ایرانی ها بدون ویزا به کدام کشورها می توانند سفر نمایند؟

به گزارش ایپتن، سفر بدون ویزا به کدام کشورها برای ایرانی ها امکان پذیر است!

یکی از اصلی ترین نیازهایی که افراد برای سفرهای خارجی خود دارند، دریافت ویزای آن کشور مقصد است. منظور از ویزا هم همانطور که می دانید پذیرفتن قوانین و مقررات کشوری است که می خواهیم به آن سفر کنیم، از همین رو تمامی کشورها برای ورود خارجی ها به مرزهایشان قوانین و مقرراتی را تنظیم نموده اند که افراد برای سفر ملزم به پذیرش آن ها و اخذ ویزا هستند، اما در این بین کشورهایی هستند که برای سفر به آن ها نیازی به دریافت ویزا نیست، به عبارتی می توانید سفر بدون ویزا را به آن مقصد داشته باشید. ما هم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره کشورهایی که می گردد سفر بدون ویزا را به آن ها تجربه را نام ببریم؛ در ادامه همراه با ما باشید.

ایرانی ها بدون ویزا به کدام کشورها می توانند سفر نمایند؟

همانطور که گفتیم برای سفر به کشورهای خارجی می بایست که ویزای آن کشور را داشته باشید، منظور از اخذ ویزا پذیرش قوانین مربوط به آن کشور است. برای کشور ایران مقاصدی وجود دارد که سفر بدون ویزا را برای مسافران فراهم می آورد به همین ترتیب ایرانی ها بدون ویزا می توانند به کشورهایی که در ادامه در لیست نام آن ها برده می گردد، با در دست داشتن پاسپورت خود بروند سفر خود را شروع نمایند.

همانطور که می دانید کشورهای زیادی هستند که برای سفر و ورود به خاک آن ها ضروری است باید مراحل قانونی ویژه ای را بگذرانید و مدت ها در انتظار دریافت ویزا بمانید و حتی گاهی محتمل است سفارت کشورها به هر دلیلی اعم از نداشتن توانایی اقتصادی، حساسیت های سیاسی یا حتی بدون هیچ دلیل منطقی، به شما ویزا ندهد، بنابراین با توجه به شرایطی که اشاره کردیم سفر بدون دریافت ویزا، راحت تر و کم دغدغه تر است، زیرا در آن صورت شما می توانید بدون طی کردن مراحل دریافت ویزا و تنها با داشتن گذرنامه به کشورهای دیگر مسافرت کنید.

در حال حاضر به بیش از 40 کشور از قاره های گوناگون می توان سفر بدون ویزا داشت که در ادامه به اختصار به این کشورها اشاره خواهیم کرد.

کشورهای معاف از ویزا برای ایرانی ها

کشورهایی که شهروندان ایرانی برای سفر به آن ها با هدف گردشگری و توریستی احتیاج به ویزا ندارند.

کشورهای ملزم به اخذ ویزای الکترونیک

تعدادی از کشورها وجود دارند که به منظور تسهیل سفر گردشگران ایرانی مراحل درخواست و صدور ویزا را به صورت آنلاین انجام می دهند.

کشورهایی که در فرودگاه ویزا می دهند!

ویزاهای فرودگاهی عموما به آنچه که در لحظه ورود به فرودگاه دریافت می کنید معروف است. از همین رو شما احتیاجی به صرف وقت و نوبت سفارت و … ندارد و تنها در زمان ورود به کشور مقصد مبلغی پرداخت می گردد و برچسب ویزا بنابر کشوری که می خواهید به آن سفر کنید زده می گردد. گفتنی است که بگوییم بعضی از کشورها مدارک خاصی را احتیاج دارند که باید همراهتان داشته باشید.

کشورهایی نظیر جزایر کوک، نیووی، پالائو، ساموآ، تووالو و ایالات فدرال میکرونزی که در قاره اقیانوسیه قرار دارند، در بعضی موارد از کشورهایی که در قاره آسیا هستند هزینه بیشتری سفر به آن ها بر مسافر تحمیل می نماید چرا که و پروازهای مستقیمی هم به این کشورها وجود ندارد. بنابراین شاید بتوانیم بگوییم که برای ایرانی های دوست دار مسافرت، لغو ویزا با این کشورها، فرق چندانی با دریافت ویزا ندارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 963

به "ایرانی ها بدون ویزا به کدام کشورها می توانند سفر نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها بدون ویزا به کدام کشورها می توانند سفر نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید