آشنایی با بهترین زمان مسافرت به اسپانیا

به گزارش ایپتن، اسپانیا، کشوری است مستقل در بخش جنوبی غربی اروپا. پایتخت اسپانیا، مادرید و واحد پولیش یورو بوده که آن را با نماد اختصاری € نمایش می دهند. این کشور یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی و گردشگری در کل جهان بحساب می آید و می توان لحظات باورنکردنی را در آنجا تجربه کرد؛ البته به شرط اینکه کمی در مورد آب و هوای اسپانیا، بهترین زمان مسافرت به اسپانیا و همچنین تعطیلات درج شده در تقویم میلادی آن اطلاعات بدست آورید! پس، برای این منظور در ادامه مطلب بهترین فصل برای سفر به اسپانیا با ما همراه شوید تا به شما زمان مناسب برای سفر به اسپانیا را معرفی نماییم.

آشنایی با بهترین زمان مسافرت به اسپانیا

از سفر با پاتایا ارزان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

بیشتر بخوانیدخوشگذرانی در مادرید | سفر به مادرید و تماشای جاذبه های دیدنی

فهرست مطالب

شرایط آب و هواییتعطیلاتی لذت بخش در اسپانیا

شرایط آب و هوایی

اسپانیا از جمله کشورهای 4 فصل در قاره اروپا بوده که سفر به آن و بازدید از جاذبه های مختلف طبیعی و توریستی، در هر کدام از فصول می تواند جذاب و فوق العاده لذت بخش تلقی گردد! پاییز و بهار بی تردید بهترین فصل برای سفر به اسپانیا بوده و شما می توانید با برنامه ریزی سفر خود در این دو فصل، از تمامی نقاط مختلف اسپانیا بازدید بعمل آورید. البته، ناگفته نماند که اگر سفر خود را در میان ماههای اکتبر تا نوامبر یعنی از 9 مهر تا 9 آذر ترتیب و مقصد خود را نیز حاشیه سواحل اقیانوس اطلس قرار دهید، حتما شاهد بارش و رگبارهای شدیدی خواهید بود. پس، توصیه می کنیم حتما از لباس مناسب در طول سفرتان استفاده نمایید!

براساس مقاله زمان مناسب برای سفر به اسپانیا باید بدانید که به جز ماههای گفته شده، ماه می یعنی از 11 اردیبهشت تا 10 خرداد نیز بدلیل داشتن شرایط آب و هوایی مطلوب و همچنین افزایش میزان جمعیت دنیاگرد و توریست، بهترین زمان مسافرت به اسپانیا هست. علاقمندان به شرایط آب و هوایی گرم و خشک، می توانند فصل تابستان را برای انجام سفر خود به مناطق مختلف اسپانیا انتخاب نمایند. در این فصل، مناطق جنوبی اسپانیا دارای آب و هوایی گرم هستند؛ همچون منطقه کاستیل (Castile) که مادرید در آن واقع شده یا دیگر مناطق جنوبی مانند منطقه کوردوبا (Cordoba) و منطقه اندلس (Andalusia).

بیشتر بخوانیدسفر به کوردوبا | سفر به زیبایی های اسپانیا تاریخچه اندلس| یکی از بخش های خود مختار اسپانیا

تابستانهای مادرید بسیار گرم و طاقت فرسا بوده و متوسط دمای این شهر در ماه جولای تقریبا 29 درجه و در ماه سپتامبر به 24 درجه سانتیگراد محدود می گردد. اگر در فصل تابستان قصد انجام سفر به هر دلیلی به اسپانیا را داشتید، توصیه می کنیم حتما سری هم به شهر بارسلون بزنید. شراط آب و هوایی در این شهر بدلیل قرارگیری در کناره دریای مدیترانه کاملا مرطوب و تا حد زیادی شرجی بوده که می تواند برای علاقمندان به این نوع از شرایط جوی و هواداران باشگاه عظیم بارسلونا ایده آل قلمداد گردد!

بیشتر بخوانیدسفر به بارسلونا و دیدن جاذبه های توریستی بارسلونا

در این میان، از جزیره مایورکا نیز غافل نشوید که بعد از شهر سویا، معمولا گرمترین نقطه اسپانیا با میانگین دمای 33 درجه سانتیگراد بحساب می آید. همچنین، بد نیست بدانید که مناطق ساحلی کاستا براوا و کاستا دل سل نیز به ترتیب از میانگین دمای 27 و 25 درجه سانتیگراد در فصل تابستان و در بین ماههای جولای تا آگوست برخوردار هستند. علاوه بر این مناطق، سواحل اقیانوس اطلس نیز معمولا در فصل تابستان از جمله مناطق مسکونی و تفریحاتی خنک در اسپانیا بحساب می آیند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های توریستی مایورکا | سفری مفرح به آب های اسپانیا در سفر به سویا چه کنیم؟ | راهنمای سفر به پایتخت فرهنگی اسپانیا !!

براساس مقاله بهترین زمان مسافرت به اسپانیا باید بدانید که زمستانها اغلب قابل تحمل و دوست داشتنی هستند! در فصل سرد سال، مناطق ساحلی بخش جنوبی این کشور بدلیل بهره مندی از متوسط دمایی بین 16 تا 17 درجه سانتیگراد، از جمله مقاصد قابل توجه از سوی دنیاگرد و توریستان تلقی می شوند. البته، به غیر از مناطق جنوبی، شهرهایی مرکزی اسپانیا مثل مادرید هم با فرا رسیدن فصل زمستان، به صورت تدریجی دچار کاهش دمای هوا شده و دمایش حتی تا 1 درجه سانتیگراد تنزل پیدا می نماید.

وارد شدن موج سرما با شروع فصل زمستان در اسپانیا سبب می گردد تا حتی گرمترین شهرهای این کشور نیز دستخوش تغییرات چشمگیری در شرایط جوی خود شوند و با کاهش دمای قابل توجهی، میانگینشان به 11 تا 20 درجه سانتیگراد برسد که البته حتی ممکن است دمایشان از این مقدار نیز کمتر گردد! همچنین، بد نیست علاقمندان این را هم بدانند که با فرا رسیدن موج سرما و یخبندان، ایستگاه های استراحت زیادی در اطراف کوهستانهای این کشور ساخته می شوند که می توانند گزینه های مطلوبی برای درک بهتری از زمستان بحساب آورده شوند.

تعطیلاتی لذت بخش در اسپانیا

ماه آگوست یعنی از 10 مرداد تا 9 شهریور، مناسب ترین زمان برای سفر به اسپانیا بوده و در این بازه زمانی از تمام گوشه و کنار دنیا مردم قصد سفر به اسپانیا را دارند. در آگوست مردم اسپانیا به کشورهایی مثل هلند، آلمان و فرانسه سفر نموده و اغلب توریستان کشورهای نامبرده نیز خاک خود را به مقصد اسپانیا ترک می نمایند.

در این میان، علاوه بر سودآوری و رونقی که سهم صنعت توریسم دارد، مسائلی نیز برای بخشی از توریستان و دنیاگرد های عزیز جا به جا شده میان این کشورها بوجود می آید که از جمله این مسائل میتوان به عدم دستیابی به هتل ها و مراکز اقامتی مناسب و همچنین بسته شدن تعداد زیادی از رستوران و مراکز خرید مناطق مختلف اسپانیا اشاره نمود که با فرا رسیدن ماه آگوست، آماده سفر به سایر کشورهای دور و نزدیک دنیا شده و دست از کسب و کار بر می دارند.

در ادامه بخوانیدمعرفی جاذبه های توریستی اسپانیا | راهنمای سفر به اسپانیامنبع: همگردی
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1276

به "آشنایی با بهترین زمان مسافرت به اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین زمان مسافرت به اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید