اتحادیه اروپا: آمریکا نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند

به گزارش ایپتن، سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت، از آنجا که آمریکا از برجام خارج شده است توانایی فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد.

اتحادیه اروپا: آمریکا نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، سخنگوی بورل گفت: آمریکا به طور یکجانبه در ماه می 2018 از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شده است و هیچ مشارکتی در ساختار ها و فعالیت آن نداشته است. به همین دلیل نمی توان آمریکا را عضوی از برجام دانست.

رادیو فردا به نقل از این منبع آلمانی نوشت: بنابراین ما این نکته را در نظر داریم که آمریکا در جایگاهی نیست که بتواند به مکانیسم های مخصوص طرف های برجام (از قبیل مکانیسم ماشه) رجوع کند.

از سوی دیگر آنتونی بلیکن مشاور جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در امور سیاست خارجی نیز در یک پیغام توییتری نوشت: با گوشزد کردن مفاد برجام و عدم امکان واشنگتن برای استناد به مکانیسم ماشه با توجه به خروج دو سال پیش دولت ترامپ از برجام، نوشت: راه چاره های موجود در این قطعنامه در اختیار کشور های شرکت نماینده (اعضای برجام) است. کاخ سفید در (زمان) خروج از این توافقنامه، به معنای واقعی کلمه، عنوان بیانیه خود را خاتمه دادن به مشارکت ایالات متحده در برجام قرار داد. عاقلانه خواهد بود که توافقنامه ای که کارساز است و قدرت دارد، پایبند بود.

به دنبال شکست قطعنامه فوق در شورای امنیت، مقام های آمریکایی از جمله مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در کوشش هستند، علیرغم آنکه دیگر عضو برجام نیستند، مکانیسم ماشه را برای بازگرداندن تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران فعال نمایند.

رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز یکشنبه مدعی شد که هفته آینده برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، کوشش می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1156

به "اتحادیه اروپا: آمریکا نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: آمریکا نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید