از بین بردن آب زرشک از روی مبل با 5 حرکت!

به گزارش ایپتن، از بین بردن آب زرشک از روی مبل و لباس کمی وقت گیر است؛ چون لکه هایی که روی پارچه باقی می گذارد به سختی پاک می شوند. تانن موجود در انواع توت ها از جمله زرشک به قدری قوی است که برای رنگ کردن نخ یا پارچه از آن استفاده می گردد.

از بین بردن آب زرشک از روی مبل با 5 حرکت!

نکته مهم در پاک کردن لکه آب زرشک از مبل سرعت عمل بالا است. هر چه این ماده بیشتر بماند پاک کردن آن دشوارتر می گردد. اما با به کارگیری ترفندها و راهکارهای موثر می توان تا حد قابل قبولی لکه های سرسخت را پاک کرد.

ما در این مطلب قصد داریم نحوه تمیز کردن لکه آب زرشک از روی مبل با یاری مایع لباسشویی، مواد سفید نماینده و محلول های خانگی را شرح دهیم؛ اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، راهکارهای پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

چنانچه قادر به پاک کردن لکه های سرسخت مبل نیستید، بهتر است از سرویس مبل شویی بهره ببرید. لکه برهای موثر و دستگاه شوینده فوم خشک این سرویس، برترین عملکرد را در تمیز کردن مبلمان دارند.

برای ثبت سفارش با شماره 1471 تماس بگیرید یا در صفحه خدمات مبل شویی در منزل سفارش خود را ثبت کنید.

نکات کلیدی

  • برای پاک کردن لکه های خشک شده باید لکه ها حدود 30 دقیقه با آب سرد و مواد شوینده خیس کنید.
  • برای پاک کردن لکه مبل و فرش جوش شیرین خشک را روی لکه بپاشید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با پارچه نمناک تمیز کنید.
  • اسید استیک موجود در سرکه به عنوان یک ضدعفونی نماینده عمل می نماید و با جوش شیرین واکنش داده و لکه ها را از بین می برد.

اقدامات اولیه قبل از پاک کردن لکه آب زرشک از مبل پارچه ای

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چگونه به شستشوی فرش و مبل از لکه آب زرشک بپردازیم؟ قبل از آغاز هر اقدامی چند نکته مهم را متذکر می شویم.

  • در مرحله اول، دستورالعمل مربوط به شستشوی مبلمان را آنالیز کنید.
  • اگر برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل خود مجاز به استفاده از آب هستید اندازه کمی ماده شوینده را با آب مخلوط کنید و پارچه سفید و تمیزی را به آن آغشته نمایید.
  • از لبه های بیرونی لکه آغاز و به سمت مرکز حرکت کنید.
  • بسته به اندازه ریختن آب زرشک روی مبل شاید لازم باشد چندین بار این کار را انجام دهید تا لکه از بین برود.
  • پس از رفع شدن لکه، محل را با آب پاک کنید تا به جامانده مواد شوینده تمیز گردد. در غیراینصورت پارچه مبل شما کثیفی را جذب می نماید.
  • اگر لکه ای باقی ماند می توانید با استفاده از پراکسید هیدروژن 3 درصد آن را تمیز کنید.
  • اجازه دهید پراکسید یک دقیقه بماند. سپس ناحیه لکه شده را با آب تمیز پاک کنید تا پراکسید به جامانده از بین برود.

مبل شویی با دستگاه را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شستشوی مبل با دستگاه در خانه
  • برترین مواد شوینده بدون آسیب به مبل
  • شستشوی انواع سطوح روکش دار مانند میز، صندلی و دیوارهای روکش دار
  • شستشوی موکت با دستگاه در محل
  • شستشوی فرش با دستگاه در محل
  • شستشوی مبلمان اداری

شستشوی مبل با تیم خبرنگاران

مبل شویی با دستگاه را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شستشوی مبل با دستگاه در خانه
  • برترین مواد شوینده بدون آسیب به مبل
  • شستشوی انواع سطوح روکش دار مانند میز، صندلی و دیوارهای روکش دار
  • شستشوی موکت با دستگاه در محل
  • شستشوی فرش با دستگاه در محل
  • شستشوی مبلمان اداری

شستشوی مبل با تیم خبرنگاران

چگونه به شستشوی فرش و مبل از لکه آب زرشک بپردازیم؟

برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل و فرش به وسایل زیر احتیاج دارید:

  • پارچه سفید و تمیز
  • اسفنج
  • قطره چکان (اختیاری)
  • مایع ظرفشویی
  • آب گرم
  • سرکه سفید
  • پراکسید هیدروژن
  • دستمال کاغذی

بهتر است کوسن ها و بالشتک ها را با آب زیاد آبکشی نکنید؛ چون ممکن است در آینده با مشکلاتی مانند کپک روبه رو شوید. برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

1. به جامانده آب زرشک را از روی مبل تمیز کنید

لکه های کوچک را پاک کنید. برای لکه های جزئی تا حد امکان رطوبت را با پارچه سفید تمیز یا دستمال کاغذی بگیرید. از قاشق برای برداشتن رطوبت اضافی از روی مبل یا فرش بهره ببرید. از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز حرکت کنید تا لکه پخش نگردد.

2. از محلول پاک نماینده برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل بهره ببرید

در این مرحله برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب ولرم مخلوط کنید. پارچه سفید، اسفنج یا حوله کاغذی را به محلول آغشته کنید و روی لکه بکشید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

3. از بین بردن آب زرشک از روی مبل با دستمال و آب

وقتی دیگر لکه ای باقی نماند پارچه سفید تمیزی را در آب خیس کنید و مجدد روی لکه بکشید. شستشوی مواد شوینده از روی فرش و مبل لازم است؛ زیرا ممکن است خاک را جذب نمایند.

4. تمیز کردن لکه های سرسخت

اگر از بین بردن آب زرشک از روی مبل با مواد ذکرشده امکان پذیر نبود، بهتر است برای لکه ها به جای مانده اندازهی هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه را در آب سرد مخلوط کنید. اسفنج تمیزی را به محلول آغشته کنید یا با یاری قطره چکان آن را روی لکه بمالید. از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز پاک کنید و محلول را روی فرش بکشید.

برای از از بین بردن آب زرشک از روی مبل یا فرش قسمت لکه شده را بیش از حد خیس نکنید. اجازه دهید محلول حداقل 30 دقیقه روی لکه بماند قبل از اینکه با حوله یا پارچه خشک پاک کنید.

برای تمیز کردن لکه آب زرشک از روی مبل به جای آب اکسیژنه می توانید از محلول سرکه سفید و مایع ظرفشویی در آب هم بهره ببرید. برای این کار یک قاشق سرکه سفید و نصف قاشق مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب سرد مخلوط کنید.

ترکیب تهیه شده را روی لکه آب زرشک بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. در مرحله بعد لکه را با مسواک کهنه یا اسفنج پاک کنید. لکه ها را با پارچه تمیز نمناک تمیز کنید. اگر احتیاج بود مراحل را مجدد تکرار نمایید.

(پیشنهاد می کنیم در همین رابطه راهنمای تمیز کردن مبل با جوش شیرین را مطالعه فرمایید.)

5. مرحله آخر از بین بردن آب زرشک از روی مبل؛ خشک کردن مبل

زمانی که لکه ها از بین رفتند از پارچه سفید تمیز و خشک برای جذب رطوبت به جای مانده بهره ببرید. اجازه دهید فرش و مبل به طور کامل در معرض هوا خشک گردد. سپس جاروبرقی بکشید تا پرزهای پارچه بازسازی شوند.

مبل شویی در منزل با تیم خبرنگاران

نکات بیشتر برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل

اگر ترجیح می دهید از مواد سفیدنماینده طبیعی به جای محصولات سفیدنماینده تجاری برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل بهره ببرید، سرکه سفید برترین گزینه است. برای پاک کردن لکه آب زرشک از مبل 1 لیتر آب و 1 فنجان سرکه سفید را با هم مخلوط کنید.

همواره اول قسمت دور از دید پارچه مبل را تست کنید تا مطمئن شوید که تغییری در رنگ فرش یا مبلمان شما به وجود نمی آید. لکه آب زرشک بر پایه آب بوده و پاک کردن آن راحت تر از لکه های روغنی است.

برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل می توانید همه روش هایی که در بالا شرح دادیم را امتحان کنید. در صورت لزوم می توانید هر مرحله را تکرار کنید؛ چون خطر آسیب تماشا مبل یا فرش شما بسیار پایین است. با این حال همواره مواد شوینده را روی قسمتی از مبلمان تست کنید.

اگر لکه ای سرسخت است می توانید از مایع لباس شویی یا لکه بر حرفه ای بهره ببرید. لکه برهایی در بازار وجود دارند که مخصوص مبلمان یا فرش هستند و برترین تاثیر را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: شستشوی فرش از لکه آبغوره به 4 روش کاربردی

جمع بندی

نباید فراموش کنید که برترین راه چاره برای از بین بردن آب زرشک از روی مبل سرعت عمل است. اگر به موقع عمل کنید و از مواد شوینده مناسبی بهره ببرید، حتی می توانید لکه های قدیمی تر را به راحتی پاک کنید.

سوالات متداول

آیا لکه آب زرشک قابل پاک شدن هستند؟

زرشک گیاه است و لکه آن را می توان با اسیدهایی مانند آب لیمو و سرکه تمیز کرد. برای این کار لکه را از قبل با آب لیمو یا سرکه پاک کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند.

چگونه لکه آب زرشک را از روی مبل پارچه ای پاک کنیم؟

برای تمیز کردن مبل پارچه ای 1/4 فنجان سرکه، 3/4 آب گرم و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید. در بطری اسپری بریزید. قسمت کثیف مبل را اسپری کنید. سپس با پارچه نرم بشویید تا لکه از بین برود.

آیا جوش شیرین لکه های مبل را از بین می برد؟

برای تمیز کردن لکه مبل 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی، سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم را با هم مخلوط کنید تا کف کند. این مخلوط باید کف کند؛ زیرا جوش شیرین و سرکه با یکدیگر واکنش می دهند. سپس مستقیماً روی لکه بمالید. حدود 10 دقیقه بگذارید تا خشک گردد. سپس بشویید.

آیا سرکه سفید به مبل آسیب می رساند؟

اگر لکه مبل شما با آب تمیز نشد، استفاده از سرکه سفید گزینه ای عالی و طبیعی برای پاک کردن آن است. سرکه سفید را می توانید برای انواع مبلمان و فرش بهره ببرید.

آیا جوش شیرین باعث تغییر رنگ پارچه مبل می گردد؟

به جای مانده پودر جوش شیرین می تواند رنگ پارچه های پشمی و ابریشم را مات کند. جوش شیرین سطح pH بسیار بالایی دارد که می تواند پروتئین کراتین موجود در الیاف آلی را از بین ببرد. برخی رنگ ها با جوش شیرین واکنش منفی نشان می دهند و کدر و بی رنگ می شوند.

منبع: آچاره
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2190

به "از بین بردن آب زرشک از روی مبل با 5 حرکت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن آب زرشک از روی مبل با 5 حرکت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید