شروع مرحله اول عملیات بازسازی حمام تاریخی روستای غرقاب در گلپایگان

به گزارش ایپتن، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مصطفی قانونی امروز 1 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: حمام تاریخی روستای غرقاب یکی از چندین اثر تاریخی این روستا است که قدمت آن مربوط به دوره قاجار بوده و با مساحتی در حدود 120 مترمربع در کنار قلعه تاریخی غرقاب بنا شده است.

شروع مرحله اول عملیات بازسازی حمام تاریخی روستای غرقاب در گلپایگان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: از لحاظ ویژگی های معماری این بنای تاریخی می توان به ورودی، سربینه، گرمخانه، خزینه، تون، طاق و تویزه های بسیار زیبا اشاره نمود که با توجه به این ویژگی ها، بازسازی این بنای تاریخی در دستور کار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان ادامه داد: مرحله اول عملیات بازسازی این حمام تاریخی شامل تخلیه زباله ها و نخانه های موجود، بازسازی بخش هائی از طاق و تویزه ها، بازسازی راه پله و سردرب و همچنین معین حد و حدود اثر است.

قانونی گفت: پس از خاتمه مرحله اول عملیات بازسازی این حمام تاریخی، در مرحله دوم و با مشارکت و همکاری مردم محل و انجمن های دوستداران میراث فرهنگی شهرستان، اجرای عملیات کاشی کاری، کف سازی و گچ کاری انجام خواهد شد و با تکمیل عملیات بازسازی این بنای تاریخی، با تغییر کاربری، این مکان به موزه روستایی تبدیل خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1577

به "شروع مرحله اول عملیات بازسازی حمام تاریخی روستای غرقاب در گلپایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله اول عملیات بازسازی حمام تاریخی روستای غرقاب در گلپایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید