آزادراه خرم آباد- اراک-تهران می تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد

به گزارش ایپتن، خبرنگاران/لرستان معاون وزیر راه گفت: آزادراه خرم آباد- اراک-تهران می تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد.

آزادراه خرم آباد- اراک-تهران می تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد

خیرالله خادمی در جریان بازدید از پروژه آزادراه خرم آباد - بروجرد که یکم اردیبهشت ماه صورت گرفت، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت ترافیکی و گردنه های جهت حذف شده و جهت جدید با ظرفیت و ایمنی بالا و زمان سفر کوتاه برای مردم عزیز قابل استفاده خواهد بود.

وی در مورد اهمیت این پروژه، توضیح داد: با تکمیل این قطعه از آزادراه مرکز استان حدوداً چهارساعته به تهران وصل می گردد و می تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد و برای توسعه استان لرستان بسیار مؤثر است.

معاون وزیر راه گفت: این پروژه بخشی از کریدور سرتاسری آزادراه تهران - جنوب است که به عنوان یک حلقه مفقوده در وسط جهت مانده که با بهره برداری از این بخش می توانیم این کریدور آزادراهی را تکمیل و برای استفاده مردم کل کشور آماده کنیم.

خادمی در مورد اعتبارات صرف شده، اضافه نمود: تا الان حدود 1800 میلیارد تومان در این قطعه هزینه شده و ارزش به روز این مبلغ نزدیک به 4500 میلیارد تومان است.

وی اضافه نمود: برای بهره برداری از این محدوده (67 کیلومتر حد فاصل خرم آباد تا بروجرد) حدود 500 میلیارد تومان منابع تخصیص داده می گردد که امروز قرار شد از منابع اعتباری دولت 200 میلیارد تومان و قرارگاه خاتم الانبیاء هم که سرمایه گذار و احداث پروژه را بر عهده دارد 300 میلیارد تومان در این فاصله زمانی دوماهه تخصیص دهند تا بتوانیم پروژه را آماده بهره برداری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1593

به "آزادراه خرم آباد- اراک-تهران می تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه خرم آباد- اراک-تهران می تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید