8 نکته مهم سفر برای زوج ها

به گزارش ایپتن، سفر برای زوج ها می تواند سفری شیرین یا تلخ باشد. انتخاب شما کدام است؟ ترجیح می دهید لذت سفری شیرین و خاطره انگیز را تجربه کنید یا زمان خود را به بحث و جدال با شریکتان بگذرانید؟ آیا می دانید چه نکات ساده ای وجود دارد که می تواند سفر برای زوج ها را راحت و لذت بخش تر کند؟ پس با خواندن این مقاله ما را همراهی کنید.

8 نکته مهم سفر برای زوج ها

بهترین مقاصد سفر برای زوج ها را بشناسید

وقتی کلمه سفر برای زوج ها به گوشمان می خورد، ناخواسته تصویر تماشای غروب آفتاب و شام های رمانتیک در ذهنمان تداعی می شود. اما راستش را بخواهید بهترین مقاصد سفر برای زوج ها همواره آن قدرها هم زیبا و عاشقانه نیست. سفر می تواند به یک تلاش ناکام و استرس زا تبدیل شود و اگر برای چنین سفری آمادگی لازم را نداشته باشید، قرارگرفتن در یک محیط تازه و ناآشنا می تواند مسائل را تشدید کند.

سفر کردن به عنوان یک زوج باعث قوی تر شدن پیوند بین یکدیگر و ساختن خاطراتی تازه و فراموش نشدنی می شود. اما اگر انتظارات زوج ها در طول جهت با هم همسو نباشد، مثلا بر سر مسائلی مانند پایبند بودن به بودجه سفر یا آنکه بعدازظهرهای سفر خود را به چه تفریح و ماجراجویی بپردازند، می تواند تمام برنامه های عاشقانه شما را خراب کرده و این سفر را به یک میدان مین تبدیل کند! خبرنگاران همچون یک راهنما قصد دارد 8 نکته مهم سفر برای زوج ها را برایتان فاش کند تا در سفرهای خود نهایت لذت و عشق را تجربه کنید.

نکات مهم سفر برای زوج ها که باید آن ها را بدانید

فرقی نمی کند اولین سفر مشترکتان است یا سال هاست که ازدواج کرده اید، همواره مسائلی جزئی در جهت وجود دارد که ممکن است با آن ها روبه رو شوید و اگر برای یک لحظه زیر بار این مسائل جزئی شانه خالی کنید، برنامه کل سفر شما به یک فاجعه تمام عیار تبدیل خواهد شد. پس از این 8 نکته و تاکتیک سفر برای زوج ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که شما و نیمه گمشده تان به راحتی از یک سفر عاشقانه لذت خواهید برد.

1. انتظارات خود را بودجه بندی کنید | سفر برای زوج ها

اولین نکته مهم سفر برای زوج ها، پول و بودجه بندی است. فرقی نمی کند که پول یورو باشد یا دلار، اگر در مورد پول و بودجه بندی با هم سفر خود صحبت نکنید، پول می تواند در هر جا و هر لحظه ای که هستید، مانع بزرگی برایتان ایجاد کند. قرار نیست هر روز بعدازظهر، بعد از خوردن یک وعده غذا به میزان هفت نفر در کانال های ونیز با یک گوندولا بر روی آب ها شناور شوید. سفر هزینه دارد، اما چقدر پول؟

این بستگی به سبک و استایل سفر شما دارد که ممکن است پس از ورود به خارج از کشور، برنامه شما بسیار متفاوت باشد. پس بسیار مهم است که قبل از رفتن به تعطیلات، ایده و برنامه ای در مورد اینکه چه چیزی بیشتر از همه مهم است، چه میزان پول نقد باید همراه داشته باشید و چه میزان بودجه ای را برای هر قسمت سفر خود اختصاص می دهید، داشته باشید. شاید از این ایده تقسیم بودجه برای هر کاری خوشتان نیاید، به شما حق می دهیم؛ اما هنگامی که هزینه های غیرمنتظره ای سر راهتان قرار بگیرد که حتما قرار می گیرد، با برنامه بودجه بندی، دیگر سفر لذت بخش شما به جنگی بر سر مسائل اقتصادی تبدیل نخواهد نشد.

  • نکاتی که برای بودجه بندی سفر برای زوج ها

از جمله نکاتی که برای بودجه بندی سفر برای زوج ها، باید از آن ها آگاه باشید این است که زمان فاکتور مهمی است که در سفر برای زوج ها اهمیت دارد و باید آن را در نظر گرفت. شما هرگز زمان کافی برای بازدید از تمام دیدنی ها را نخواهید داشت و گشت وگذار بی وقفه در سفر هم در نهایت منجر به خستگی شدید، استرس و مشاجره و عصبانیت می شود.پس بودجه خود را باید با در نظر گرفتن علایق هر دو طرف برنامه ریزی کنید و زمان های آزاد خود را صرف لذت بردن از همنشینی و همراهی یکدیگر کنید، بدون آنکه نگرانی در مورد رسیدن به موقع به موزه قبل از زمان تعطیلی آن داشته باشید. به خاطر داشته باشید که سفر عاشقانه زمانی که تمام فعالیت های شما از قبل برنامه ریزی شده باشد، چندان خوب پیش نخواهد نرفت!

2. انتخاب صندلی مناسب هواپیما |سفر برای زوج ها

مطمئناً، نشستن در هواپیما و در کنار عشقتان خوب است، اما چیزی که در یک کابین کوچک اقتصادی هواپیما از نشستن کنار عشقتان شیرین تر است، جای خالی بین شماست. پیشنهاد می کنیم هنگام انتخاب صندلی هواپیما، صندلی راهرو و صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید و آن صندلی فاصله بینتان را خالی بگذارید و به خودتان کمی فضا دهید، به این امید که هیچ کس از روی میل شخصی خودش آن صندلی وسط مخوف را انتخاب نکند! چراکه هیچ کس آن صندلی وسط را به عنوان اولین گزینه خود انتخاب نمی کند. در سفر برای زوج ها، اگر هواپیما پر شده باشد و کسی مجبور باشد روی آن صندلی وسط بنشیند، تقریبا در 99% مواقع می توانید او را متقاعد کنید که جایتان را با یکدیگر عوض کنید و او را از احساس گیر افتادن بین شما و شریکتان نجات دهید.

3. نقاط قوت یکدیگر را بشناسید

سفر بهترین زمان برای درخشیدن نقاط قوت شماست. اگر از نقاط قوت خود و هم سفر خود اطلاع دارید، این موضوع به شما در تقسیم وظایف کمک شایانی خواهد کرد. مثلا اگر شما در جهتیابی با GPS خبره هستید، بهتر است شما شریک خود را در خیابان های شهر راهنمایی کنید یا اگر شریک شما در زبان خارجی از شما بهتر است، پس بهتر است هنگامی که گارسون به سراغ میزتان می آید تا سفارش غذای شما را بگیرد، اجازه دهید او صحبت کند. نقاط قوت هر زوج فرق دارد؛ بنابراین علایق و نکات قوت یکدیگر را بررسی کنید تا بتوانید وظایفی را که هرکدام از شما از انجام آن ها لذت می برید و تبحر دارید، بین خود تقسیم کنید. این نکته مهمی در سفر برای زوج ها به شمار میرود؛ چراکه این کار موقعیت های استرس زا و تنش را محدود کرده و مانع از بروز بی توجهی زوج ها به یکدیگر در طول سفر می شود.

4. کارت های اعتباری مسافرتی | سفر برای زوج ها

کارت های اعتباری مسافرتی تهیه کنید. اگر به طور منظم و به صورت دونفره سفر می کنید از هزینه گران سالانه برای ثبت نام کارت اعتباری مسافرتی هراس نداشته باشید. این کارت ها دسترسی راحت تری را به سالن فرودگاه برایتان فراهم می کند و عموما شامل مهمانان و همراه رایگان می شود. پس اگر فقط یکی از شما این کارت ها را داشته باشید، در واقع یک تیر و دو نشان زده اید. اگر کارت شما هزینه TSA Precheck یا Global Entry را پوشش می دهد، پس با شریک خود ثبت نام کنید. اغلب اوقات هنگام سفر با این کارت ها تخفیفی روی هر دو کارت پرواز خود خواهید گرفت که با نشان PreCheck مهر شده است. پس اگر هزینه سالانه این کارت ها را بین خود تقسیم کنید، در واقع نصف قیمت بلیت تهیه کرده اید.

5. از سرزنش کردن اجتناب کنید

نکته مهم دیگر سفر برای زوج ها که حتما باید آن را رعایت کنید، پرهیز از سرزنش کردن است. هیچگاه همه چیز طبق برنامه و نقشه شما پیش نمی رود خصوصا زمانی که در یک محیط تازه و دور از خانه هستید. پس باید به طور منظم انتظارش را داشته باشید. پیش می آید اشتباهی رخ دهد یا جهتی را اشتباه بروید. در چنین مواقعی فورا سراغ سرزنش کردن و گفتن جملاتی مثل اگر حواست بود توی این ایستگاه مترو اشتباهی پیاده نمی شدیم! نروید. از این اشتباه کوچک به عنوان یک تجربه یادگیری یا فرصتی برای کاوش در یک منطقه تازه با ماجراجویی های تازه در نظر بگیرید. گاهی باید لحظات به یادماندنی سفر را با رفتار و انتخاب های خود رقم بزنید. پس سوهان روح یکدیگر نباشید و یکدیگر را به خاطر اشتباهات رخ داده سرزنش نکنید تا زمان بیشتری برای لذت بردن از سفرتان داشته باشید.

6. به خاطر یک چمدان بیش از حد احساساتی نشوید! | سفر برای زوج ها

اگر یک سفر طولانی در پیش دارید و وزن بار و چمدان شما هم اهمیت دارد، تمام تلاش خود را بکنید تا لباس ها را به طور مساوی در چمدان یکدیگر جا دهید. در سفر برای زوج ها، چمدان من، چمدان تو وجود ندارد. لباس های خود را به طور مساوی در چمدان یکدیگر تقسیم کنید تا اگر یکی از چمدان ها در طول سفر گم شد، تمام لباس های خود را از دست ندهید و نخواهید تمام زمان سفر لذت بخش خود را صرف خرید برای جایگزین کردن لباس های گم شده تان کنید. پس ارتباط احساسی خود را با چمدانتان را کنار بگذارید!

7. حریم شخصی و انجام فعالیت های جداگانه ضروری هستند.

گذراندن هر ثانیه با شریک زندگی تان ممکن است در ابتدا عاشقانه به نظر برسد، اما این یک راه مطمئن برای خارج شدن سریع سفر شما از ریل یک سفر عاشقانه است. حتی زوج های جوان هم که تازه عشق بین یکدیگر را کشف کرده اند به حریم شخصی و انجام فعالیت های جداگانه نیاز دارند. این کلید یک سفر برای زوج ها پیروز است. شخصیت و علایق فردی شما عامل نزدیکی شما و شریکتان به یکدیگر است پس باید این علایق را همواره زنده نگه دارید. فرقی ندارد نام آن را زمان من بگذارید یا فقط بدون هیچ حرفی به علایق خود بپردازید، این حریم شخصی و فعالیت های جداگانه سفر شما را بسیار لذت بخش تر خواهد کرد و پس از آن می توانید تجربیات خود را از فعالیت های منحصربه فرد خودتان با یکدیگر به اشتراک بگذارید و پیوند قوی و محکمی بین خود و شریکتان برقرار کنید.

8. موبایل و رسانه های اجتماعی را کنار بگذارید

آخرین نکته مهم سفر برای زوج ها دوری از رسانه های اجتماعی و موبایل است. تعطیلات راه فراری از وظایف روزمره شماست و شما کاملا لیاقت این تعطیلات را دارید؛ بنابراین چک کردن چت و مکالمات در مورد شایعات اداری را فراموش کنید. قطعا به اشتراک گذاری سلفی خود در اینستاگرام برای اثبات اینکه به یک سفر هیجان انگیز و خاطره انگیز رفتید، دور ماندن از رسانه های اجتماعی را غیرممکن می کند.

درست است که موبایل همراه ارزشمند سفر ماست و سفر را برای ما آسان تر کرده و خاطرات ما را ثبت می کنند، اما همین موبایل و تلفن همراه بزرگ ترین مقصر دور شدن شما از برنامه سفر، شریک زندگی خود و چشم انداز ها دیدنی اطراف هستند. پس اگر می خواهید از سفر خود در کنار عشق زندگی تان لذت ببرید، بهتر است موبایل خود را کنار بگذارید و توجه خود را تنها به لذت بردن از سفر خود معطوف کنید.

نتیجه گیری | سفر برای زوج ها

یک سفر دونفره با شریک عاطفی خود می تواند بسیار لذت بخش باشد و روحیه و حال و هوای شما را تازه کند و تجربه ای متفاوت از زندگی مشترک را به شما نشان دهد. البته برای داشتن سفری لذت بخش، بدون هیچ بحث و جدال یا دلخوری نیازمند رعایت برخی نکات است که خبرنگاران 8 نکته مهم سفر برای زوج ها را برایتان فاش کرد. این نکات سفر برای زوج ها هرچند ساده و آسان به نظر می آیند، اما می توانند سفر شما را نجات دهند و آن را به خاطره ای شیرین به یادماندنی تبدیل کنند. پس در سفر بعدی خود رعایت این نکات ساده و راحت را از قلم نیاندازید.

1. زوج ها هر چند وقت یکبار باید سفر کنند؟

بهتر است زوج های خوشبخت حداقل سالی دو تعطیلات کوتاه آخر هفته یا دو یا چند سفر طولانی بروند.

2. شناخت نقاط قوت در سفر چه کمکی به زوج ها می کند؟

با شناخت قوت خود و یکدیگر می توانید در انجام کارهایی که از آن ها لذت می برید، به درستی تقسیم وظایف کنید.

3. آیا داشتن حریم شخصی و انجام فعالیت های فردی در طول سفر برای زوج ها مانعی دارد؟

نه تنها مانعی ندارد؛ بلکه حتما باید آن را در برنامه خود بگنجانید. هر یک از زوج ها به زمانی برای خلوت کردن یا انجام علایق فردی خود نیاز دارند.

4. چرا هنگام سفر باید لباس هایمان را در چمدان یکدیگر به طور مساوی تقسیم کنیم؟

با تقسیم کردن لباس های خود در چمدان یکدیگر، در صورت گم شدن یکی از چمدان ها، شما بخشی از لباس های خود را حفظ می کنید و دیگر نیاز نیست زمان طولانی برای خرید کردن لباس های از دست رفته تان صرف کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2129

به "8 نکته مهم سفر برای زوج ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته مهم سفر برای زوج ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید