ادعای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا: روسیه دنبال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات است

به گزارش ایپتن، دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده روسیه میخواهد با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پیروزی مجدد دونالد ترامپ را تضمین کند.

ادعای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا: روسیه دنبال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های اطلاعاتی آمریکا چندی پیش به قانونگذاران این کشور هشدار داده اند روسیه میخواهد با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بار دیگر پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات را تضمین کند.

پنج منبع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز گفته اند مقام های اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته به قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور هشدار داده اند روسیه در حال دخالت در فعالیت های انتخاباتی سال 2020 به منظور یاری به انتخاب مجدد ترامپ است.

این روزنامه مدعی شده این افشاگری ترامپ را عصبانی نموده و او گفته دموکرات ها ممکن است از این مسئله علیه او استفاده نمایند.

ترامپ روز 14 فوریه، یک روز بعد از حضور جوزف مک گوایر، مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا در یک جلسه استماع در کنگره از او بابت اینکه اجازه داده این جلسه برگزار گردد انتقاد کرد.

در آن جلسه محرمانه که در جمع اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان اجرا شده متحدان ترامپ در این مجلس (یعنی نماینده های جمهوری خواه) جمع بندی های دستگاه اطلاعاتی آمریکا را رد نموده و گفته اند ترامپ رفتار سخت گیرانه ای با روسیه داشته و امنیت اروپا را تقویت نموده است.

بعضی از مقام های اطلاعاتی آمریکا این جلسه توضیحی را یک خطای تاکتیکی توصیف نموده و گفته اند در صورتی که مقام اطلاعاتی ارائه نماینده این جمع بندی ها سخنان جهت دار کمتری مطرح می کرد می توانست از عصبانیت نماینده های جمهوری خواه جلوگیری کند.

ترامپ روز چهارشنبه مک گوایر را برکنار و ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان که یکی از هواداران سرسخت ترامپ است را جایگزین او کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 796

به "ادعای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا: روسیه دنبال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا: روسیه دنبال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید