اتاوا اعلام نمود ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در کانادا از سال 2021 اجرا خواهد شد

به گزارش ایپتن، نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، می گوید که دولت او استفاده از ظروف یکبار مصرف که شامل کیسه ها، نی و کارد و چنگال پلاستیکی می گردد را تا سال 2021 ممنوع خواهد نمود. وی در یک سخنرانی در Mont St-Hilaire در خارج از مونترال بیان کرد:ما باید این تصمیم را در سراسر کانادا مورد حمایت قرار داده و اجرایی نماییم و به همین علت است که دولت فدرال در حال حرکت به سوی رویکردی علمی است تا با توجه به مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف، آنها را تا سال 2021 از زندگی مردم کانادا حذف کند. به همین منظور دولت میخواهد لیستی از اقلامی که ممنوع خواهد شد منتشر نماید.

اتاوا اعلام نمود ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در کانادا از سال 2021 اجرا خواهد شد

تا به امروز فهرست کاملی از موارد ممنوعه مشخص نشده، اما یک منبع دولتی به CBC News گفته که این فهرست شامل اقلامی نظیر اسفنج های چوب پنبه ای، همزن نوشیدنی، بشقاب، نی پلاستیکی، ظروف فست فود و فنجان های ساخته شده از پلی استایرن خواهد بود.

ترودو می گوید که دولت درباره این موضوع تحقیق خواهد کرد که کدام آیتم ها باید ممنوع شوند و در این زمینه از مدل انتخابی اتحادیه اروپا که در ماه مارس بعضی اقلام پلاستیکی مانند کارد و چنگال و بشقاب را ممنوع اظهار داشت، پیروی خواهد کرد.

وی بعلاوه طرح هایی را منتشر کرد که به موجب آنها شرکت های فراوری و فروش محصولات پلاستیکی را ملزم می کند که در قبال بازیافت زباله های پلاستیکی خود مسئولیت داشته باشند.

Andrew Scheer رهبر حزب محافظه کار گفته که این طرح جزئیاتی در رابطه با چگونگی تاثیر آن بر اقتصاد ارائه نداده است. وی در مصاحبه با خبرنگاران در اتاوا گفت:در روزهای پایانی دولت فعلی، شاهد یک حرکت دیگر هستیم که بدون برنامه ریزی و در نظر گرفتن چگونگی انجام کار و بدون مطالعه اثرات آن بر قیمت ها، مشاغل و کسب و کارهای کوچک اجرا شده است.

سازمان محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا می گوید که کانادایی ها هر روز بیش از 34 میلیون کیسه پلاستیکی را دور می ریزند که اغلب در محل های دفن زباله قرار گرفته و هزاران سال طول می کشد تا تجزیه شده و از بین بروند.

کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و اتحادیه اروپا در نشست گروه G7 در Charlevoix - Que در ژانویه گذشته، منشور آلاینده های پلاستیکی در اقیانوس ها را امضا نمودند و بر سر یافتن راهی برای مقابله با زباله های پلاستیکی دریایی موافقت کردند.

همه این کشورها به خنثی سازی آلودگی های پلاستیکی روی آورده اند؛ و بعضی از آنها قوانینی برای کاهش مصرف پلاستیک تصویب نموده اند.

Catherine McKenna، وزیر محیط زیست کانادا در اعلامیه ای در تورنتو گفت:همه ما بارها تصاویر آزار دهنده ماهی ها، لاک پشت های دریایی، نهنگ ها و دیگر جانداران حیات وحش را مشاهده نموده ایم که به خاطر وجود زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها جان خود را از دست داده اند. مردم کانادا از ما انتظار دارند که در این زمینه اقدامی انجام دهیم.

Isabelle Des Chenes، نایب رئیس اجرایی انجمن صنعت شیمی کانادا، گفته که پیشنهاد ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در کانادا احتمالا بر پروژه های تازه پتروشیمی در آلبرتا و انتاریو تاثیری نخواهد داشت. اما او به مطبوعات گفت که سازمان او در این فرایند مشارکت خواهد داشت تا اطمینان حاصل گردد که مقررات آینده به وسیله شواهد علمی پشتیبانی می شوند و هر گونه ممنوعیت آشکار در این زمینه فقط در جایی اعمال می گردد که هیچ روش جایگزین پایدار زیست محیطی وجود نداشته باشد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1769

به "اتاوا اعلام نمود ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در کانادا از سال 2021 اجرا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاوا اعلام نمود ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در کانادا از سال 2021 اجرا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید