و چه اشتغال، حرف اول را تامین محل بودجه های مورد نظر می زند و مثلا وقتی به آن کشاورز معترض اصفهانی که به او می گوید آب نیست و کشت نکن، باید این را هم بگوید که چگونه معاش خود و خانواده اش را تامین کند؟

اعتماد: شما که پیش بینی زمستان سخت اروپا را کردید، از پیش بینی زمستان سخت خودمان عاحز بودید؟ (تور اروپا)

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اعتماد نوشت: کسانی که از مدت ها پیش، پیش بینی زمستان سخت اروپا را نموده بودند، آیا در مخیله شان نمی گنجید که این زمستان سخت گریبان مدیریت کشور ما را خواهد گرفت؟

نمی گردد هم کمبودها در دولت گذشته را به پای ناکارآمدی های آن دولت گذاشت و حالا که حاکمیت در یکدستی کامل است به مردم گفت شما مقصرید و این مصرف بالای شماست که موجب کمبودها شده است! این یک بام و دو هوا خود به عاملی برای تشدید این نوع بحران ها تبدیل می گردد.

چرا به این نقطه رسیده ایم؟ نقطه ای که فقط در بحران گاز و زمستان سخت خلاصه نمی گردد. آب و برق هم وضعیتی بهتر از گاز ندارند و هر کدام در نوع خود و در شرایط پیک مصرف نشان می دهد که فاصله بین عرضه و تقاضا با چه شیب تندی در حال زیاد شدن است و تنها راه چاره پیشنهادی مسوولان گرفتن گریبان مردمی است که عمدتا به علت افزایش بهای انرژی خود سعی در مصرف بهینه تر و صرفه جویی دارند.

واقعیت آن است که به نسبت اندازه مصرف که به نظر می آید پیش بینی دقیقی از اندازه آن وجود ندارد، زیرساخت ها و صنایع مرتبط ترمیم و بازسازی نشده اند. چرا ترمیم و بازسازی نشده اند؟ پاسخ این است که بودجه نداریم! یا اساسا جزو اولویت های بودجه نیست! اولویت های دیگر کدام است؟ نگاهی به ردیف های بودجه ای که دولت سیزدهم رونمایی نموده نشان می دهد که اولویت ها کدام است؟

دولت و حاکمیت توجه ندارد که چه در بحران آب و برق و گاز و چه دارو و چه اشتغال، حرف اول را تامین محل بودجه های مورد نظر می زند و مثلا وقتی به آن کشاورز معترض اصفهانی که به او می گوید آب نیست و کشت نکن، باید این را هم بگوید که چگونه معاش خود و خانواده اش را تامین کند؟

وقتی ایران در جایگاه دومین کشور دارای ذخایر گازی دنیا واقع شده است هیچ علتی جز ناکارآمدی و سوء تدبیر حکمرانی نمی توان برای کمبود گاز مصرفی شهروندان ارایه کرد. فرصتی که به گفته بسیاری از کارشناسان دوستی یک سویه با شرق برای توسعه صنعت گاز از کشور سلب شده و زمستان را بیش از پیش برای شهروندان سخت نموده است.

راهی نیست جز آنکه در وهله اول حاکمیت شکاف های موجود و وجود دیوار قطور بی اعتمادی بین خود و شهروندانش را بپذیرد و نه با اقلیتی خاص، بلکه به همه شهروندان ایران از سر آشتی و گفت وگو درآید و در قدم بعدی نیز بپذیرد که بدون تبادل و تعامل به همه کشورهای دنیا و استفاده از ظرفیت های دیپلماسی نمی توان اقتصاد کشور را سامان بخشید و کشورداری به شیوه های قدیمی در دنیا امروز ممکن نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2186

به "اعتماد: شما که پیش بینی زمستان سخت اروپا را کردید، از پیش بینی زمستان سخت خودمان عاحز بودید؟ (تور اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد: شما که پیش بینی زمستان سخت اروپا را کردید، از پیش بینی زمستان سخت خودمان عاحز بودید؟ (تور اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید